Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2011, 12:43
Verwijderd
Ik moet een werkstuk maken voor economie, maar nu vragen ze of het land dat ik gekozen heb (Algerije) een hoge staatsschuld heeft. Nu staat op deze site dat Algerije (plek 96) 25.70 % van BNP (CIA en Eurostat) heeft. Is dat hoog, gemiddeld of laag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2011, 15:32
T_ID
T_ID is offline
Dat is behoorlijk laag. Veel Europese landen zitten daar boven.
Oud 19-06-2011, 17:30
the economist
the economist is offline
De grens voor EU-landen, die in de euro zitten, ligt op de beroemde 60%-norm. Daar bleven we net onder, maar door de crisis zijn vele landen bezig er weer overheen te schieten. Maar ja, dat is EU.
De staatsschuld is vaak zo hoog omdat er veel in een land geinvesteerd is, al die dingen kostten (2 t's) veel geld, maar vertegenwoordigen ook een waarde. Waar die lening dan tegenover staat. Algerije heeft natuurlijk minder infrastructuur, onderwijs, ziekenhuzen etc.

Zo zie ik ook 'wereld' op 59%, dat is het gemiddelde van alle landen bij elkaar. Ook daar zitten ze dusver onder.

Dit is natuurlijk ook nog moeilijk te vergelijken, daarom is het vaak verstandig om te kijken naar de directe buurlanden:
egypte 80 %
marokko 58 %
libie 3 %, maar dat land was veel anders, heeft ook veel olie.
tunesie stond niet in de lijst.

Ik zou zeggen dat de schuld redelijk laag is

Laatst gewijzigd op 19-06-2011 om 17:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten