Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2011, 13:53
justine1997
justine1997 is offline
hallo,
ik zou graag een freestyle sport sport doen als skateboarden een bmx'en.
maar welk van de 2?
welk is het makkelijkst?
welk is het goedkoopst?
welk kan je het best doen in de stad? daarmee bedoel ik dat ik het graag in stad zou doen, maar welk?
en ook natuurlijk, welk is het coolst en tofst?
dank uuuuuuu
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2011, 14:12
honkballertje
honkballertje is offline
Ik kan alleen iets zeggen over de prijzen van elk. BMX fietsen zijn over het algemeen duurder dan een skateboard. Bij elk natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe goed het product is wat je wilt kopen natuurlijk en hoe vaak je er gebruik van maakt.

Koffie! is een skateboarder op dit forum, dus hij kan m.b.t. skateboarden je vast wat meer vertellen.
Oud 24-06-2011, 11:37
Verwijderd
Nou aangezien ik zelf een boarder ben zeg ik skateboarden Ik vind bmx-ers over het algemeen best asociaal.
Voordelen van boarden:
- Het is in het algemeen goedkoper, vooral als je een pro complete koopt.
- Je kan het vrijwel overal doen, alleen niet op gras/zand/modder en ook niet in de regen.
- De mensen waarmee je omgaat zijn leuker (mijn mening)

Voordelen van bmx:
- Je kan het overal doen. Ook op het gras of in de modder ofzo, ook als het regent.
- Het is denk ik wel makkelijker om te bmxen dan te boarden. denk ik.

Prijzen:
Een goed skateboard kost je, als je alles los koopt, makkelijk tussen de 120 en 200 euro. Afhankelijk van welke merk onderdelen je koopt. Een complete kost veel minder, tussen de 80 en 130 euro.

Een BMX is denk ik wel duurder, maar je doet er dan ook wel veel langer mee denk ik. De meeste onderdelen van een skateboard gaan gemiddeld een jaar mee met regelmatig gebruik. En als je telkens met je skateboard gaat gooien enzo omdat je gefrustreerd raakt, kan je na een maand al wel de hele achterkant/voorkant gechipt hebben, wat heel erg lelijk is

Je kan trouwens ook gaan inline-skaten, dat is ook een freestyle sport. Voor als bmx-en en skateboarden je allebei niks lijkt
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 09:52
justine1997
justine1997 is offline
inline-skaten vind ik maar niks, dat heb ik al geprobeert maar nee ...
ik denk dat ik ga skateboarden
maar ik ga eerst een goedkoop board kopen, en dan pas een prof van almost of element of girl ofzo
thx voor het advies ...
waar skate jij?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 11:10
Verwijderd
Als je later veel wilt gaan streeten, is het ''uber light'' deck van Almost echt een aanrader, een vriend van mij heeft die.
En dan kun je het beste 7.0 tot 7.5 inch decks nemen. Element en Baker zijn ook goede merken.

Als je veel wilt gaan ramp skaten (miniramp, vert, micomini) kun je het beste een deck rond de 8.0 inch nemen, zodat je meer stabiliteit hebt doordat het breder is. Goede merken daarvoor zijn Cliché (heb ik zelf), Krooked en Creature.

Als je het af wilt wisselen kun je het beste een 7.5 inch deck nemen.
En als je skatebaan waar je skate obstakels van hout ofzo heeft kun je het beste harde wielen nemen, anders blijf je zegmaar ''plakken'' aan het hout
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 11:44
honkballertje
honkballertje is offline
die 2 posts verwijdert. Het gaat erom dat TS wilt beginnen met 1 van de 2 en informatie in wilt winnen over beide sporten. Geeft de TS informatie waar ze iets mee kan of post gewoon niks.
en nu weer OT
Oud 26-06-2011, 12:36
Verwijderd
Citaat:
die 2 posts verwijdert. Het gaat erom dat TS wilt beginnen met 1 van de 2 en informatie in wilt winnen over beide sporten. Geeft de TS informatie waar ze iets mee kan of post gewoon niks.
en nu weer OT
Maar ik gaf haar toch gewoon informatie? Ze zei dat ze wss wou gaan boarden, dus gaf ik haar advies over goede onderdelen enzo, voor het geval ze later een pro-setup wil gaan gebruiken.

Edit: Onee laatmaar, ik dacht dat je ook 1 van mijn informatieve posts had verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 14:29
justine1997
justine1997 is offline
Citaat:
Als je later veel wilt gaan streeten, is het ''uber light'' deck van Almost echt een aanrader, een vriend van mij heeft die.
En dan kun je het beste 7.0 tot 7.5 inch decks nemen. Element en Baker zijn ook goede merken.

Als je veel wilt gaan ramp skaten (miniramp, vert, micomini) kun je het beste een deck rond de 8.0 inch nemen, zodat je meer stabiliteit hebt doordat het breder is. Goede merken daarvoor zijn Cliché (heb ik zelf), Krooked en Creature.

Als je het af wilt wisselen kun je het beste een 7.5 inch deck nemen.
En als je skatebaan waar je skate obstakels van hout ofzo heeft kun je het beste harde wielen nemen, anders blijf je zegmaar ''plakken'' aan het hout
ja ik wil gaan streeten, en daarvoor zou ik dus eerst een goekoop board kopen en dan een van element: element seal. is deze goed?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 15:56
Verwijderd
Citaat:
ja ik wil gaan streeten, en daarvoor zou ik dus eerst een goekoop board kopen en dan een van element: element seal. is deze goed?
Dat zou ik echt niet weten. Ik heb namelijk nog nooit op een Element deck gereden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten