Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2010, 21:14
eefjeh
eefjeh is offline
Hoi@

Heeft er nog iemand goede tips voor het inrichten van huis voor als ik het wil gaan verkopen?

Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2010, 21:54
Nona
Nona is offline
Je bedoelt hoe je het huis zo goed mogelijk presenteert?

Zorg dat er niet te veel frutsels staan. Het hoeft niet leeg te zijn, maar ruimtelijk is een pre.
Zorg ook dat de spullen die overal liggen en staan niet al te persoonlijk zijn. Uiteraard heb je foto's en dat soort dingen in je huis, maar losse lijstjes kun je het beste even in een lade leggen. Zo krijgen mensen eerder het idee dat het wel eens hun huis zou kunnen worden. Posters van bands of films zou je ook voor het moment even kunnen vervangen met iets minder persoonlijks, zoals een landschap of foto van een skyline.

Als je nog tijd en geld hebt om het één en ander te schilderen, kies dan lichte, moderne en niet te felle kleuren. Dat kan gewoon afhangen van wat bij de kamer past, maar tinten van wit doen het vaak wel mooi.

Verder kun je op subtiele wijze zorgen voor een prettig gevoel bij mensen. Bijvoorbeeld de broodbakmachine aan voor je kijkers krijgt, of koekjes in de oven voor de geur. Verse bloemen ogen ook altijd prettig en ruiken lekker.

Neem je een verkoopmakelaar in de arm? Die kan je vast veel meer nuttige en persoonlijk afgestemde tips geven.
Oud 03-06-2010, 08:10
ganralph
ganralph is offline
- Inderdaad geen persoonlijke spullen als foto's laten staan.

- Haal de helft van je spullen uit huis. Klinkt overdreven, maar meestal ben je gewend aan je eigen inrichting, terwijl die voor nieuwkomers heel druk over kan komen. Daarnaast lijkt een woning ruimer als er minder instaat. Onze verkoopmakelaar liet ons de boekenkast weghalen, en naderhand bleek dat een goede keus. (Hoewel we het eerst onzin vonden.)

- Optimaliseer de lichtinval. Luxaflex of gordijnen altijd helemaal open; ramen gewassen; geen grote dingen op de vensterbank.

- Pas op met bijschilderen. Lelijke kleurverschillen kunnen erger zijn dan kleine beschadigingen oid.

Ook zou ik je aanraden om een verkoopmakelaar in de arm te nemen. Als verkoper heb je de nodige rechten en plichten (!) die je zelf misschien niet allemaal kent.
Doe je de bezichtigingen toch zelf, laat de kijkers dan even met een kopje koffie op de bank zitten. Zo krijgen ze meer een "thuisgevoel" dan wanneer ze alleen maar rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Behalve foto's, etc is het ook aan te raden om shampooflessen, handdoeken, afwasmiddel, etc weg te halen uit je douche/keuken. Heb je een mooi balkon maar staat het normaal vol met vuilniszakken, lege kratjes bier, boodschappenkarren, etc. Haal het weg. Mensen associeren het anders niet met een plek waar je ook lekker buiten (in de zon) kunt zitten.

Paar tips van een collega van me die nu haar huis te koop heeft staan.
Oud 02-07-2010, 11:06
eefjeh
eefjeh is offline
Hoi,

Wow super bedankt allemaal! Inderdaad het gaat om het zo goed mogelijk presenteren van het huis.

Het blijft lastig omdat je huis zoveel 'sentimentele' waarde heeft

Ik had zelf zelf ook nog een site gevonden met wat presentatie tips

Ik ga aan de slag!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 10:22
Adore
Adore is offline
Naast opruimen ook vreselijk belangrijk: zorg dat je huis schoon is. Mensen kijken niet graag naar een vieze gootsteen, stoffige slaapkamer of vieze hoekjes in een douchecabine! + Zorg dat kasten e.d. gesloten zijn en je bed opgemaakt.

Als het regenachtig, donker weer is (zoals nu..) heb je niet zoveel aan je lichtinval. Ik heb een heel licht huis op het zuid-oosten, maar als het dit weer is kan ik daar niks mee. Zorg voor mooie, warme verlichting op 'strategische' plaatsen. Is het toch mooi weer, dan heb je ze niet nodig en maakt dat verder ook niet zo erg uit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 13:48
Verwijderd
opruimen, schoonmaken, en zorgen dat het er gezellig uitziet, losse telefoonladers en slingerende afstandsbedieningen en post ff opbergen en de bedden goed opmaken.
in de badkamer niet teveel rotzooi rond de spiegel en spinnenwebben enzo zijn echt en nog go,
zorg verder dat de temperatuur in je huis goed is, niet te warm niet te koud
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 16:19
eefjeh
eefjeh is offline
Mocht er nog iemand meer interesse hebben, ik heb nog een nieuw artikel gevonden:

http://www.verkoopstylingtips.nl/101...opstylingtips/

Nogmaals thx.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 09:22
knakkertje
knakkertje is offline
Ik heb nog een paar alternatieve tips gevonden om je huis te verkopen.

http://huizencrisis.blogspot.com/201...le-aanpak.html

Baat het niet dan schaad het zeker niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten