Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2011, 11:55
LauraJansen
LauraJansen is offline
Dit jaar al, over een week moet ik aangeven waar ik mijn profielwerkstuk over wil gaan doen. En na veel zoeken en kijken ben ik terecht gekomen op: onderwijs in Finland. Ik vind het zelf een geweldig en interessant onderwerp. Maar ik vroeg me af of het wel verstandig is, en of ik er wel 80 uur aan kan werken. Ik heb natuurlijk al opgezocht over een veel informatie over te vinden valt, maar ik heb geen idee hoeveel 'veel' is.

En aangezien ik een dikke onv voor engels sta, leek het me een goed/leuk/uitdagend idee om het in het engels te doen. Zo vergroot is mijn vocabulaire en dit zou dan wellicht een positief effect hebben op mijn examen engels.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2011, 12:11
Kesa
Kesa is offline
Betreft de 80 uur: dat is puur een richtlijn. Ik zie dat je het alleen doet, dus dan maak je al snel die 80 uur vol. In een groepje kwamen afgelopen jaar bij ons enkele mensen individueel niet verder dan 40-60 uur, daar werd ook geen probleem van gemaakt. Ik zat zelf al aan de 200 uur en mijn 'partner' met wie ik het PWS heb gemaakt had ook al minimaal 150 uur gemaakt ( incl. praktisch gedeelte, presentatie en alles in het Duits ). Over die uren zou ik me geen zorgen maken, als het er echt te weinig worden kun je eventueel kijken of je je onderwerp nog iets kunt uitdiepen.

Dat je het in het Engels doet is alleen positief, zeker met de gedachte dat je het doet om je vocabulaire te vergroten. Er zal dan wel wat meer tijd erin gaan zitten en aan de 80 uur zul je dan wel waarschijnlijk gaan komen. Maar het is zeker goed dat je het ook met de achterliggende reden doet dat Engels een zwaktepunt voor je is!

Zolang je zelf al wat bronnen hebt opgezocht en al weet dat je er een tijdje mee aan de slag kunt, zou ik zeggen: doen!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 12:56
Verwijderd
Die 80 uur kun je overal in kwijt hoor . Ik heb mijn PWS ook in mn eentje gedaan en ik ben er ook ruim overheen gegaan. Al helemaal als je het in het Engels gaat doen, want dan moet je namelijk ook nog stukken vertalen, als je Engelse informatie zoekt kost dat voor veel mensen ook meer tijd.

En ik vind het super dat je het in het Engels gaat doen!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 17:37
LauraJansen
LauraJansen is offline
dank jullie wel, maar als jullie kijken naar de hoeveelheid informatie die erover te vinden val, is dat wel genoeg?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 20:02
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Mijn directe vraag zou zijn, onderwijs in Finland, leuk, maar wat wil je onderzoeken? > welke vragen stel je jezelf?
Oud 11-06-2011, 23:32
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Mijn directe vraag zou zijn, onderwijs in Finland, leuk, maar wat wil je onderzoeken? > welke vragen stel je jezelf?
Nou het Fins onderwijs is het beste op mondiaal vlak, dus iets als: Why do Finland's schools get the best results?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 09:36
Verwijderd
Je hebt voor je PWS een hoofdvraag en de deelvragen. Dus als dat je hoofdvraag is, en je houdt er genoeg brede deelvragen bij, dan zou het geen probleem moeten zijn.

Bovendien valt over de meeste dingen wel genoeg informatie te vinden. Je kunt uiteraard beginnen met hoe het onderwijs in elkaar zit, vergelijkingen maken met andere vormen van onderwijs of met het onderwijs wat we hier hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 14:54
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
deelvragen die je zou kunnen gebruiken zijn:

-hoe is daar het middelbare systeem, vergeleken met vmbo-havo-vwo hier?
-het verschil in de manier van lesgeven
-het verschil in de lessen die gegeven worden
-het verschil in de mentaliteit van kinderen op verschillende niveaus
-de doorstroommogelijkheden na de middelbare school in finland,

etc.etc.etc.
Oud 12-06-2011, 15:41
Verwijderd
Ik zou ook niet vergeten te kijken naar het basisonderwijs. Als dit anders is kan dat namelijk best invloed hebben op de kwaliteit. En je kunt eventueel zelfs na de middelbare school, de keuzes die jongeren dan kunnen maken daar, meenemen in je pws.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten