Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2011, 15:34
jngnn17
jngnn17 is offline
Hoi allemaal,
ik heb een probleem. Mijn neus is best dik, er zit een bobbel op en ja hij is best groot.
Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden, maar ik blijf van mensen horen dat die dik is
of dat ik op ponnokio lijk.. Echt heel vervelend en daardoor kan ik het niet vermijden..
Ik heb ook nog een vriendin en die zegt dat het niet lelijk is, wat eigenlijk best wel onzin is
omdat bijna iedereen zegt dat die wel lelijk is, ik heb ook geen idee hoe ik mijn zelfvertrouwen terug krijg, als mensen me aankijken wil ik niet dat ze mn neus zo goed zien en omg , ik heb echt geen idee wat ik moet doen het enigste voordeel is wel dat ik voor de rest tevreden ben.. alleen die neus moest nou net weer alles verpesten

ja een neuscorrectie is ook niet echt een optie, ik ben me zelf niet meer en het kost veel geld...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 17:56
Rivka
Rivka is offline
Denk eens andersom na: ik ben helemaal tevreden met mezelf, alleen mijn neus vind ik niet mooi. Je zelfvertrouwen wordt al een stuk gelift als je positief naar jezelf kijkt. Ik ben er ook zeker van dat de meeste mensen, net als jouw vriendin, helemaal niet met je neus zitten en aangezien je waarschijnlijk geen pompoen of een enorme haak in je gezicht hebt zitten zou jij dat ook niet hoeven doen.

Over die opmerkingen: Zet ze van je af. Niemand is perfect. Ik kan wel meer woorden aan dit advies vuil maken maar dat ga ik niet doen omdat je boodschap zo ook al snapt
Oud 07-06-2011, 18:14
jngnn17
jngnn17 is offline
Citaat:
Denk eens andersom na: ik ben helemaal tevreden met mezelf, alleen mijn neus vind ik niet mooi. Je zelfvertrouwen wordt al een stuk gelift als je positief naar jezelf kijkt. Ik ben er ook zeker van dat de meeste mensen, net als jouw vriendin, helemaal niet met je neus zitten en aangezien je waarschijnlijk geen pompoen of een enorme haak in je gezicht hebt zitten zou jij dat ook niet hoeven doen.

Over die opmerkingen: Zet ze van je af. Niemand is perfect. Ik kan wel meer woorden aan dit advies vuil maken maar dat ga ik niet doen omdat je boodschap zo ook al snapt
Bedoel je met "haak" de neus of..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 15:20
Rysair
Rysair is offline
Ik herken 't gevoel maar als je het niet kan accepteren wie ben ik dan om jou tegen te houden een neuscorrectie te laten doen. Ik bedoel, als jij het wil dan moet je dat toch zelf weten. Je ouders hebben het beste met je voor neem ik aan dus ik zou het eens met er over hebben (ja, dat is een moeilijke stap die ik ook nog niet heb kunnen overbruggen). Een neuscorrectie is een optie, maar je moet sowieso 18 zijn voordat je het kan laten doen. Er kunnen complicaties ontstaan omdat het zo'n moeilijke ingreep is (20% kans ofzo, hangt van de moeilijkheidsgraad af). Het is duur ja, maar laat je beeld over plastische chirurgie niet leiden door alleen internet. 1) mensen die negatief resultaat hebben overgehouden zullen sneller iets op internet posten dan mensen die een positief resulaten hebben. 2) iets totaal anders, laat je niet te veel beinvloeden door foto's op internet.
Natuurlijk is het geen beslissing die je 1 2 3 neemt. Jij loopt met die neus rond en niemand anders. Als je het van veel mensen hoort, begin daar dan eens over met je ouders. Wat denken hun van die opmerkingen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 15:37
Volk
Volk is offline
Wie zegt nou eigenlijk dat je neus dik is?
En waarom zou je vriendin je neus niet niet lelijk vinden?

Je zou jezelf kunnen afvragen of je jezelf wel recht doet door heel je zelfvertrouwen van zoiets kleins als je neus af te laten hangen. Je bent toch veel meer dan dat? Zelfvertrouwen, echt zelfvertrouwen haal je uit jezelf, je goeie kanten en je krachten. Niet aan iets vergankelijks en onzinnigs als je uiterlijk. Als het enige wat jou dwarszit aan je uitelijk je neus is heb je het bovengemiddeld goed getroffen! Je mag van geluk spreken dat je uiterlijk zo met je meewerkt. Waarom zou je dan van zo iets kleins als je neus een probleem maken als verder AL het andere goed is?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 18:17
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Wie zegt nou eigenlijk dat je neus dik is?
En waarom zou je vriendin je neus niet niet lelijk vinden?

Je zou jezelf kunnen afvragen of je jezelf wel recht doet door heel je zelfvertrouwen van zoiets kleins als je neus af te laten hangen. Je bent toch veel meer dan dat? Zelfvertrouwen, echt zelfvertrouwen haal je uit jezelf, je goeie kanten en je krachten. Niet aan iets vergankelijks en onzinnigs als je uiterlijk. Als het enige wat jou dwarszit aan je uitelijk je neus is heb je het bovengemiddeld goed getroffen! Je mag van geluk spreken dat je uiterlijk zo met je meewerkt. Waarom zou je dan van zo iets kleins als je neus een probleem maken als verder AL het andere goed is?
Ik gok dat je zelf wel een, in jouw opzicht, mooie neus hebt. Je zegt dat een neus iets kleins is als het gaat om het uiterlijk en zelfvertrouwen. Daar is niks van waar. Het heeft echt grote invloed hoor, zeker als je het vaak hoort. Het kan je van binnen hard raken. Een neus is bepalend voor de eerste indruk en je gehele hoofd. Het zit midden in je gezicht. Geloof t of niet, mensen praten daar over. Dat is de natuur, daar kan je verder ook niks aan doen. Niet dat mensen daar direct wat verkeerds mee bedoelen, toch raakt het de persoon wel van binnen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 18:21
Rivka
Rivka is offline
Waarom in hemelsnaam is een neus belangrijk voor een eerste indruk? :')
Oud 08-06-2011, 19:32
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Waarom in hemelsnaam is een neus belangrijk voor een eerste indruk? :')
Je gaat dan op uiterlijk af en dus ook op de neus.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:02
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik gok dat je zelf wel een, in jouw opzicht, mooie neus hebt. Je zegt dat een neus iets kleins is als het gaat om het uiterlijk en zelfvertrouwen. Daar is niks van waar. Het heeft echt grote invloed hoor, zeker als je het vaak hoort. Het kan je van binnen hard raken. Een neus is bepalend voor de eerste indruk en je gehele hoofd. Het zit midden in je gezicht. Geloof t of niet, mensen praten daar over. Dat is de natuur, daar kan je verder ook niks aan doen. Niet dat mensen daar direct wat verkeerds mee bedoelen, toch raakt het de persoon wel van binnen.
Wat maakt het uit of mensen daar over praten? Dat het je raakt ligt niet aan of je neus mooi is of niet maar aan je zelfvertrouwen. Niemand is perfect en als al het andere mooi is, wat is dan het probleem?
Citaat:
Je gaat dan op uiterlijk af en dus ook op de neus.
Eh... en dan? Ik zie een neus, en dan? Heb ik dan al meteen een oordeel over je? Betekent dat dat je minder aardig bent of minder gezellig? Iedereen heeft wel iets, de een is klein, de ander heeft een aparte neus, weer iemand anders vindt z'n knieën niet mooi. En die mensen krijgen het ook te horen hoor. Zeker als ze zelf twijfelen over hun uiterlijk, dan hoor je alleen wat je horen wil. En dat twijfelen ligt niet aan het uiterlijk maar aan je zelfvertrouwen. Daarom lijkt het me beter als TS daar iets aan gaat doen in plaats van aan z'n neus.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 09:50
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Wat maakt het uit of mensen daar over praten? Dat het je raakt ligt niet aan of je neus mooi is of niet maar aan je zelfvertrouwen. Niemand is perfect en als al het andere mooi is, wat is dan het probleem?

