Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2011, 21:07
barafranca
barafranca is offline
Goedeavond,

Ik weet niet of meer mannen dit hebben. Maar ik ben altijd heel erg angstig als mijn vriendin weggaat op de fiets of door een bos moet of gaat joggen. Ik word dan heel erg verdrietig en angstig omdat ik dan bang ben dat haar wat word aangedaan zegmaar ( zoals verkrachting). Hierdoor ben ik heel beschermend tegenover mijn vriendin en geef ik haar niet veel vrijheid. Waardoor zij weer boos word natuurlijk.

Nu gaat ze morgen naar een verjaardag van een vriendin en gaat ze om 9 uur al naar huis maar ik wil niet dat ze gaat. Maar ik kan haar dat natuurlijk niet verbieden. Iemand hints tips of cheatcodes hoe ik dit kan oplossen zonder haar op te sluiten .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2011, 21:16
koekje97
koekje97 is offline
Geef haar iets mee om zich te kunnen verdedigen, al is het alleen voor jouw rust. Iets al peperspray ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 06:01
Verwijderd
Moet ze met dat feest ook door dat bos dan? Ik snap dat je je zorgen maakt als ze alleen door een bos gaat, dat vinden mijn ouders ook niet fijn en persoonlijk vind ik het ook niet fijn om alleen door een park/bos te lopen.
Je kan haar moeilijk alles verbieden: zoals als dat feest. Maar je kan misschien wel met haar praten over dat je het niet fijn vindt dat ze alleen door dat bos gaat. Misschien valt er wel over te praten met haar!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 09:46
art4live
art4live is offline
Je kan haar niet der vrijheid afpakken... Hoe graag je dat ook wilt en hoe graag je haar bij je wilt houden of haar wilt behoeden dit is niet de goede manier.
Kan je niet vragen of ze met vriendinnen terug rijd of dat ze weet ik veel een deobus met een groot bereik meeneemt in haar tas?
Oud 07-12-2011, 20:28
Lumpie
Lumpie is offline
De angst die Barafranca heeft is een bekend iets voor mij, en helemaal niet gek. Ook ik heb (heb dan wel geen vriendin, maar in andere gevallen) dat ik wat erg bezorgd ben over mensen die mij dierbaar zijn, en dat hen wat overkomt.

Wat jij vertelt over hoe zorgzaam je voor je vriendin bent, is alleen maar roemenswaardig in mijn ogen. Het is heel goed dat je je vriendin wilt beschermen tegen kwaadwillende personen. Daar is niets geks aan. Gezien wat je tegenwoordig in het nieuws lees en hoort is het nog niet zo gek om een beetje op elkaar te passen.

Ik vind het ook niet gek dat de TS het dus niet een prettig idee vind als zijn vriendin 's avonds alleen door een bos loopt, of op plekken komt waar het risico dat er iets met haar gebeurd groter is.

Het is jammer dat je vriendin jouw zorgzaamheid verkeerd opvat. Immers zou ze het juist moeten waarderen dat iemand veel om haar geeft, en dus bezorgd is dat er wat met haar gebeurd. ik heb dit probleem ook vaak met anderen. zij zeggen dan dat ik achter elke boom een spook zie, en dat ik wat minder moet stressen, omdat er heus toch niets zal gebeuren. Echter gebeuren er in mijn ogen te vaak schokkende dingen.

Misschien moet je eens rustig met je vriendin gaan zitten, en rustig uitleggen dat je niet haar in haar vrijheid wilt beperken omdat je bazig bent ofzo, maar puur omdat je heel veel om haar geeft en niet wil dat haar iets ergs overkomt. Zeg dan ook erbij dat met name de vrouwelijke medemens tegenwoordig vaak het slachtoffer is van ongewenste zaken, en dat je dit wil voorkomen. Zeg ook dat je niet bazig wilt zijn, en dat je haar alle vrijheid gunt, maar dat zij jou ook moet begrijpen. Immers in een relatie moet de ander jou ook begrijpen... als zij kwaad wordt op jouw omdat je angstig bent of haar wilt beschermen dan vind ik dat niet erg aardig...

Bespreek het eens rustig met haar. Vaak moeten mensen duidelijk van de gevaren doordrongen worden. lees haar anders eens wat nieuwsberichten voor van bijvoorbeeld recente verkrachtingszaken.... vaak dringt het dan pas tot mensen door dat er wel degelijk een risico zit aan alleen door een bos lopen..

Je bent dus niet de enige, en eigenlijk mag je trots zijn op die eigenschap Barafranca, want je bent heel zorgzaam blijkt. jammer dat veel mensen dit niet altijd waarderen.

Sterkte en succes/
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 21:00
Telesmurf
Telesmurf is offline
Je ken d'r ophalen of voor het bos op haar wachten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:28
Verwijderd
Inderdaad, fiets gewoon met haar mee heen en terug?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 16:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geef haar iets mee om zich te kunnen verdedigen, al is het alleen voor jouw rust. Iets al peperspray ofzo
Het bezit en gebruik van pepperspray is strafbaar. Bovendien leiden wapens juist tot meer geweld. Sowieso kun je erop rekenen dat wanneer je het tevoorschijn haalt, andere mensen helemaal los gaan. En terecht, want ze mogen zichzelf verdedigen.

Het probleem van de TS is nou typisch psychologisch. Gewoon een irrationele angst.
Oud 11-12-2011, 17:58
hookee
hookee is offline
Citaat:
of cheatcodes .
Roep 3x "Placebo", druk vervolgens 3x op de linker tepel, 2x op de navel, 2x op haar rechter tepel, knijp haar 2x in haar linkeroorlel en ze is onsterfelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 20:26
Verwijderd
Ik vind het een beetje jammer dat je zo bezorgd bent en alles behalve rationeel. Dat je je een beetje zorgen maakt, snap ik en is ook niet meer dan normaal, maar je kunt niet van haar verwachten dat ze thuis op de bank blijft zitten. Er zijn inderdaad al een hoop mensen die kwaad in de zin hebben, maar er zijn ook een hoop mensen die dat niet hebben. Als je de stad in gaat en je loopt tegen de verkeerde mensen aan, of wanneer je uitgaat en je kijkt de verkeerde mensen aan, heb je ook ee mep te pakken. Overal en altijd zijn er mensen die kwaad willen, maar als dat het enige is waar je op focust kom je nergens meer. Ik ben heel erg vaak alleen in het donker door een bos heen naar huis gefietst. Varierend van acht uur in de winter (en dus vroeg in de avond al donker) tot half vier 's nachts in de winter na een avond stappen en mij is nooit, maar dan ook nooit iets overkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 18:00
Verwijderd
Ja en dus? Tja, het is nu eenmaal een gevoelskwestie. Ik heb namelijk wel vrienden en kennissen in mijn directe omgeving die het ziekenhuis in geschopt en geslagen zijn en zelf heb ik ook al eens iets moeten incasseren. En ik woon echt niet een gevaarlijke stad ofzo.
Natuurlijk slaat het nergens op om haar thuis te laten en cheatcodes te gebruiken om haar thuis te laten enzo. Of krantenknipsels uitknippen en haar voorlezen.
Maar ik fiets soms alleen, maar vaak rijdt mijn vriend/één van mijn broers/ één van mijn vrienden mee naar huis. Dat is helemaal niet zo gek. Verder vraag ik vriendinnen ook wel eens of ze mij even willen laten weten of ze thuis zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 18:57
sanni
sanni is offline
Citaat:
Ja en dus? Tja, het is nu eenmaal een gevoelskwestie. Ik heb namelijk wel vrienden en kennissen in mijn directe omgeving die het ziekenhuis in geschopt en geslagen zijn en zelf heb ik ook al eens iets moeten incasseren. En ik woon echt niet een gevaarlijke stad ofzo.
Natuurlijk slaat het nergens op om haar thuis te laten en cheatcodes te gebruiken om haar thuis te laten enzo. Of krantenknipsels uitknippen en haar voorlezen.
Maar ik fiets soms alleen, maar vaak rijdt mijn vriend/één van mijn broers/ één van mijn vrienden mee naar huis. Dat is helemaal niet zo gek. Verder vraag ik vriendinnen ook wel eens of ze mij even willen laten weten of ze thuis zijn.
De dingen die jij noemt zijn niet zo erg. Wanneer iemand je gaat beperken in je doen omdat hij een angst heeft, is wel erg! Ik moet er niet aan denken dat ik bepaalde dingen niet meer mag doen omdat "mijn" vriend dat niet zou willen. Dat hij dan maar met me mee fietst als hij zich daar fijner bij voelt, maar me niet alles afnemen.
Oud 13-12-2011, 20:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Overal en altijd zijn er mensen die kwaad willen, maar als dat het enige is waar je op focust kom je nergens meer. Ik ben heel erg vaak alleen in het donker door een bos heen naar huis gefietst..
Zo is het.

Überhaupt, niets is veiliger in dit land dan donkere bossen en steegjes. Waarom? Alle mensen die op zoek zijn naar problemen zijn op plekken te vinden waar wel mensen zijn.

Bovendien hebben heel veel mensen een zwaar overrated gevoel van angst en hulpeloosheid tegen mensen die problemen willen maken. Sommige mensen schijnen standaard te denken dat ze niets kunnen doen om zulke mensen tegen te houden, en zien zichzelf altijd als een potentieel slachtoffer en dat geeft dat soort figuren juist macht.
Oud 13-12-2011, 21:51
Verwijderd
Citaat:
De dingen die jij noemt zijn niet zo erg. Wanneer iemand je gaat beperken in je doen omdat hij een angst heeft, is wel erg! Ik moet er niet aan denken dat ik bepaalde dingen niet meer mag doen omdat "mijn" vriend dat niet zou willen. Dat hij dan maar met me mee fietst als hij zich daar fijner bij voelt, maar me niet alles afnemen.
Dat zeg ik toch ook?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 06:14
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Laat angst niet je plezier van het leven beinvloeden. Ik ben zelf achttien en alleen naar India gegaan, heel wat moeilijks meegemaakt (bijna verkracht, malaria) maar het is het allemaal waard. En daar ben ik zeker sterker van geworden, zonder vrienden of een geliefde en familie.
Natuurlijk is iedereen bezorgd in Nederland, maar mijn ouders hebben me gewoon laten gaan omdat dit het leven is.
Ik zou oppassen als ik jou was, je vriendin lijkt jouw gedrag niet leuk te vinden en serieus, haar krantenartikelen laten lezen over wat er kan gebeuren is wel het laagste wat je kunt doen. Kun je net zo goed in je eentje in een grot gaan wonen, als dat je een veilig gevoel geeft. Als ik haar was was ik allang opgestapt uit de relatie, stop dit gedrag en kijk eens naar jezelf in plaats van de gevaren van een Nederlands bos, haha.

groeten uit india.
Reageren

Regels voor berichten