Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2011, 02:05
KillZeMall
KillZeMall is offline
Ja...die tweede corrector. Hoe gaat dat precies in zijn werking? Zoekt mijn docent de andere docent zelf op of moet hij de werken na CITO sturen en zoeken die iemand uit? Hoe hebben zij contact? Want ik neem aan dat er wel contact tussen hen is ...

En uhm, als de tweede het niet eens met de eerste, of vice versa, zal er dan uiteindelijk aan beide wensen worden voldaan of zal dan toch eentje gelijk moeten krijgen? Like, als de een zegt het is A en de andere B, zal dan uiteindelijk A worden goed geteld of toch B, of beide? (dat overigens nooit zou gebeuren met meerkeuzevragen, maar da's ff een voorbeeldje he ;D).

Worden zij hier ook voor betaald? Like krijgen ze een bepaald bedrag per gemaakte examen ofzo...?

Ik vind dit trouwens best een slecht systeem... Misschien wat slimmer/beter als ze de tweede corrector zouden omwisselen met de eerste? Like, dat eerst een wildvreemde leraar/lerares jouw gemaakte ramp nakijkt en daarna pas jouw eigen leraar, die maar een doel heeft: jou laten slagen D:? Dit komt dan wel slechter uit voor de leerlingen (daarom kom ik nu pas met het idee haha, kunnen ze het lekker volgend jaar gaan invoeren ;D) maar uhm dat zou toch eerlijker zijn, nietwaar?

D:?

Laatst gewijzigd op 18-05-2011 om 02:15.
Advertentie
Oud 18-05-2011, 08:39
Tazer
Tazer is offline
2e corrector is er om partijdigheid van de leraar tegen te gaan, wanneer 1tje een fout heeft geconstateerd en de andere correcter zegt, ja maar hé dat is gewoon goed dan wordt er via de telefoon overlegd en desnoods kan 'n corrector nog naar een commissie gaan die 't voor hem of haar uitzoekt. Maar dat laatste gebeurt volgens mij alleen als dat ene punt het verschil geeft tussen slagen en niet slagen.
Oud 18-05-2011, 09:14
Verwijderd
De 2e conrector wordt volgens mij door CITO uitgezocht en als het goed is, is de school daar al van op de hoogte!
Ik weet alleen niet hoe ze dat doen met opsturen enzo!
Oud 18-05-2011, 10:02
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
De 2e conrector wordt volgens mij door CITO uitgezocht en als het goed is, is de school daar al van op de hoogte!
Ik weet alleen niet hoe ze dat doen met opsturen enzo!
Vorig jaar zag ik enveloppen liggen met de naam en adres van de betreffende school waar de examens naartoe gaan voor de tweede corrector. Het zal dus allemaal gewoon direct verstuurd worden, niet via het CITO.

Citaat:
En uhm, als de tweede het niet eens met de eerste, of vice versa, zal er dan uiteindelijk aan beide wensen worden voldaan of zal dan toch eentje gelijk moeten krijgen? Like, als de een zegt het is A en de andere B, zal dan uiteindelijk A worden goed geteld of toch B, of beide? (dat overigens nooit zou gebeuren met meerkeuzevragen, maar da's ff een voorbeeldje he ;D).
Net zolang erover telefoneren met elkaar totdat de docenten er met elkaar uit komen .
Oud 30-05-2011, 17:41
Issi
Docenten krijgen via het CITO een lijst, met daarop aangegeven:
- de school of scholen waar je de gemaakte examens naar toe moet sturen. Het kan namelijk best zijn dat je het gemaakte Havo examen naar een hele andere school moet sturen dan het gemaakte VWO examen.
- op de lijst staan de aantal op te sturen examens
- de schoolnaam & de naam van de docent(en) waarna dit gestuurd moet worden
- de bel & email gegegevn

Tevens staat er wat de docent zelf kan verwachten.

Welke school je werk van krijgt of naar toe moet sturen is uitgeloot.
Het kan dus zijn dat de docent het werk moet sturen naar een school in Friesland en krijgt van een school in Zeeland.
Oud 31-05-2011, 22:06
piraat013
piraat013 is offline
En je moet het geluk hebben of je geen (mierenneuker )krijgt .Maar de meeste zijn het wel voor een groot gedeelte eens met de eerste corrector.
Oud 06-06-2011, 07:47
Rick281
De 2e conrector kijkt echt niet in alle gevallen alles na hoor.

Vaak worden alleen de discutabele vragen en steekproefsgewijs enkele hele examens nagekeken.
Oud 07-06-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
En je moet het geluk hebben of je geen (mierenneuker )krijgt .Maar de meeste zijn het wel voor een groot gedeelte eens met de eerste corrector.
De meeste 2e correctors kijken het vluchtig over en nemen niet de moeite om alles door te lopen.

En het heet coRRector en niet conrector. Jullie hebben allemaal Nederlands gehad.
Advertentie

Regels voor berichten