Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2011, 20:17
Guinie
Guinie is offline
Ik heb vrijdag voor het eerst m'n nieuwe ballerina's aangedaan, met als gevolg dat ik nou een aantal erg vervelende blaren heb. En die heb ik normaal nooit.
Wat is nou het verstandigst: schoenen niet meer dragen en op zoek gaan naar goede, of deze schoenen toch doordragen ondanks die blaren? Momenteel heb ik m'n gympen weer aan, ballerina's met die blaren is geen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2011, 20:37
Diamera
Diamera is offline
Misschien moest je ze gewoon even inlopen? Zijn ze wel de juiste maat, en zo ja, vallen ze niet een beetje klein?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 20:41
Em.
Em. is offline
Met de laatste twee paar nieuwe schoenen had ik de eerste keer ook blaren, maar dan liep ik een week later gewoon weer een dagje op die schoenen (het liefst een kort dagje ) met minder blaren tot gevolg en een paar dagen daarna weer, en dan gaat het meestal eigenlijk alweer. Ik heb nu nergens meer last van in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 22:01
Catch
Catch is offline
Inlopen, en harde randjes insmeren met vaseline als het materiaal daar tegen kan. Waar zijn ze van gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 22:39
Verwijderd
Ik heb dat ook altijd, vooral op m'n hiel. Ik loop schoenen daarom altijd in met een ingepakte hiel; ik knip een inlegkruisje doormidden en maak daar met sporttape een soort van grote pleister van. Werkt super Na een tijdje op nieuwe schoenen gelopen te hebben, zijn ze voldoende ingelopen en heb ik die pleisters niet meer nodig. Met ballerina's ziet het er wel een beetje stom uit, denk ik Maar je hebt ook doorzichtige pleisters die de wrijving verminderen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 08:05
Kaa
Kaa is offline
Als je schoenen van leer zijn kan je ze heel goed inlopen met een paar goed dikke skisokken (ja wel thuis dan wat het ziet er behoorlijk debiel uit) na een half dagje zijn ze dan echt n stukje uitgerekt. Vaak voldoende om blaren tegen te gaan in het vervolg.
Voor nu met je blaren: koop goede blaarpleisters, die kan je ook er op doen als er al een blaar zit. En dan moet je wachten tot ie er af valt, dan is de blaar weg. Kan je ook gewoon weer je ballerina's aan
Oud 06-06-2011, 08:08
*oma*
*oma* is offline
Blaarpleisters en niet zo miepen
Oud 06-06-2011, 10:17
Verwijderd
Ach, ik heb zat schoenen waarvan ik blaren krijg. Maar ze zijn mooi. Ik probeer ze dan te dragen als ik weet dat ik niet te veel moet lopen of wandelen en regelmatig kan zitten. En zeker niet aantrekken om een dag te gaan winkelen.

Overigens prik ik blaren gewoon door, ik gebruik geen blarenpleisters.

Schoenen die mijn hiel openhalen, daar gebruik ik gewone pleisters voor.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 13:13
Diamera
Diamera is offline
Zijn het vervelende randjes of zijn ze echt te klein? Je kunt je schoenen (afhankelijk van het materiaal: of ze tegen water kunnen) ook een beetje uitrekken door plastic zakjes met water te vullen, die in je schoen doen zodat ze zich vormen naar de vorm van je schoen, en dan een half uur in de vriezer leggen (in een plastic zak ofzo anders is het misschien een beetje onhygiënisch). Als je ze eruit haalt en de ijszakjes laat smelten, zijn ze wel nat maar als je ze laat drogen zijn ze als het goed is ook iets van een halve maat groter.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Blaarpleisters en niet zo miepen
Inderdaad, moet ze maar niet van die belachelijk slechte schoenen kopen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:26
tuttebel
tuttebel is offline
ik zag in een tvprogramma dat deodorant op je voeten doen werkt. omdat je blaren krijgt als je voeten zweten, en dus zonder zweet je geen blaren zou krijgen. nooit uitgeprobeerd, maar klinkt makkelijk.
Oud 14-06-2011, 23:24
Verwijderd
Ballerina's zijn meestal niet van erg stevig materiaal gemaakt en dus ook niet zo goed voor je voeten. Je kunt ze wel inlopen, maar dat betekent dat jouw voeten wennen aan de ballerina's; de ballerina's vormen zich meestal niet geweldig goed naar je voeten (ze zakken hooguit in ). Oftewel, kan geen kwaad om even op andere schoenen te lopen, want het is toch geen kwestie van 'wachten tot je schoenen bij je voeten passen', alleen maar andersom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten