Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2011, 21:36
Calense
Calense is offline
aan mijn hart en moet een nachtje in het ziekenhuis blijven. En ik vroeg me af, weet iemand toevallig wat het beste kinderziekenhuis is? Er zijn er vier op deze locaties: Rotterdam, Utrecht, Groningen en Leiden. Misschien heb je er verstand van door je opleiding ofzo. Ik heb btw aortastenose.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 00:12
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
sorry geen ervaring...
maar hoezo? mag je het ziekenhuis uitzoeken?
Oud 25-08-2011, 09:12
Pluis
Pluis is offline
De kinderziekenhuizen die je noemt zijn allemaal academische ziekenhuizen, en daar zit dus overal het neusje van de zalm qua professoren en chirurgen. Een aortastenose is een niet zo heel zeldzame aandoening, en dat houdt in dat er overal veel ervaring is met die operatie, en dat het dus eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt waar je je laat opereren. Ik zou dus lekker het ziekenhuis kiezen dat het dichtst bij huis is, dat is ook makkelijker voor de nacontroles. anders moet je zo ver reizen steeds.

succes met de operatie!
Oud 25-08-2011, 09:19
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
schiet me ineens iets te binnen... Moeten ziekenhuizen tegenwoordig niet openheid geven over hun prestaties?
Anders zou je daar op kunnen zoeken.
Je kunt zowieso de ziekenhuizen wel googlen, en kijken wat andere mensen over de ziekenhuizen zeggen...
Oud 25-08-2011, 09:26
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
bijvoorbeeld op deze pagina LINK staan onder thoraxchirurgie de chirurgen waar jij waarschijlijk mee te maken krijgt.
Je kunt elke naam gaan googlen, want als een chirurg een flinke fout gemaakt heeft, zou dat vast wel ergens op google staan...
Oud 25-08-2011, 09:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Misschien is het voor je gemoedsrust wel prettiger om er gewoon vanuit te gaan dat academische ziekenhuizen in elk geval over ervaren chirurgen beschikken, in plaats van allerlei horrorinformatie op te gaan zitten zoeken...?

Succes met de operatie in elk geval.
Oud 25-08-2011, 09:53
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Misschien is het voor je gemoedsrust wel prettiger om er gewoon vanuit te gaan dat academische ziekenhuizen in elk geval over ervaren chirurgen beschikken, in plaats van allerlei horrorinformatie op te gaan zitten zoeken...?

Succes met de operatie in elk geval.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 12:55
Calense
Calense is offline
Citaat:
De kinderziekenhuizen die je noemt zijn allemaal academische ziekenhuizen, en daar zit dus overal het neusje van de zalm qua professoren en chirurgen. Een aortastenose is een niet zo heel zeldzame aandoening, en dat houdt in dat er overal veel ervaring is met die operatie, en dat het dus eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt waar je je laat opereren. Ik zou dus lekker het ziekenhuis kiezen dat het dichtst bij huis is, dat is ook makkelijker voor de nacontroles. anders moet je zo ver reizen steeds.

succes met de operatie!
Haha dat zeggen meerdere mensen. Maar dankjewel
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 12:56
Calense
Calense is offline
Citaat:
schiet me ineens iets te binnen... Moeten ziekenhuizen tegenwoordig niet openheid geven over hun prestaties?
Je kunt zowieso de ziekenhuizen wel googlen, en kijken wat andere mensen over de ziekenhuizen zeggen...
Dat zou wel kunnen, maar dan ben ik lang bezig :c
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 13:26
Verwijderd
Ik zou inderdaad vooral op locatie afgaan Horrorziekenhuizen zijn er niet, daar mag je als leek wel van uit gaan (ja blaat hier en daar, maar in het algemeen..).
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 13:27
highplaces
highplaces is offline
Hoezo bepaalt je huisarts dit niet?
Oud 25-08-2011, 13:28
Calense
Calense is offline
Citaat:
Hoezo bepaalt je huisarts dit niet?
Geen idee haha, ik moest zelf met mijn ouders kiezen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 13:38
Verwijderd
Je huisarts kan je advies geven, ja, maar dat hoef je sowieso nooit op te volgen, dan kun je doorzoeken tot een huisarts die je wel verwijst naar jouw voorkeur.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 16:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Prestaties in het algemeen heb je niet zoveel aan; het aantal complicaties bijvoorbeeld, kan betekenen dat een ziekenhuis slecht is. Maar kan ook betekenen dat een ziekenhuis zó goed is dat het alle gecompliceerde gevallen toegestuurd krijgt.

Ervaringen van mensen zelf kan wel wat zeggen. Maar men is wel geneigd alleen negatieve verhalen heel groot op het internet te zetten. En als je er dan net 2 negatieve vindt op internet, kan het betekenen dat honderdduizend patiënten wel tevreden zijn maar dat zie je dan niet.
Oud 25-08-2011, 19:32
Calense
Calense is offline
Citaat:
Prestaties in het algemeen heb je niet zoveel aan; het aantal complicaties bijvoorbeeld, kan betekenen dat een ziekenhuis slecht is. Maar kan ook betekenen dat een ziekenhuis zó goed is dat het alle gecompliceerde gevallen toegestuurd krijgt.

Ervaringen van mensen zelf kan wel wat zeggen. Maar men is wel geneigd alleen negatieve verhalen heel groot op het internet te zetten. En als je er dan net 2 negatieve vindt op internet, kan het betekenen dat honderdduizend patiënten wel tevreden zijn maar dat zie je dan niet.
Daar heb je gelijk in. Jouw 'handtekening' is trouwens erg leuk
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 19:37
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik heb geen tips ofzo maar toch iig sterkte toegewenst voor de operatie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 20:19
Calense
Calense is offline
Citaat:
Ik heb geen tips ofzo maar toch iig sterkte toegewenst voor de operatie
Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 13:33
Verwijderd
ik eb alleen maar in gronignen gwst,, daar ios eht me prima bevallen! aardige mensen&goede ebhandeling! maar idd alles is wel goed denk ik,, dus ik zou doen wat het dichtsbij is!!
sterkte alvast!!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 19:30
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
ik weet niet hou oud je bent maar ik zou zelf voor leiden kiezen....
loop zelf daar voor een hart ruisje ofzo

succes met je operatie
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten