Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En helemaal zo'n agressieve organisatie.
http://www.geenstijl.nl/fastsearch?q...voro&zoek=zoek |
![]() |
|
Zowiezo vrijwel alles wat 'anti' is is slecht. Je hebt veel meer aan andere dingen promoten, zo kan je nog 2 vliegen in één klap slaan ook.
Neem bijvoorbeeld obesitas en roken, slechte levensstijlen, maar is het niet beter om gezonde levensstijlen te promoten dan die slechte tegen te gaan? Ik vind het belangrijker om gezond eten voorrang te geven dan om ongezond eten te accijnzen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien bij kleine dingen al, zoals wanneer de overheid eten inkoopt voor werknemers in welke gelegenheid, dan kan er gekozen worden voor gezond eten. Ik weet niet hoeveel mensen bij de overheid werken, maar als zij daar al gezond eten zal dat al een invloed hebben. Zo zijn er vast meer dingen te bedenken die gezond zijn promoten in plaats van ongezond zijn aanvallen. Misschien is het wel een stuk vriendelijker om advertenties neer te zetten als 'blabla is goed' of andere adviezen in plaats van 'van roken ga je dubbeldood in het kwadraat'. Als roker zal je die dingen vast negeren en als beginnend roker zal je vast wel weten dat roken slecht voor je is. Als alternatieven worden geboden die een beter resultaat leveren zal dat vast beter ontvangen worden, iig positiever, lijkt mij. |
![]() |
||
Citaat:
Sowieso pompt de tabakslobby miljoenen rond om roken te bevorderen, bijvoorbeeld in juridische acties tegen het rookverbod in de horeca. Wow, leg desnoods meer accijns op tabak om Stivoro te financieren... Zoveel geld is dat ook weer niet vergeleken met andere initiatieven. Per saldo pakt het toch positief uit, omdat de derving aan geld voor de overheid voor elke roker enorm is. Ze worden ziek, maken andere mensen ziek, werken minder hard, hebben minder uithoudingsvermogen... Die paar cent accijns die het binnenbrengt weegt daar echt niet tegenop.
||
Citaat:
2. Iedereen weet wel dat het nadelige effecten heeft, maar a. Niet iedereen weet hoe ernstig die effecten zijjn b. De keuze om al dan niet te roken is niet puur rationeel. Naast de welbekende groepsdruk doen sigarettenfabrikanten aan reclame die meer op de emotie inspeelt; een tegenwicht hieraan bieden lijkt me dan toch wel gewenst. 3. Misschien als er eens niet duizenden mensen per jaar doodgaan aan de gevolgen van roken?
||
Citaat:
2. Zou best kunnen, maar dat gebeurt ook niet.
||
Citaat:
1, 2) Stivoro heeft hiervoor wèl oplossingen geboden? De overheid heeft met verbieden van roken in openbare ruimten in één klap veel meer bereikt. 3) Ik doelde op het uitdelen van subsidiegeld; Als KWF nòg een dochtertje opricht met het doel "grote-teen-kanker" tegen te gaan, kunnen we dan nog meer subsidie-aanvragen verwachten? |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En bij de meeste rokers slaat dat zo rond de 40-50 hard toe, wanneer ze dat gezien de levensverwachting dus nog twintig jaar nodig zullen hebben. Dat hele 'rokers leveren geld op' gebeuren is onzin. Een mythe van de tabakslobby. De enige constante aan die verzinsels is dat je nooit concrete cijfers ziet, om te verhullen dat er geen hout van klopt. Ook jij gebruikt cijfers waar veel grotere posten als benzineaccijns bij in zitten, om een kunstmatig hoog getal te scheppen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Allemaal geld dat de samenleving mag ophoesten voor de roker. Maar goed, er komt alleen maar gezeur over tenzij ik het eens voorreken. Op een pakje zit zit € 2,96 accijns. Stel dat iemand een pakje per dag rookt, dan brengt dat jaarlijks slechts € 1080,40 in het laatje. Laten we zeggen dat onze roker dertig jaar gerookt heeft alvorens eraan kapot te gaan, dan brengt hij volgens het accijnspeil van 2011 slechts € 32412 binnen. Dat is natuurlijk stukken minder omdat de accijns vroeger lager was, maar goed. Alleen al een ziekenhuisbed kost tegenwoordig ruim € 750 per dag. Binnen no time ben je dus door die hoeveelheid accijns heen. Waarschijnlijk al binnen een week. Rokers zijn goedkoop? Bullshit.
Laatst gewijzigd op 14-06-2011 om 20:19. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En het onderzoek zelf: http://www.plosmedicine.org/article/...l.pmed.0050029 Een klein stukje uit de conclusie: Citaat:
Kthxbye. |
![]() |
|||
Citaat:
En ik ga hier niet bediscussiëren dat jij meent hoe kankerpatiënten wel of niet behandeld dienen te worden, dat is zinloos. Citaat:
Toch zegt het wel wat over de enorme kosten van roken dat je naar zo'n probleemgroep moest zoeken voordat je een positieve vergelijking kon maken. Daarom blijft ook staan dat roken de samenleving bakken met geld kost, en daarom korten op preventie van roken een slecht plan is.
|
Zeg meneer T_ID, niet elke roker ligt permanent in het ziekenhuis. Misschien iets eerder, misschien iets later. Ze gaan wel eerder dood, dus dan ook graag nog een AOW besparing, een ziektekostenbesparing erbij en zo zal er nog wel meer te noemen zijn. Ik wil wel graag even weten hoeveel een roker dan meer kwijt is aan ziektekosten in vergelijking met een niet roker, aangezien een roker al dood zal zijn voor hij de dementie in gaat. Meer kans op kanker, minder kans op lang leven en al dat soort kapitalistische onzin.
Nu zullen deadlock en ik vast niet de enigen zijn die nou net een andere studie dan oncologie of geneeskunde op zich hebben gedaan, dus zou u dan als uitzondering toch even zo vriendelijk willen zijn om toch even te laten zien hoe het nou zit met die longkankerpatienten. Ik zeg het maar even hoor, ik wil niet storen als leekzijnde in jullie ere doctorale debat, maar ik zou het zeer op prijs stellen als over cijfers en dergelijke statistieken niet gepraat wordt alsof iedereen ze exact weet. Ik moet het toch een keer leren, niet waar? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Een medische behandeling voor iets ingrijpends als COPD of longkanker kosten tienduizenden euro's, en tonnen als het zich voortsleept. Nu staat die eerste C in COPD voor 'chronisch', oftewel: je hebt het totdat je sterft. Dat zal in veel gevallen jaren duren waarin de behandeling zich voortsleept terwijl de roker niet kan functioneren. En voortslepen doet het zich, de gemiddelde ziekteduur van COPD is 10 jaar. 80-90% van de COPD komt direct door roken. En een goede 20% van alle rokers krijgt dat. En voordat het zo ver komt moet je bedenken dat iemands longen hem dan al ruim en breed arbeidsongeschikt hebben gemaakt. Kost ook allemaal geld. Het is heel erg onwaarschijnlijk dat rokers goedkoper zijn.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd