Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2011, 17:02
ESRA'
ESRA' is offline
Hoe ging m&o bij jullie?

Bij mij ging het zo slecht, dat ik bij het zelf nakijken gewoon uitkom op een 3.
Advertentie
Oud 16-05-2011, 17:29
Donna-chi
Donna-chi is offline
Vertel mij wat... Ik heb me dagenlang rot geleerd op; balansen, kengetallen, winstverdeling zelfs het hefboomeffect en didivdendstabillisatie enzo.

Allemaal voor niks.

De vragen sloegen echt nergens op. Blegh. Ik heb hopelijk nog nét een voldoende.
Oud 16-05-2011, 18:55
Lois123
M&O was echt niet te doen. Het leek helemaal niet op de eerdere examens. Ik heb er 4 geoefend en had iets soortgelijks verwacht. Mijn laatste cijfer voor 2009-I was een 7. Nu kom ik uit tussen de 3.3 en 4.1. Nja, ik heb een klacht ingediend hopelijk word die normering dan beter.
Oud 16-05-2011, 20:04
Bart01
Phoe inderdaad. Je verwacht dat er cash & stock dividend komt of RTV, REV en IVV of het hefboomeffect of misschien wel hypotheken maar nee hoor. Helemaal niks en nog veel theorie ook..
Oud 16-05-2011, 20:28
JKleinjan
JKleinjan is offline
Gewoon naar LAKS bellen. Daar zeggen ze als er te veel klachten zijn, wordt de norm verlaagd.
Oud 16-05-2011, 23:27
_WhiteMark
_WhiteMark is offline
Het vervelendste vond ik nog opgave 2. De vragen liepen van 5 t/m 14, dus 10 vragen en 5 informatiebronnen die allemaal samenhangen. De nettowinst en berekeningen van eigen vermogen waren ook slecht te doen.

Gelukkig waren de overige opgaven beter te doen en kom ik uit op een voldoende!
Oud 17-05-2011, 00:21
Ruben L.
Deze toets was niet bepaald wat ik verwachtte, het leek totaal niet op de oefen examens die ik heb gemaakt. Urenlang theorie in mn GR gesopt en balansen, liqiditeitsbegrotingen geoefend, komt er gewoon niet in voor. Ik hoop dat de norm toch erg verhoogd gaat worden en hopelijk slagen we 6jes
Oud 17-05-2011, 07:23
sc21
sc21 is offline
So hee, wat was M&O moeilijk! Leek echt totaal niet op examens uit voorgaande jaren... die waren vergeleken bij van 2011 echt veel makkelijker! Dacht dat M&O nog wel mn beste vak ging worden... ik heb waarschijnlijk tussen de 3.6 en 5.6 ..
Oud 17-05-2011, 08:21
rick--1993
rick--1993 is offline
De rekenopgaven gingen nog wel, ook heb ik daar aardig wat slordigheidsfoutjes in zitten die ik normaal nooit maak. Er zaten wel heel veel theorievragen waarbij je antwoord moest motiveren die vorige jaren helemaal niet in de examens zaten.

Ik heb minimaal 31 en maximaal 55 van de 65 punten. Ik verwacht zelf 47. Nou maar hopen dat de N-norm positief uitvalt.

Als ik mijn beste vak al zo slecht gemaakt heb wil ik nog maar niet weten wat ik met Nederlands of Engels hoef te verwachten..
Oud 17-05-2011, 08:32
SweetNizzie
Ik heb het niet nagekeken, daar wordt ik alleen maar zenuwachtig van, maar ik was ZO boos dat er geen balansen of liquiditeitsbegrotingen ofzo in voorkwamen! Dat hebben we toch het hele jaar geoefend? Nou ja volgens mij heb ik het wel net voldoende gemaakt, maar durf niks met zekerheid te zeggen. Vandaag Nederlands, maak ik me niet zo'n zorgen om, jullie? XXX
Oud 17-05-2011, 09:17
diiloesjuh
m&o was vond ik echt niet te doen. ik heb waarschijnlijk tuussen de 3 en de 5.
terwijl ik alle oefenexamen had gemaakt en die punten allemaal tussen de 7.9 en de 9.3 zaten...
ligt t dan aan mij of aan die toets????
maarja je mag toch nog een onvoldoende staan toch?? (a)
Oud 17-05-2011, 10:26
-jose-
-jose- is offline
M&O was idd tricky. De eerste 2 opgave gingen bij mij nog best goed, maar daarna werd het minder, maar volgens mij heb ik nog wel een 6 te pakken.
Oud 18-05-2011, 12:34
BusinessLady
M&O was inderdaad echt niet te doen mensen. Als we gewoon allemaal een klacht indienen bij www.examenklacht.nl dan gaan ze hopelijk de norm aanpassen en hebben we in ieder geval nog wat hoop. Btw, alles waar ik op heb geoefend het hele jaar zoals al die stomme balansen, where were they?
Oud 19-05-2011, 13:20
Kaaskees
M&O was prima te doen, ik vond hem zelfs makkelijker dan de examens die ik van 2010 en 2009 had gemaakt. Nu kon ik alles met logisch nadenken gewoon oplossen. Bij de examens van 2010 en 2009 moest je ook nog dingen echt weten. Ben ik ff blij dat het veel rekenen was.
Advertentie

Regels voor berichten