Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2011, 21:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gekkenkoeienziekte, salmonella, EHEC... Als je het nieuws een beetje volgt, kun je regelmatig schrikken van ziekten die je op kunt lopen door het eten van bepaald voedsel.

Laat jij je snel gekmaken door dergelijke berichten? Eet je nu geen komkommer, tomaat of tauge meer, omdat er mogelijk mensen van ziek zijn geworden?

TS begint: ik was nu mijn groenten weer consequenter, maar ik laat me er niet door weerhouden om bijv. tomaten te eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2011, 21:46
Diamera
Diamera is offline
Ik eet ook alles nog gewoon, maar moet er wel aan denken als er komkommer, tomaat etc. bij het eten zit. En toen ik vorige week echt zeurende buikpijn had, ging ik wel googlen naar de symptomen van besmetting met de ehec-bacterie omdat ik 3 dagen ervoor chinees had gegeten met komkommers erin

En o.a. vanwege de gekkenkoeienziekte ben ik mijn ouders gaan overtuigen om minder vlees te eten en alleen nog maar biologisch vlees te kopen, want helemaal geen vlees willen ze niet. Ik let ook meer op dat ik vaak genoeg mijn handen was en niet meer aan mijn gezicht zit met vieze handen, net als toen met de Mexicaanse griepepidemie. Ik laat me een beetje gek maken denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 07:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, van de Mexicaanse griep heb ik ook overgehouden dat ik veel vaker mijn handen was. Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 12:04
Boogie
Boogie is offline
Ik laat me in zo verre gekmaken dat ik geen taugé koop, aangezien dat als waarschijnlijke bron van de bacterie wordt gezien. Of dat zo is, is natuurlijik niet bewezen.
Oud 09-06-2011, 00:08
Catch
Catch is offline
Ik begin het een beetje creepy te vinden allemaal. Ik was alles nu maar goed af, ik eet nu liever geen komkommer of taugé meer maar lees net op nu.nl dat het ook gevonden is op jonge gekiemde bietjes oid. Dusja, zekerheid over wat je wel en niet moet eten is er niet maar ik probeer het maar te relativeren allemaal.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 06:05
Silvano08
Silvano08 is offline
Nee, het is niet dat ik alle groentes waarover gezegd wordt dat ze potentieel EHEC-bacteriën kunnen bevatten boycot, maar ik let wel beter op de herkomst en volg wel gewoon de berichten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten