Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2011, 21:54
Verwijderd
Lieve forummers die verstand hebben van computers ,

Ik heb sinds vanavond kennelijk een virus op mijn pc gekregen/gehad. Dit kwam erop, werd door Microsoft Security Essentials opgevangen. Ik heb hierbij de aanbevolen actie laten uitvoeren, en dat bestand is verwijderd. Maar na een half uur / uur liep ineens mijn complete laptop vast, en weigerde op te starten. Uiteindelijk opgestart in de veilige modus, waarbij ik de helft van alle dingen alsnog niet kon uitvoeren. Zo wou mijn laptop bijvoorbeeld geen systeem herstel meer uitvoeren. Hierbij gaf hij een foutcode (die ik nog even moet opzoeken, omdat mijn vader nu mijn laptop (naar mijn mening) misschien nog wel meer de prak in aan het helpen is. In de veilige modus gaf mse aan dat de realtime bescherming was uitgeschakeld, en hij wou ook niet meer ingeschakeld worden. In de veilige modus wou hij overigens ook geen programma's meer verwijderen. Mijn vader heeft er het een of andere programma opgezet (Revo Uninstaller) waarmee het uiteindelijk gelukt is om de virusscanner uit te zetten. Hij heeft toen de opstartprocessen wat ingekrimpt ook, er werden nogal wat dingen opgestart (HP Laptop, en hp start veel troep op bij mij ) en dat is nu uitgeschakeld om de laptop maar weer wat sneller te laten werken.

Al met al werkt hij weer, loopt in ieder geval niet meer vast, maar is met de verminderde opstartprocessen nog altijd trager dan dat hij was voor dit hele gedoe mét opstartprocessen. Iemand toevallig een idee waar dat aan kan liggen?

En is er íemand die mij gerust kan stellen over het programma Revo Uninstaller? Ik heb de foutcode die ik kreeg bij systeem herstel gegoogled, en daar kwam in combinatie met windows 7 toch vaak uit dat dat Revo Uninstaller dat veroorzaakte .

Laptop heeft dus windows 7 .

EDIT: Mijn processor gebruik is 100%. Klopt dat wel?

Laatst gewijzigd op 12-06-2011 om 22:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2011, 09:33
freyk
freyk is offline
Citaat:
Al met al werkt hij weer, loopt in ieder geval niet meer vast, maar is met de verminderde opstartprocessen nog altijd trager dan dat hij was voor dit hele gedoe mét opstartprocessen. Iemand toevallig een idee waar dat aan kan liggen?
Hij zal vast wel een aantal (voor hem overbodige) quickstartups en indexers uit hebben geschakeld.

Citaat:
EDIT: Mijn processor gebruik is 100%. Klopt dat wel?
Och dat kan wel kloppen, maar welk proces is dan zo hard aan het stampen?
(neem een kijkje in je taakbeheer of met applicatie procesexplorer)

Zover ik verschillende artikelen en gebruikerscommentaar heb kunnen lezen, is revo uninstaller betrouwbaar. Het is een pakket vol handige applicaties, waaronder de uninstaller dat geforceerd applicaties en de restjes uit het register netjes verwijderd.
Ik hoop voor je dat je de pro-versie van revo uninstaller op je systeem staat, want de freeware versie wordt niet goed ondersteund op een 64 bit besturingsysteem, volgens de site en commentaar van gebruikers.

Graag zouden wij een hijackthis-logje willen ontvangen en de naam van de "virus" wat is verwijderd willen weten.

Laatst gewijzigd op 13-06-2011 om 09:44.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 14:35
Verwijderd
Gelukkig is het niet meer nodig. Na het verwijderen van revo en aantal keer opnieuw opstarten van de computer hebben we systeemherstel kunnen uitvoeren. Hij doet het weer goed zo ongeveer . Maar in ieder geval bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten