Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2002, 21:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Dit schooljaar zijn er weer heel wat nieuwe leraren met goede moed aan begonnen om hun idealen gestalte te geven. Ook veel zogenaamde zij-instromers. Voorals deze laatsten, die vaak al wat ouder zijn, hebben meestal geen benul van de ontwikkelingen die zich de afgelopen jaren in de maatschappij hebben afgespeeld.
Het gevolg is dat ze nu al gepest worden. Mag dat? Wie leraar wil worden, weet dat hij het moeilijk kan krijgen? Of zeggen jullie: zo iemand moet beschermd worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2002, 21:50
PV
PV is offline
Een leraar beschermen, hoe wilde je dat doen?
Ze moeten (bij)leren hoe ze met scholieren om moeten gaan, als ze dat na een jaar of wat nog niet goed kunnen kan je ze misschien beter ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:33
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Tuurlijk mag dat niet, maar die leraren van de oude stempel zijn meestal ook behoorlijk doorgewinterd.

Wegpesten zou dus niet zo snel gebeuren.
Oud 16-09-2002, 18:18
mar87
mar87 is offline
Nee dat mag niet, je moet ze een kans geven, zodat ze normaal les kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:21
alpha
alpha is offline
Het mag niet, maar het gebeurt wel. En ik geef eerlijk toe, wanneer een leraar mij niet aanstaat, en dat gebeurt eerlijk gezegd zelden, ik niet ga denken 'o wat zielig'.
Ik vind dat, wanneer je een goede leraar bent, je wel tegen wat gepest kan. Iedere leraar overkomt dat! Natuurlijk gaat het soms te ver en dan moet er wel wat aan gedaan worden.

Toen ik in de tweede klas zat, had ik een hele rotklas. En toen kregen wij dus een lerares die wel de opleiding had gedaan, maar geen echte lerares was. Ze zat niet in het schoolleven. en omdat we dit wisten en omdat ze niet heel sterk in haar schoenen stond, werd zij gepest. En dan kwam er ook nog eens bij dat het Frans was en dus voor velen een vak waar ze niet van hielden dus niks voor deden. Door onze klas werd ze het meest gepest, ik weet niet waarom. Het was zo erg dat de hele klas met ouders bij elkaar zijn geroepen om hier wat tegen te doen.

Ik vind haar nog steeds een vreemd mens alhoewel ze wel altijd heel aardig doet wanneer ik haar tegen kom. Ik weet wel dat ze aardig is en dat ze je nooit kwaad zal doen wanneer je dat haar ook niet doet. Ze kon de klas gewoon niet aan. En om dan meteen je lesgeef-carriere toe moeten beginnen met een klas als die van ons in de tweede, geef ik toe, zou ik misschien ook niet aankunnen.
Oud 16-09-2002, 20:36
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Nee, dat mag niet.

Wees blij dat je een leraar hebt om je wat uit te leggen. Als zo'n leraar niet uit kan leggen negeer 'm dan gewoon in de les en ga naar mentor/schoolleiding om je klachten in te dienen, maar maak de leraar niet het leven onmogelijk.
Er is een tekort aan leraren.
Je ergert ze dood aan ze, maar zonder zou je ook niet verder komen. Het gaat om je toekomst, hou dat in je achterhoofd. En als jij geen zin hebt om aan je toekomst te werken, of die leraar is niet geschikt om je daarbij te helpen, laat zo'n man/vrouw dan in elk geval in zijn/haar waarde.

Ok, ik ben er een beetje fel in, want mijn vader is vorige week zélf als zij-instromer begonnen. En het ís niet makkelijk, dat weet ik nu ik dicht bij het vuur zit. Tweedeklassers zien misschien nog niet in wat dat is, maar asjeblieft, laat ze zich een béétje volwassen gedragen en in elk geval de leraar de kans geven zich te bewijzen...
Oud 16-09-2002, 20:40
Verwijderd
Tuurlijk mag dat:

Citaat:
Mijn leraar Latijn zei vorige week:
Hebben jullie veel nieuwe leraren? Hebben jullie er al een paar overspannen gemaakt, niet? Wat een stelletje watjes zijn jullie zeg, in mijn tijd pestten we de ene naar de andere leraar het ziekenhuis in!

Maar soms kan het toch echt niet. Vorig jaar was er een leraar natuurwetenschappen van het ROC naar mijn school toegekomen, om les te geven. Dat was een harstikke aardige vent, ik kreeg altijd een 7,1 voor mijn werkschrift, ookal leverde ik het niet in, en hij controleerde nooit huiswerk. Dat was nog eens gaaf, want ik stond toch een 8 op mijn rapport, omdat hij altijd veel uitlegde. Maarja, nu is hij dus weggepest, terug naar het ROC
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:46
dreamster1987
dreamster1987 is offline
NEE!
ik vind zelf dat je die genen een kans moet geven .
en als echt heel de klas er een hekel aan heeft.
(als hij onterecht straf geeft)
dan oke maar niet te hard zijn voor de nieuwtjes.
want later kunnen ze kei aardig zijn
Oud 16-09-2002, 22:16
Balance
Balance is offline
nee, tuurlijk MAG het niet, maar bijna iedereen doet er wel aan mee... (ik iig heb dat wel eens gedaan).

Maar op zich ligt het heel erg aan de persoon, want zodra een docent laat merken dat ie er niet van gedient is, of wanneer een docent gewoon leuk les geeft, dan stopt de klas al gauw.

En ik vind dat toch ook wel een discipline die een docent moet beheersen: de klas aan kunnen.
Dus op zich, als iemand wordt weggepest, mss was ie dan ook nog niet klaar voor leraar zijn...
Maar ja, het mág niet, hè?

gaat btw alleen om pesten en niet om geweld plegen of wat dan ook. Dat is geen pesten meer en dat mag nooit (vind ik)
Oud 17-09-2002, 19:16
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Of zeggen jullie: zo iemand moet beschermd worden?
Zo iemand moet van te voren goed ingeprent krijgen dat-ie streng moet zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:58
Miess
Miess is offline
Ik sta zelf voor de klas, maar heb zelf eigenlijk nog weinig problemen gehad met mijn (vorige) klassen. Ik heb ook een aantal 'zij-instroom-collega's', bij sommige vraag ik me inderdaad wel eens af wat zij in het onderwijs komen zoeken. Lang niet iedereen is geschikt voor het onderwijs, ik vraag mezelf ook wel eens af of ik er wel geschikt voor ben. Ze zouden, naar mijn mening, een strengere selectie onder zij-instromers moeten uitvoeren, dus beter kijken of iemand wel geschikt is om met pubers om te gaan.
Ik heb zelf ook (nog) geen onderwijsbevoegdheid en heb zelf haast nog geen problemen gehad met mijn leerlingen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een 4HAVO en een 5VWO klas heb, deze leerlingen zijn dus al redelijk volwassen. Het kan dus wel goedgaan, maar dit gaat het bij lang niet iedereen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:03
Verwijderd
bij ons op school is er 2 jaar geleden door een paar BRUGKLASSEN een muziekleraar overspannen gemaakt, en is dus na 1 jaar al weggegaan, ik vond het verder niet zo erg ofzow
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 17:48
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
Waarom zou je iemand wegpesten??? Vorig jaar is er een lerares bijna weggepest uit onze klas, vonnet echt heeeeel grof van onze klas, had ik echt niet verwacht dat ze tot zoiets laags in staat waren ok, ze gaf misschien wel niet goed les, maar dan nog, dat is toch geen reden!!!

xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 19:00
Demiurge
Demiurge is offline
Maak ze een bescherme diersoort
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
~(�`�.� Ems�.���)~ schreef:
Waarom zou je iemand wegpesten??? Vorig jaar is er een lerares bijna weggepest uit onze klas, vonnet echt heeeeel grof van onze klas, had ik echt niet verwacht dat ze tot zoiets laags in staat waren ok, ze gaf misschien wel niet goed les, maar dan nog, dat is toch geen reden!!!

xxx
Ems
Als je cijfer daardoor laag wordt...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 23:34
DrPain
DrPain is offline
Als je een leraar weggepest krijgt zou hij anders toch na 5 jaar het niet meer aan kunnen, dus kan maar beter gelijk gebeuren denk ik. Het is btw niet iets dat je echt kan leren, het moet in je zitten en qua psychologie en sociale vaardigheden in het onderwijs valt vanalles te leren.

/me wordt leraar...
Oud 19-09-2002, 12:55
Verwijderd
Mogen niet...maar of het niet gebeurd is wat anders. Ik vind dat een leerkracht zich moet bewijzen. Wanneer je een goede leerkracht bent, begint het pesten niet of stopt het op een gegeven moment. Het is uitproberen en misschien is het wel een goede 'test' voor de leerkracht. Of het leuk is voor de leerkracht, dat is natuurlijk weer iets anders.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 15:09
DrPain
DrPain is offline
Leerlingen zijn heel vindingrijk, ik kon er stiekum wel omlachen
Oud 23-09-2002, 18:05
Yamyam
Yamyam is offline
Je mag niemand pesten. Leraren hebben t ook zwaar en ook al zijn het instromers, pesten slaat helemaal NERGENS op.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 09:33
Sommetje
Sommetje is offline
Als moraalridder: nee, natuurlijk mag je geen leraren wegpesten
ALs leerling: ik kan het me wel voorstellen, want sommige leraren zijn nou eenmaal vreselijk.
Oud 24-09-2002, 12:42
dark-666-mark
dark-666-mark is offline
ik zal maar niet over onze school beginnen.. nou ja ok dan
ze hebben een x een XTC pil in iemand theeglas gedaan en de docent lag paar maanden in coma jongen zit nog steeds in de cel ( het was zelfs nog 1 tweede klasseR! ) ik snap niet dat je zoiets zieks kan doen een juf wegpesten vindt ik dan nog ok maar 1 juf bijna doodmaken vindt ik echt ziek

en mijn klas is ook heel erg vooral bij duits ( ben blijfen zitten en heb al 4 duitse juffen versleten komt altijd in zoeen kutklas ( of ben ik juist degene die pest )))
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 19:27
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb het wel eens gedaan omdat:
De lerares eigenlijk gewoon niks kon hebben en echt ontzettend dom was en ook nog eens niet kon uitleggen.

In eerste instantie zeg ik nee, je moet ze een kans en ook meerdere kansen geven. Maar als ze echt niet verbeteren gaat het vaak vanzelf. Dan ga je als pubertje dingen uitproberen en als dat blijkt te lukken probeer je steeds meer uit. Al vind ik dat het wel bij plagerijtjes moet blijven zoals met de hele klas gaan "staken" oid.
Pesten ben ik sowieso tegen. Pesten hoort gewoon niet. Al kunnen somigge leraren het wel heel erg uitlokken.
Pesten ligt namelijk niet altijd alleen aan de pesters.
Als leraar moet je toch op z'n minst een beetje met mensen om kunnen gaan en vooral als je puberale klasjes les gaat geven.
Reageren

Regels voor berichten