Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 20:42
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Beste allen,

Mijn linkeroor zit dicht (beetje). Als ik mijn neus dicht doe en uit adem met mijn mond dicht dan klapt constant mijn rechteroor, maar mijn linkeroor krijg ik niet open. Iedere keer als ik het zo probeer. Mijn rechteroor doet zowat pijn, omdat ik het iedere keer probeer. Ik ben zaterdag wel naar pinkpop geweest, misschien ligt het aan de harde muziek?

mvg!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 23:48
Verwijderd
Van harde muziek kun je inderdaad wel even last hebben. Verder kan het zijn dat je verkouden bent, daar kan je oor ook dicht van gaan zitten. Wat je huisarts waarschijnlijk aan gaat raden wanneer hij hoort dat je last hebt van een dicht oor, is druppelen met olie (bv zonnebloemolie). Gewoon een paar keer per dag een paar druppeltjes in je oor. De olie een beetje warm maken, kan ook goed helpen, maar zeker niet heet natuurlijk Dat lost het overtollig oorsmeer op, waardoor je je oor vanzelf weer kan klaren. Als dat niet helpt, of je krijgt echt oorpijn of koorts, dan alsnog beter naar de huisarts
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 07:20
HangInThere
HangInThere is offline
Hoe rijm je harde muziek met een dichtzittend oor?
Meest waarschijnlijk is een beetje slijmvlieszwelling in je neus waardoor je middenoor niet meer goed kan luchten en er een onderdruk ontstaat. Wat zoutdruppels in de neus aan die kant (links) of wat otrivin kan dan helpen. Veel oorsmeer kan het inderdaad ook veroorzaken. Laat de huisarts even in het oor kijken, dan weer je het zeker.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Hoe rijm je harde muziek met een dichtzittend oor?
Meest waarschijnlijk is een beetje slijmvlieszwelling in je neus waardoor je middenoor niet meer goed kan luchten en er een onderdruk ontstaat. Wat zoutdruppels in de neus aan die kant (links) of wat otrivin kan dan helpen. Veel oorsmeer kan het inderdaad ook veroorzaken. Laat de huisarts even in het oor kijken, dan weer je het zeker.

Succes!
Ik rijm harde muziek niet met een dichtzittend oor, maar 'mogelijke verkoudheid' wel.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten