Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2011, 16:41
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Edit, zie dat er sowieso nog geen Magicka topic is, terwijl dat toch een gigantisch leuk spelletje is. Zal even de intro trailer en de wtf is magicka video hier neergooien, voor een visuele impressie.

Magicka begon wat buggy, maar na vele bugfixes en patches en nieuwe content is Magicka een meer dan compleet volwassen spel geworden met een erg originele manier van spelen.

In Magicka voer je als tovenaar in de op de noorse mythologie gebasseerde wereld Midgard de missies van een knotsgekke vampier uit om de wereld te redden.

Anders dan andere rpg's is er geen mogelijkheid te levellen of je karakter uit te bouwen. Je moet het doen met 8 spell elementen, zoals bijvoorbeeld Life, shield, Arcane en Vuur.
Doordat je tot 5 verschillende elementen tegelijk kan gebruiken en er drie verschillende manieren zijn om je spells te casten, zijn er duizenden mogelijkheden je tegenstanders te verslaan. Daarnaast zijn de elementen ook te gebruiken om zogenoemde 'Magicks' op te roepen, dus er is meer dan voldoende diversiteit .

Magicka staat bol van cynische grapjes naar andere rpg's en zelfs films toe, onverstaan baar zweeds gewauwel en absurde wendingen.
Het is een spel dat zichzelf niet te serieus neemt, en waar de ontwikkelaars nauwe banden onderhouden met de spelers.

Na vele spelers input zijn er behalve de Adventure mode nu ook Challenge modes, waar je in verschillende arena's/omgevingen grote hordes monsters en vijanden moet verslaan, en een PvP mode, in diezelfde en nog meer (aankoopbare) arena's. Ook is er een uitbreidingsset beschikbaar, Magicka Vietnam, waar een uitstapje wordt gemaakt naar de vietnameze jungle en je moet zien te overleven tegen de vietcong.

Het leukste aspect aan Magicka is dat alles in co-op mode gespeeld kan worden, en friendly fire altijd aan staat. Doodgaan is geen punt, zolang een van je vrienden nog leeft kan die je simpel weg 'reviven'.

Magicka is te koop via Steam voor een tientje, daarnaast is er de uitbreidingsset Magicka Vietnam, die 5 euro kost. Ook zijn er allerlei extra challenge locaties e.d. te koop voor prijzen varierend van 1 tot 3 euro, deze zijn echter pas aan te raden als je echt verknocht bent aan het spelletje, puur voor de lol. Met Magicka zonder uitbreidingsset en extra content heb je echt al meer dan genoeg namelijk, je karakter wordt toch niet beter .

Hoop dat ik goed heb kunnen uitleggen wat Magicka inhoud, zo niet zie ik dat wel terug in reacties .

Ben benieuwd of er hier al mensen zijn die het spelen en zin hebben dit ook met medescholieren/studenten te doen.

Laatst gewijzigd op 27-06-2011 om 18:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2011, 12:29
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Aj, Niemand hier die Magicka speelt lijkt .
Oud 03-07-2011, 14:08
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Met mijn vrienden gespeelt, leuk spelletje maar de pvp boeit me niet en de netcode is een ramp.
Oud 03-07-2011, 14:35
Verwijderd
Ik heb het ook heel eventjes gedaan maar had er snel weer genoeg van.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 18:16
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Wat is een netcode? (a). Heb er nooit problemen mee gehad, op wat foutjes na de lancering na, die snel gepatcht werden
Oud 03-07-2011, 22:07
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Shit die online zooi regelt, ik heb met die 3 vrienden van me vaak gehad dat een van ons niet kon joinen op de lobby; willekeurig het spel herstarten hielp dan een uurtje tot het weer begon te kutten.
Oud 04-07-2011, 10:18
Sherlock
Sherlock is offline
Ik en 3 vrienden hebben 20 uur over de storyline gedaan omdat we elkaar de hele tijd afslachte
Oud 04-07-2011, 10:20
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ik en 3 vrienden hebben 20 uur over de storyline gedaan omdat we elkaar de hele tijd afslachte
Elkaar nat maken en dan "per ongeluk" je crossed stream bliksem spell op je maten richten.
Oud 04-07-2011, 10:36
Sherlock
Sherlock is offline
Er zijn zo veel manieren om te oneshotten;p
Oud 04-07-2011, 18:55
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Yup, hoewel met de gewone luchpush elkaar ergens vanaf rossen nog steeds het leukst is want die zien ze nooit aankomen.
Oud 05-07-2011, 14:49
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Yup, hoewel met de gewone luchpush elkaar ergens vanaf rossen nog steeds het leukst is want die zien ze nooit aankomen.
Water is daarmee veel effectiever!
Oud 19-07-2011, 12:29
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Sinds de laatste patch zijn een aantal dingen aangepast waardoor het spel, zeker de challenges veel meer uitdaging bieden .

Mochten er mensen nog samen willen spelen of de pvp eens doen met mede studenten houd ik me aanbevolen .
Reageren

Regels voor berichten