Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2011, 22:06
Diamera
Diamera is offline
Hoi! Ik heb wat vragen over het laten uitvoeren van een soa-test. Ik heb nog nooit een test laten doen dus vandaar.

1. Dat laat je bij de huisarts doen toch? Maar als je je nou allebei wilt laten testen, en de ander is niet ingeschreven bij de huisarts omdat hij niet in Nederland woont, moet hij dat dan gewoon in zijn thuisland doen of kan dat ook meteen hier?

2. Op welke manier betaal je dat, zelf of met de verzekering? En hoe regel je dat dan met de verzekering, gaat dat vanzelf? Zien mijn ouders dat dan ook op de rekening staan ofzo?

3. Laat je je in één keer op alle soa's testen of kan dat niet? En wat nemen ze van je, bloed of andere lichaamsvloeistoffen?

4. Krijg je direct de uitslag of niet? En wordt die thuisgestuurd?

Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 10:55
Verwijderd
Je kunt je bij de huisarts laten testen. Of je gaat naar de GGD, daar kun je je gratis en anoniem (je wordt in het register opgeslagen onder een nummer ipv je naam) laten testen.
Je maakt daar een afspraak en kunt je dan op de meeste soa's (voor niet alle bestaat een test) laten testen. Als je je op hiv/aids wil laten testen nemen ze bloed af. Ze testen urine en doen een inwendig onderzoek. Ik heb ook welleens gehoord dat je zelf met een wattenstaafje wat slijm weg kan halen. Zodat ze niet tussen je benen hoeven te gaan zitten. Er gaat een week overheen voordat je de uitslag binnen hebt. Dan bellen ze je mobiel.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 11:00
Verwijderd
Ik heb het bij de GGD gedaan, omdat het daar inderdaad gratis is. Had er niet eens inwendig onderzoek bij; mocht zelf even met een staafje wat slijmvlies afschrapen. Uitslag volgt inderdaad op je mobiel, helemaal niks aan de hand dus
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 11:36
Diamera
Diamera is offline
Okee super! Er zit een GGD op loopafstand hier, ik wist niet eens dat het daar kon. Dank jullie wel!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten