Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2011, 18:37
Eend
Eend is offline
Sinds kort heb ik een verzorgpaard op het terrein van mijn kliniek en mijn huisje. Het paard is van de secretaresse van mijn kliniek, maar we hebben samen een passie: Paarden!
Ik mag haar paard elke dag verzorgen en lekker mee knuffelen (en wandelen).
Het gevoel om bij haar paard te zijn, brengt me al een hele rust en kalmte.

Ook heb ik cavia's, maar dat is toch een ander soort rust.

Hebben jullie dit ook bij dieren?

Ik weet trouwens niet of dit de juiste plek is, maar omdat het om gesteldheid gaat, zet ik het hier.
Oud 02-06-2011, 19:12
Verwijderd
Kan prima hier hoor!

Maar ik heb dat met honden.
Als ik met de hond ga wandelen in periodes van stress helpt mij dat wel.
Daarnaast voelt een hond, net zoals paarden eigenlijk, heel goed aan hoe je je voelt.
Als ik moe op de bank lig dan komt ze langs en legt ze haar hoofd op je schoot<3
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 19:17
Eend
Eend is offline
Honden hebben dat idd ook.
Oud 02-06-2011, 21:59
Verwijderd
Ik heb sinds een paar weken drie ratjes en dat doet me erg goed . Vroeger heb ik een cavia en een kat gehad en dat waren mijn schatjes. Toen woonde ik echter nog thuis en als ik ziek was en opgenomen was dan konden mijn ouders voor de dieren zorgen. Sinds ik het huis uit was had ik geen huisdieren. Sowieso mag je niet in elk huis huisdieren, maar ook was ik veel te vaak opgenomen en nouja, ik vind dat als je huisdieren hebt je daar ook je verantwoordelijkheid voor moet nemen. Nu gaat het goed met me en ik vind het heerlijk die beestjes! Het zijn hele lieve intelligente knagers. En ja, ik kan nu moeilijk de hele dag in bed blijven liggen, want de beestjes willen eten en drinken en aandacht en een schoon hok ed.

Het geeft mij echt veel blijheid en ik denk dat het voor heel veel mensen goed zou zijn om een dier te verzorgen. Toch denk ik niet dat iedereen nou meteen een dier moet gaan aanschaffen, want aan de ene kant kan de verantwoordelijkheid ervoor zorgen dat je je beter voelt (je móet je bed uit, of met je hond móet je gaan wandelen), maar sommige mensen kunnen dat niet en dan is het alleen maar zielig voor het dier.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 23:34
Verwijderd
Lijkt me wel logisch... het is fijn om aan te raken en aangeraakt te worden; het zit in ons systeem gebrand dat (niet agressieve) aanrakingen goed zijn voor je. Dus lekker knuffelen met hond/paard/cavia doet je eigenlijk altijd goed, tenzij je teveel andere 'ideeën' erbij hebt gekregen (zoals 'paard is eng' of 'hond is vies'). Het is een beetje zoals mensen aanraken, daar word je ook gelukkiger van over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 07:47
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik heb het ook met honden,
Hoe rot je jezelf ook voelt, dat beest is gewoon altijd blij, en de mijne is echt zo'n mafkees, als die druk is dan moet je gewoon wel lachen, hij voelt ook gewoon meteen aan als er iets niet goed is, als ik thuiskom is hij normaal hartstikke blij en komt ie naar me toe enzo, maar als ik een rotdag achter de rug heb dan voelt hij dat ook meteen en houd hij zich afzijdig totdat ik ergens rustig ga zitten ofzo, en dan komt ie knuffelen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 11:07
Verwijderd
Mijn lieve poes is mijn dagelijkse lichtpuntje. Het is wel een idioot en heeft zelfs niks door als ik zit te huilen ("Ik heb aandacht nodig! Aai mij!"), maar ach, ze is wel altijd lief en aanhankelijk (eh, behalve als ze speels is en bijt) en ook heel geschikt voor komische taferelen tussendoor. Als ze in de tuin ligt te rollebollen en achter insecten aan springt en de snoeischaar aanvalt terwijl mijn vader (tevergeefs) probeert te snoeien moet je wel lachen. Ik noem haar wel ons "Home Entertainment System".
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 18:43
*oma*
*oma* is offline
Haha, ik las: de werking van dieren op je ongesteldheid
Oud 03-06-2011, 22:49
darkfairy
darkfairy is offline
dat heb ik ook met dieren vooral met honden.
we hebben een hond en als ik me niet goed voel.
dan komt ze gelijk nog dichterbij me zitten.
en om haar te aaien vind ik ook altijd heel fijn.
ik mis haar ook echt als ik door de week niet thuis ben.
Oud 04-06-2011, 12:03
Eend
Eend is offline
Citaat:
Haha, ik las: de werking van dieren op je ongesteldheid
Geloof me, dan is elk dier ook ongesteld en sago! Ze spiegelen nmlk
Oud 04-06-2011, 17:22
Verwijderd
Ik kan uren zoet zijn met mijn siamees (of elke andere gewillige kat). Als ik door de stad loop neem ik ook altijd even de tijd om aanhalige katten te aaien.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2011, 22:29
Dott
Dott is offline
Ik heb 5 katten (en nog 2 bij mn vriend) maar die voelen me ook feilloos aan (heb ook een siamees, die is echt niet bij me weg te slaan) als ik verdrietig of boos ben zitten ze allemaal om me heen.
Met mn ex ging ik regelmatig met zijn hond lopen dat hielp ook altijd.
Dat ik straks in opname zit vind ik ook t ergste dak geen dieren bij me heb.. Dat word vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 11:13
Verwijderd
Ik heb ook een siamees, maar dan een ratten siamees
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 11:41
Verwijderd
Weinig zo ontspannend als kijken naar wat mijn konijnen aan het uitspoken zijn
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 14:32
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Het is zelfs zo dat, toen ik een paar jaar geleden van de 6 weken er 4 niet thuis was, ik heimwee had, maar niet omdat ik mn familie of mn huis miste, maar omdat ik zo'n heimwee had naar mn hond.
sindsdien zorg ik dat ik altijd foto's en filmpjes van hem op mn telefoon heb
Als ik alleen thuis ben, en hij is er niet voel ik me ook een stuk minder veilig
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 15:04
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik word altijd heel blij als ik dieren zie... Kan ook echt opknappen van een fietstochtje door de polder. Dan staan daar die malle koeien gek voor zich uit te staren en weides vol schapen en lammetjes, zo fijn...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:13
Eend
Eend is offline
Citaat:
Ik heb 5 katten (en nog 2 bij mn vriend) maar die voelen me ook feilloos aan (heb ook een siamees, die is echt niet bij me weg te slaan) als ik verdrietig of boos ben zitten ze allemaal om me heen.
Met mn ex ging ik regelmatig met zijn hond lopen dat hielp ook altijd.
Dat ik straks in opname zit vind ik ook t ergste dak geen dieren bij me heb.. Dat word vreselijk.
Dat is tijdens mijn 6 jarige opname wel één van de ergste dingen geweest
Oud 08-06-2011, 21:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Jazeker. Mijn witte herder doet heel veel bij me, maar ook mijn twee jackrussels mijn chinchilla's en mijn konijn (;-)). Maar het zijn vooral de honden die het doen. Ik kan er ook heel veel voldoening uithalen als er pups zijn. Of dat nu bij mij thuis is of bij de hondenfokker waar ik nu werk. Het geeft zoveel, zo'n beestje.

Knuffelen, veiligheid buiten. Veiligheid binnen, de herder gaat altijd naast het bed liggen. Troost als je verdrietig bent. De aanraking die ik wel altijd kan hebben. En nog veel meer..
Oud 09-06-2011, 20:15
Verwijderd
jeeeh, ik heb nu een poes en die is zo schattig (zie foto) en lief als ik boos ben en dat beest begint te spinnen en lief te kijken, kopjes geven enzo... dan ben ik weer blij
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 11:01
Dott
Dott is offline
Citaat:
Dat is tijdens mijn 6 jarige opname wel één van de ergste dingen geweest
Ja, ik ga maar een jaar.. laat staan 6 pff...
Oud 12-06-2011, 17:53
Eend
Eend is offline
nog twee nachtjes en dan kan ik weer naar mn vz paardje!
Oud 12-06-2011, 18:49
Balance
Balance is offline
Ik ben allergisch voor veel dieren, dus ik heb geen huisdieren. Aangezien ik alleen woon, vind ik het best een gemis dat ik geen huisdier kan houden. Volgens mij kan een dier best veel voor je betekenen, even er tegen praten, vasthouden / aaien, etc.
Oud 13-06-2011, 14:22
Eend
Eend is offline
Ik heb Mo al een paar dagen niet gezien en ik voel me er gewoon rot onder
Oud 20-06-2011, 20:31
Associated
Associated is offline
eeh ben je verliefd op je paard ( zoofolie)
Oud 21-06-2011, 15:20
Eend
Eend is offline
Yeah, right.

Ik mis gewoon het bezig zijn. Slap ouwe lullen tegen een dier dat het allemaal wel best vindt, zolang ze maar aandacht krijgt. Ik zie haar als een soort maatje van me.
Er is nooit iets mooiers dan dat een paard je begroet met gehinnik.
Reageren

Regels voor berichten