Advertentie | |
|
![]() |
|
nee, tuurlijk MAG het niet, maar bijna iedereen doet er wel aan mee... (ik iig heb dat wel eens gedaan).
Maar op zich ligt het heel erg aan de persoon, want zodra een docent laat merken dat ie er niet van gedient is, of wanneer een docent gewoon leuk les geeft, dan stopt de klas al gauw. En ik vind dat toch ook wel een discipline die een docent moet beheersen: de klas aan kunnen. Dus op zich, als iemand wordt weggepest, mss was ie dan ook nog niet klaar voor leraar zijn... Maar ja, het mág niet, hè? ![]() gaat btw alleen om pesten en niet om geweld plegen of wat dan ook. Dat is geen pesten meer en dat mag nooit (vind ik)
|
![]() |
Ik sta zelf voor de klas, maar heb zelf eigenlijk nog weinig problemen gehad met mijn (vorige) klassen. Ik heb ook een aantal 'zij-instroom-collega's', bij sommige vraag ik me inderdaad wel eens af wat zij in het onderwijs komen zoeken. Lang niet iedereen is geschikt voor het onderwijs, ik vraag mezelf ook wel eens af of ik er wel geschikt voor ben. Ze zouden, naar mijn mening, een strengere selectie onder zij-instromers moeten uitvoeren, dus beter kijken of iemand wel geschikt is om met pubers om te gaan.
Ik heb zelf ook (nog) geen onderwijsbevoegdheid en heb zelf haast nog geen problemen gehad met mijn leerlingen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een 4HAVO en een 5VWO klas heb, deze leerlingen zijn dus al redelijk volwassen. Het kan dus wel goedgaan, maar dit gaat het bij lang niet iedereen. |
![]() |
|
Waarom zou je iemand wegpesten??? Vorig jaar is er een lerares bijna weggepest uit onze klas, vonnet echt heeeeel grof van onze klas, had ik echt niet verwacht dat ze tot zoiets laags in staat waren
![]() xxx Ems |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je een leraar weggepest krijgt zou hij anders toch na 5 jaar het niet meer aan kunnen, dus kan maar beter gelijk gebeuren denk ik. Het is btw niet iets dat je echt kan leren, het moet in je zitten en qua psychologie en sociale vaardigheden in het onderwijs valt vanalles te leren.
/me wordt leraar...
|
Verwijderd
|
Mogen niet...maar of het niet gebeurd is wat anders. Ik vind dat een leerkracht zich moet bewijzen. Wanneer je een goede leerkracht bent, begint het pesten niet of stopt het op een gegeven moment. Het is uitproberen en misschien is het wel een goede 'test' voor de leerkracht. Of het leuk is voor de leerkracht, dat is natuurlijk weer iets anders.
|
![]() |
|
![]() |
ik zal maar niet over onze school beginnen.. nou ja ok dan
![]() ze hebben een x een XTC pil in iemand theeglas gedaan en de docent lag paar maanden in coma jongen zit nog steeds in de cel ( het was zelfs nog 1 tweede klasseR! ) ik snap niet dat je zoiets zieks kan doen een juf wegpesten vindt ik dan nog ok maar 1 juf bijna doodmaken vindt ik echt ziek en mijn klas is ook heel erg vooral bij duits ( ben blijfen zitten en heb al 4 duitse juffen versleten komt altijd in zoeen kutklas ( of ben ik juist degene die pest ![]() |
![]() |
|
Ik heb het wel eens gedaan omdat:
De lerares eigenlijk gewoon niks kon hebben en echt ontzettend dom was en ook nog eens niet kon uitleggen. In eerste instantie zeg ik nee, je moet ze een kans en ook meerdere kansen geven. Maar als ze echt niet verbeteren gaat het vaak vanzelf. Dan ga je als pubertje dingen uitproberen en als dat blijkt te lukken probeer je steeds meer uit. Al vind ik dat het wel bij plagerijtjes moet blijven zoals met de hele klas gaan "staken" oid. Pesten ben ik sowieso tegen. Pesten hoort gewoon niet. Al kunnen somigge leraren het wel heel erg uitlokken. Pesten ligt namelijk niet altijd alleen aan de pesters. Als leraar moet je toch op z'n minst een beetje met mensen om kunnen gaan en vooral als je puberale klasjes les gaat geven.
|
![]() |
|
|