Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 17:00
Kommunist
Kommunist is offline
Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe micro sd kaart ( merk Kinston) 32GB.
ik wil deze gaan gebruiken om makkelijk mijn muziekcollectie op mijn telefoon te zetten.

Er is alleen een probleem ontstaan bij het kopiëren van mijn muziek naar de kaart. ik krijg elke keer tijdens het kopiëren de melding dat bij een aantal bestanden de bestandsnaam te lang is voor de doelmap, en dat ik de naam moet verkorten of anders het via een ander pas moet proberen.
ik ben zelf niet echt een licht op dit gebied, maar ik heb al wat zitten googelen en kwam op het punt dat het wellicht aan het feit kan liggen dat het bestand van de kaart FAT32 is.

ik heb echter ook al mijn hele muziekcollectie naan een externe harde schijf met succes gekopieerd en die is ook FAT32....

wat ik al heb gecheckt is dat het niet aan de uitgang van de pc ligt, ik heb het geprobeerd dmv een usb reader en dmv de bijgeleverde SDadapter, geen verschil dus.

ook heb ik een schijfcontrole gedaan, en zijn er geen fouten gevonden aan de kaart

hebben enig idee waar het aan kan liggen en wat ik nog kan doen?

als dit het verkeerde subforum is, excuses

Laatst gewijzigd op 09-06-2011 om 17:00. Reden: toevoeging
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2011, 22:04
Daantjer
Daantjer is offline
probeer mappen te maken, FAT32 houdt niet van te veel/grote losse bestanden
Oud 09-06-2011, 22:21
Kommunist
Kommunist is offline
het zijn al mappen, het zijn iets van ruim 5000 bestanden in iets van 300 nog wat mappen , echt album en dan op artiest en op genre...
dacht er zelf juist aan dat t misschien teveel mappen waren, maar ook een map van 2 gaat de ene keer wel en de andere keer niet goed
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 22:33
Daantjer
Daantjer is offline
bestanden die groter dan 4 gig werken sowieso niet, ook werkt FAT32 met nog relatief korte bestandsnaamgeving.
Probeer hem te formatteren en dan sorteren op [hoofdmap]>[Genre]>[Artiest]>[Album]>[Nummer]
Voorbeeld in orde van grootte:
Muziek
|_Rock
_|_Nickelback
__|_Silver Side Up
___|_How You Remind Me.mp3
|_Metal
_|_Metallica
|_Blues
|_Folk
Films
|_The Shawshank Redemtion

Hiervan houdt FAT32
Oud 10-06-2011, 07:09
Verwijderd
Citaat:
bestanden die groter dan 4 gig werken sowieso niet, ook werkt FAT32 met nog relatief korte bestandsnaamgeving.
Probeer hem te formatteren en dan sorteren op [hoofdmap]>[Genre]>[Artiest]>[Album]>[Nummer]
Voorbeeld in orde van grootte:
Muziek
|_Rock
_|_Nickelback
__|_Silver Side Up
___|_How You Remind Me.mp3
|_Metal
_|_Metallica
|_Blues
|_Folk
Films
|_The Shawshank Redemtion

Hiervan houdt FAT32
Onzin. FAT32 heeft alleen moeite met veel bestanden in de root directory. Iedere willekeurige subdirectory kan 65.534 bestanden en/of directories bevatten. FAT32 'houdt' verder nergens van, hooguit de implementatie van FAT32 op het gebruikte OS. Op de meeste telefoons worden Linux-FAT libraries gebruikt dus dat mag helemaal geen probleem zijn aangezien die nog wat leuke trucjes kunnen in vergelijking met de MS-FAT implementatie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2011, 19:26
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Onzin. FAT32 heeft alleen moeite met veel bestanden in de root directory. Iedere willekeurige subdirectory kan 65.534 bestanden en/of directories bevatten. FAT32 'houdt' verder nergens van, hooguit de implementatie van FAT32 op het gebruikte OS. Op de meeste telefoons worden Linux-FAT libraries gebruikt dus dat mag helemaal geen probleem zijn aangezien die nog wat leuke trucjes kunnen in vergelijking met de MS-FAT implementatie.
Het is een makkelijke manier van zeggen, voor zover ik ervaring heb met SD-tjes (vrij veel) is de indeling vrij belangrijk, dit komt onder andere dat FAT32 uit 1996 stamt.
je doelt waarschijnlijk hierop:
Citaat:
In FAT16 zijn er maar 512 entry’s (ingangen) mogelijk in de hoofddirectory. Met lange bestandsnamen die meerdere entry’s innemen kan dit al snel problemen geven. Daarom wordt de hoofddirectory in FAT32 opgeslagen zoals een gewone directory, zodat er een onbeperkt aantal entry’s in kunnen.
helaas is dit in de praktijk zelden waar.
Oud 10-06-2011, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Het is een makkelijke manier van zeggen, voor zover ik ervaring heb met SD-tjes (vrij veel) is de indeling vrij belangrijk, dit komt onder andere dat FAT32 uit 1996 stamt.
je doelt waarschijnlijk hierop:
Non-sense. Echt regelrechte onzin. Jouw ervaring is regelrechte lariekoek. Je haalt alleen maar drogredenen aan. Als je een bewering doet doe je daar een bron bij.

Citaat:
helaas is dit in de praktijk zelden waar.
Nee, dat is precies wat ik zei; De rootdir doet moeilijk, de rest niet. En trouwens, FAT libraries onder Linux zijn wat dat betreft prima want die pikken ook in de rootdir 65K+ bestanden zonder issues.

Ik zie honderden geheugenkaarten per maand. Ik weet verder niet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 13:52
Kommunist
Kommunist is offline
is het misschien een idee de kaart naar NTFS om te zetten of mag het hier niet aan liggen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 23:28
Verwijderd
De meeste telefoons kunnen geen NTFS lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten