Mijn Visual Basic is wat roestig, dus ik zal je enkel wat tips geven om die forms goed af te handelen.
Maak in je Form-object gewoon een method ("Sub") aan met een definitie die ongeveer het volgende doet:
Code:
Private Sub Validate()
If TextBox1.Text = ""
MsgBox("Please fill TextBox1", MsgBoxStyle.Exclamation, "Invalid Information")
End If
If TextBox2.Text = ""
MsgBox("Please fill TextBox2", MsgBoxStyle.Exclamation, "Invalid Information")
End If
End Sub
Nog beter is het om van daaruit een boolean(bool) te laten teruggeven die True is als je gegevens kloppen en False als er boxjes leeg zijn of ongeldige informatie bevatten (maar dat zou ik zo snel niet meer in VB kunnen uitschrijven zonder goede editor).
Er bestaan betere manieren natuurlijk: je kan die tekstvakken in een array proberen steken (of aan het formulier vragen welke tekstvakken hij heeft) en die in een For (Each)-lus afgaan en op basis daarvan vragen om alles in te vullen.
Ik zou je trouwens ook aanraden om die TextBox1 etc. te vervangen door goede namen: Name, Phone, Street, ... of eventueel NameField, ... Idem voor Button1 enzovoorts: noem die Submit bv.
Op die manier krijg je toch wat meer overzicht in je code en moet je niet onthouden wat TextBox1 nu ook alweer was (was dat nu telefoonnummer, of schoenmaat van de gebruiker?)