![]() |
|
![]() |
Hoi,
Weet je wat het apostolisch genootschap is? heb je er een mening over? Ik ben zelf lid hier van en krijg vaak de vraag wat het is. Dus heb met vrienden een filmpje er over gemaakt. http://www.youtube.com/watch?v=ZeS1NdLgIeA Wat vind je er van? is het duidelijk? Wat kan beter? Graag hoor ik je reactie. groetjes Tim |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het is dus geloven in God, maar zonder de Bijbel, en de Bijbel alleen maar gebruiken voor levenslessen, en niet als een boek waarvan alles waar is. Als het dit dus is, vind ik het perfect!
|
Ik zou aanraden niet zo te smijten met termen als 'werken in liefde'. Zowat elke kerk en elke sekte gebruikt dat soort retoriek, van vrijzinnig tot debiel. Als je zoiets hoort, zegt dat nog steeds niks.
Mensen die een allergie voor 'biblespeak' hebben ontwikkeld ben je daarmee sowieso al direct kwijt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het filmpje duurde mij wat te lang, maar maakte me wel nieuwsgierig, dus ondertussen heb ik wat erover gegoogeld. Het is een vorm van het Christendom (daar hoort het toch nog wel bij....) die mij wel aanspreekt. Ik vind het wel heel duidelijk een religie, met al die bijeenkomsten en de conformatie en alles, trouwens. En de naam klinkt veel enger dan bedoeld, volgens mij.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ja die naam is inderdaad heel vervelend. Er is ook intern een discussie over of deze veranderd moet worden. Zeker voor externe mensen kan het afschrikken en het dekt tegenwoordig ook niet meer de lading. verder zijn leden ver van bekeringsdrang hoor de meeste leden hebben hier een allergie tegen. Maar waarom zou jou je zelf schamen en het er niet over hebben?
|
![]() |
||
Citaat:
Niet dat willekeurig welke missionaris dat ooit zal erkennen omdat ze overtuigd zijn van hun eigen superioriteit, en de gevolgen van religie in de brede zin van het woord al helemaal ontkennen.
||
Citaat:
![]() Zo'n filmpje posten kan trouwens ook als bekeringsdrang gezien worden! Maar ik ben het met je eens dat schamen nergens voor nodig is. Integendeel, je geloof wordt gevormd door het er met anderen over te hebben, dus in die zin is communicatie ook noodzakelijk.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
+ de link met het Christendom werd mij, naast de naamgeving, niet echt duidelijk aan de hand van dit filmpje. Daarom is het onterecht om te zetten dat ik stel dat mijn interpretatie meer zou zijn dan die van dit genootschap. Er wordt in het filmpje simpelweg niks gezegd over de Bijbel behalve dat het apostolisch genootschap afgeleid is van de volgelingen van Jezus, apostelen.
Laatst gewijzigd op 13-05-2011 om 23:42. |
![]() |
|
Dus
I.p.v. kerk noemen jullie het gebouw. I.p.v. dominee noemen jullie het eem apostel. i.p.v. god noemen jullie het "de natuur". I.p.v. geloofsbelijdenis noemen jullie het confirmatie. Maar ja, beter goed gejat dan... Ik moet eerlijk zeggen, het is beter dan religie gebaseerd op een paar bij elkaar geraapte gerelateerde boeken van 2000 jaar geleden. Echter, pas na 7 minuten kreeg ik te horen wat jullie nou eigenlijk zo "bespreken". Het lijkt mij het meest op een wekelijkse lezing van een psychiater of maatschappelijk medewerker. Dat klinkt gezond maar mag van mij gewoon zonder het religieuze sausje. |
![]() |
|
Ik doe TTO, en heb godsdienst in het Engels, dus ik wist meteen wat confirmatie (confirmation) is, maar geloofsbelijdenis laat geen belletje rinkelen.
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar nee, dat genootschap is 'm niet voor mij.we leuk voor jullie hoor, daar niet van. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder weet ik niet welke "dingen" je verder bedoeld? De 10 gebonden zijn wel weer belangrijk binnen het apostolisch genootschap. (maar dat is bijna bij elke religie het geval) |
![]() |
||
Citaat:
Andere zaken kun je denken aan een relatie met iemand van een ander geloof (Korinthiërs), of willekeurig welke zaak waar iets op tegen te hebben is. Ik ken een stelletje refo's die al paniekerig deden dat iemand door een demoon bezeten zou zijn omdat zij een of twee aan SM heeft gedaan en dat haar nogal beviel.
|
Tsja, ik kan ook iemand die gereformeerd is en homoseksueel en die gewoon binnen de kerk getrouwd is, het hoeft niet altijd zo negatief te zijn, hè T_ID
![]() ![]()
||
Citaat:
Het stompzinnige excuus voor homohaat, dat ze zogenaamd homoseksualiteit niet afkeuren, maar homoseksueel gedrag wel. Ik vind dat alsof iemand zegt dat hij geen negers haat, maar het wel afkeurt als iemand ervoor kiest om zijn zwarte huidskleur te laten zien.
|
Ik weet het, ik vind de vraag ook wel gelegitimeerd en ben ook wel benieuwd naar het antwoord, maar het is misschien ook goed om de positieve dingen niet uit het oog te verliezen, soms zijn er ook wél goede geluiden vanuit religies te horen als het gaat om homo-acceptatie e.d. Het lijkt me goed om die te benadrukken in plaats van altijd maar direct in de aanval te gaan
![]()
|
![]() |
|
|