Eh... en dan? Ik zie een neus, en dan? Heb ik dan al meteen een oordeel over je? Betekent dat dat je minder aardig bent of minder gezellig? Iedereen heeft wel iets, de een is klein, de ander heeft een aparte neus, weer iemand anders vindt z'n knieën niet mooi. En die mensen krijgen het ook te horen hoor. Zeker als ze zelf twijfelen over hun uiterlijk, dan hoor je alleen wat je horen wil. En dat twijfelen ligt niet aan het uiterlijk maar aan je zelfvertrouwen. Daarom lijkt het me beter als TS daar iets aan gaat doen in plaats van aan z'n neus.
Niet meer aardig of gezellig, maar wel minder aantrekkelijk. Tuurlijk, je hebt gelijk dat het ligt aan het zelfvertrouwen, maar als TS denkt dat te verhelpen met een correctie dat is dat een goede optie? Iets aan je zelfvertrouwen doen is niet makkelijk als je steeds wordt herinnert aan je neus.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 10:25
Volk
Volk is offline
Citaat:
Niet meer aardig of gezellig, maar wel minder aantrekkelijk. Tuurlijk, je hebt gelijk dat het ligt aan het zelfvertrouwen, maar als TS denkt dat te verhelpen met een correctie dat is dat een goede optie? Iets aan je zelfvertrouwen doen is niet makkelijk als je steeds wordt herinnert aan je neus.
Het is nog veel onaantrekkelijker als iemand zich moet verbouwen om zich goed te voelen over zichzelf. Als je uitstraalt dat je je op je gemak voelt met jezelf ben je aantrekkelijk, met of zonder neus.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 11:51
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Het is nog veel onaantrekkelijker als iemand zich moet verbouwen om zich goed te voelen over zichzelf. Als je uitstraalt dat je je op je gemak voelt met jezelf ben je aantrekkelijk, met of zonder neus.
Op zijn gemak is die dus niet met die neus en dus onaantrekkelijk volgens jou.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 12:27
Volk
Volk is offline
Citaat:
Op zijn gemak is die dus niet met die neus en dus onaantrekkelijk volgens jou.
Maar dat ligt dus niet aan de neus. De neus heeft er helemaal niks mee te maken. Het ligt aan zijn zelfvertrouwen, en dat is helemaal gratis te verbeteren. Daarmee pak je ook het eigenlijke probleem aan. Want als je uiterlijk je zo beinvloedt dat je denkt dat een cosmetische operatie de enige oplossing is sta je dus niet sterk in je schoenen. Dan kun je wel je neus veranderen maar daar heb je niks aan. Terwijl een gezonde portie zelfvertrouwen je je leven lang nog helpt. En dat gratis en zonder gevaarlijke operaties die helemaal mis kunnen gaan! Bij 1 op de 5 complicaties is echt een grote kans op complicaties. Aan je zelfvertrouwen werken heeft helemaal geen nadelen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 15:51
Supermannetje
Supermannetje is offline
Zelfvertrouwen gaat het om, niet zo druk maken over hoe je groot je neus wel niet is.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 14:53
Verwijderd
Ik hou niet van kleine neuzen. Maar het onzekere gedrag dat ts en Rysair tentoonstellen, dat vind ik dan wel weer onaantrekkelijk

Oh en ik heb een lange puntneus maar het is héél lang geleden dat iemand daar iets negatiefs over heeft gezegd. Hm, ja, nu ik erover nadenk was dat inderdaad ergens in de puberteit, als iedereen belachelijk onzeker is en elkaar vooral nog onzekerder moet maken om zelf maar wat beter voor de dag moet komen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten