Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2011, 11:16
justine1997
justine1997 is offline
hallooooo!
hier kan je speculeren over de release en het uitzien van de playstation 4!!!
op het internet zie je foto's van rare dingen, rare consoles enzo maar ik hoop dat de console hetzelfde blijft als de playstation 3. Het uitzien moet natuuurlijk cool zijn maar niet TE raar. het moet handig zijn en mooi kunnen staan.
Ik wil niet dat het hetzelfde wordt al de wii, gewoon gamen vanuit je luie zetel!!!

doei!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2011, 14:13
Verwijderd
Een playstation 4 zit er nog láng niet in hoor
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 01:03
Verwijderd
Jawel hoor, ik ben naar de toekomst gereisd met mijn Xbox 630 en daar hadden ze een Playstation 4.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 12:34
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Sony zegt al aan ps 4 te werken, maar verwacht dat het nog enkele jaren duurt voor deze uitkomt.
Met de huidige snelheid waarin nieuwe technieken elkaar opvolgen denk ik niet dat we al heel veel kunnen zeggen over de ps 4.

Op dit moment is er zelfs nog vrij veel speelruimte voor verbeteringen in games voor de ps3, met zijn veel krachtiger processor in vergelijking met andere consoles, en blue-ray discs, die ook weer veel meer capaciteit hebben dan conventioneel spul.
Oud 03-07-2011, 12:46
DAH
DAH is offline
Die afbeeldingen van de PS4 die op google staan zou ik maar niet geloven, want ik betwijfel of o.a. de joystick er zo uit gaat zien, en alle afbeelding zijn waarschijnlijk 'fan-made'.
Oud 03-07-2011, 14:07
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Aangezien de E3 net geweest is en alleen de Wii-U is aangekondigd ga ik ervanuit dat hoewel het ding natuurlijk al lang ontworpen wordt er nog geen officieel nieuws over is.
Oud 06-07-2011, 09:13
Pimoes
Pimoes is offline
Zou inderdaad wel op E3 zijn aangekondigd en de voorspelling is dat de ps3 en xbox360 sowieso nog een paar jaar mee gaan.

en "geleakte" dingen op het internet zijn 99% van de tijd niet waar.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 09:38
erkro1
erkro1 is offline
En hij gaat PS X heten
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Aangezien de E3 net geweest is en alleen de Wii-U is aangekondigd ga ik ervanuit dat hoewel het ding natuurlijk al lang ontworpen wordt er nog geen officieel nieuws over is.
Het gaat echt nog wel 2/3 jaartjes duren man.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 12:26
666METAL666
666METAL666 is offline
Ik hoop dat hij wat meer ram krijgt.
Oud 24-07-2011, 01:43
Xagneto
Xagneto is offline
Playstation heeft de bedoeling 10 jaar mee te gaan, zitten nu nog maar aan de helft
Oud 24-07-2011, 21:48
django023
django023 is offline
er komt nog lang geen playstation 4, eerst moet de xbox 720 nog uitkomen voordat de playstation 4 komt. De "search" knop bij google laat niet altijd het juiste zien, dat houdt dus in, die afbeeldingen van de playstation 4 zijn compleet op geruchten gebaseerd!
Oud 25-07-2011, 10:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Playstation heeft de bedoeling 10 jaar mee te gaan, zitten nu nog maar aan de helft
De PS2 ook, maar dat wil niet zeggen dat men voor het einde van de 'life cycle' met iets nieuws komt Sony heeft dat immers ook met de PS3 gedaan.

Ik ben vooral benieuwd naar de architectuur van het ding. Gaat men weer voor de eigen cell-processor (lastig te programmeren, maar op de lange termijn misschien wel efficienter), of voor een meer kant en klare oplossing (wat Microsoft met de 360 en Nintendo met de Wii-U gedaan hebben)? Welke grafische processor komt er in? Een Out-of-the-box lijkt de beste manier te zijn om snel goed resultaat te krijgen, maar de afgelopen paar jaren is men natuurlijk een stuk beter geworden qua omgang met multicore CPU's.

Het lijkt me aannemelijk dat men redelijk hoog inzet en minimaal DirectX11 als een soort van basisniveau neemt.

Dit is allemaal DX11 met de Unreal 3 engine, dus in principe techniek van de huidige generatie. Je hebt nu alleen wel 4 dikke kaarten nodig om het realtime te kunnen renderen, maar in een paar jaar tijd moet dat toch wel te overbruggen zijn.

Oud 25-07-2011, 16:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
PS1 -> 1994
PS2 -> 2000
PS3 -> 2006

Er zit dus telkens zo'n 6 jaar verschil tussen. Echter is ook nog eens de PSP gekomen, waardoor dus de tijd tussen de PS3 en PS4 langer kan duren.
Oud 26-07-2011, 11:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
De PS2 ook
er worden nog steeds spellen voor uitgebracht, langste levencyclus ooit.. zo sterk was het DvD formaat.
anyway dat gaan ze met de bluraymachine niet redden, ze hebben de planning op het moment op '14 a '15 staan.
Oud 31-07-2011, 23:18
Xagneto
Xagneto is offline
Citaat:
PS1 -> 1994
PS2 -> 2000
PS3 -> 2006

Er zit dus telkens zo'n 6 jaar verschil tussen. Echter is ook nog eens de PSP gekomen, waardoor dus de tijd tussen de PS3 en PS4 langer kan duren.
Sorry dat ik dit niet eerder heb vermeld maar ik bedoelde dus de PS3, bij de eerste presentaties ervan was dat het plan. Het kan natuurlijk dat dit is veranderd
Oud 01-08-2011, 10:36
Carn
Carn is offline
Ja, dat er een nieuwe console komt heeft toch niets te maken met het feit HOE LANG de vorige mee gaat. Sony maakt nog steeds nieuwe PS2s.
Oud 01-08-2011, 22:08
Verwijderd
Citaat:
er worden nog steeds spellen voor uitgebracht, langste levencyclus ooit.. zo sterk was het DvD formaat.
anyway dat gaan ze met de bluraymachine niet redden, ze hebben de planning op het moment op '14 a '15 staan.
Dat heeft niets met DVD's te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 21:08
Carn
Carn is offline
20 februari weten we meer; release waarschijnlijk dit kalenderjaar maar dat hoeft niet perse in alle regio's zo te zijn.

Specs zover deze 'bekend' zijn:

- AMD 8-core CPU gebasseerd op Jaguar-design (opvolger van Brazos)
- Een op de AMD Radeon 7xxx gebasseerde GPU, gerucht gaat dat het een gemodificeerde 7970M is.
- 4gb DDR5 ram
- Bluray-drive
- 250gb of 500gb HD

Devkit-controller (let op het stukje touchpad en Move-achtige lampje):

Nog aardige analyses door Digital Foundry:
http://www.eurogamer.net/articles/df...xt-gen-console

Specs vergeleken met nieuwe Xbox:
http://www.eurogamer.net/articles/df...rango-vs-orbis
Oud 15-02-2013, 23:36
Elmp
Elmp is offline

En weer een foto
Oud 18-02-2013, 14:03
Carn
Carn is offline
deze denkik?

Oud 18-02-2013, 17:19
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
I wantz
Oud 18-02-2013, 18:17
Carn
Carn is offline
ben benieuwd of er nog wat significants gaat leaken
Oud 19-02-2013, 20:47
Carn
Carn is offline
eerste mini-leak:

Domain Name: PLAYSTATION-CLOUD.ORG
Created On:15-Feb-2013 22:34:34 UTC
Last Updated On:15-Feb-2013 22:34:36 UTC
Expiration Date:15-Feb-2014 22:34:34 UTC
Sponsoring Registrar:eNom, Inc. (R39-LROR)
Status:CLIENT TRANSFER PROHIBITED
Status:TRANSFER PROHIBITED
Status:ADDPERIOD
Registrant ID:fb906d154db7790e
Registrant Name:Eddie Stecker
Registrant Organization:Gaikai Inc
Oud 20-02-2013, 10:33
Carn
Carn is offline
zeer waarschijnlijk beelden van:
- Nieuwe Guerilla game
- Nieuwe Suckerpunch game
- Battlefield 4

Laatst gewijzigd op 20-02-2013 om 10:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2013, 16:14
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Guerilla en suckerpunch omg
Reageren

Regels voor berichten