Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2011, 06:56
jimmy1
jimmy1 is offline
Hallo,

kan iemand mij helpen*? Ik moet een object geörienteerde form applicatie maken.voor het bijhouden van members in een database. Ik zou er nieuwe willen aanmaken,verwijderen en de huidige bewerken.maar ook het opzoeken van de members door bv adres en bv telefoonnummer. Verdere adresgegevens zoals bijkomende website,gsmnummer en e-mailadres zou ik er ook willen bijvoegen. Het moet steeds mogelijk zijn van de verschillende adresgegevens toe te voegen bij het aanmaken van een nieuwe member, de applicatie zou moeten op gebouwd worden in 2 forms. In de eerste form klik je de member aan en in de tweede form zie je al zijn gegevens, je zou het moeten kunnen opslaan en steeds kunnen opladen bij het afsluiten van de applicatie.ik zou daarvoor gebruik moeten maken van een tekstbestand, Ik weet je kan het met verschillende methodes doen zoals inheritance,class members,enumeraties,constructoren en nog een paar denk ik. Maar ik weet niet hoe je het moet maken,Ik zou moeten werken met Option Explicit On,Option Strict en als het kan Option Infer Off. Maar ik kan echt niet met visual basic overweg. Ik heb nog nooit visual basic gebruikt.

Vriendelijke groeten

Jimmy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2011, 14:07
Rob
Rob is offline
Als je .NET gebruikt (waar het op lijkt) is het het makkelijkst om je database in een MSSQL Express database te gooien en deze te query-en met bijvoorbeeld Entity Framework of LINQ. Je kunt ook databases lokaal toevoegen: add -> New Item -> Local Database.

Je app kan je bijna drag-n-drop style bouwen als je een WPF applicatie bouwt met XAML of met standaard forms.

Dan is het bouwen van je app niets meer dan:
1. Interface bouwen met forms, XAML of w/e
2. Database bouwen (inventariseer je tabellen en modelleer ze correct). Je hebt dan bv een tabel Gebruikers en misschien eentje genaamd Adressen, afhankelijk van de relatie tussen je twee tabellen (1-op-1 of 1-op-meer)
3. Wat code-behind voor je form regelen zodat deze de LINQ of EF context die je database mapt uit kan lezen en kan wijzigen.

Succes!
Reageren

Regels voor berichten