Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2011, 17:50
Missy
Missy is offline
Eerst voor de vrouwen. Heb je vaak een decolleté? Vind je het vervelend als mannen er naar kijken? Hoe diep is je decolléte? Of vind je dat ze best mogen kijken?

Voor de mannen: kijk je vaak naar een decolléte? Vind jij dat kijken naar een decolléte mag?

Kortom, is het hebben van een decolléte een legitieme aanleiding tot het kijken van de mannen? Moeten de vrouw maar geen decolléte hebben, willen ze dat er niet naar gekeken wordt? Hoe sta jij er tegenover?
Oud 24-06-2011, 17:55
Verwijderd
Ja, ik heb wel eens een décolleté en ik zou behoorlijk naďef zijn als ik zou denken dat er niet naar gekeken wordt. Als een blik niet meer weggaat van m'n décolleté vind ik het wel ver gaan, natuurlijk, maar over het algemeen vind ik het allemaal niet zo'n ramp als er gekeken wordt. Risico van het vak, en ik vind décolleté-shirtjes nu eenmaal mooi.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:56
Verwijderd
Kijke kijke niet kopen.
Ik heb nooit echt een decoleté want daar heb ik te weinig tet voor. Als ik een laag truitje aan heb mogen mensen kijken wat ze willen, maar dat mag ook zonder laag truitje. En natuurlijk is een decoleté een legitime aanleiding om te kijken, ieder al dan niet zichtbaar lichaamsdeel/-kenmerk is een legitime aanleiding om naar iemand te kijken. Zolang het niet bijv. een docent is die in plaats van je lastige vraag te beantwoorden zit te staren, kan ik er niet wakker van liggen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:58
Verwijderd
Ik heb wel eens een decolleté, al let ik er eigenlijk nooit op. Vind ik dat mannen ernaar mogen kijken? Ja, ze hebben niet voor niets ogen. Zoals Absinthe al aangeeft moeten ze er geen uren naar zitten staren er erbij kwijlen, of zo, want dat is nogal ongemakkelijk (en niet te vergeten, zwaar triest). Overigens denk ik niet dat een decolleté het 'probleem' is. Zelfs als er geen decolleté te zien is kijken mannen naar borsten. Dat zit er nu eenmaal in geprogrammeerd.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:01
Verwijderd
Als je zo'n coltruitje/shirtje aan hebt, wordt er inderdaad ook echt wel naar je tieten gekeken, omdat je daarin de vorm ervan heel goed ziet. Maar joh, boeiend.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik probeer bewust om er niet al te veel naar te kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Ik probeer bewust om er niet al te veel naar te kijken.
... want wat als je dat niet zou doen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
... want wat als je dat niet zou doen?
Citaat:
zwaar triest
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:05
Verwijderd
... dan blijf je ernaar staren dus
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:08
Verwijderd
Ik heb wel eens wat inkijk - dat wil zeggen, als mijn ouders me niet hebben gezien voor ik de deur uitging. Maar, wat Absinthe ook zegt, ik vind veel decolletéshirtjes gewoon mooi. En om er dan zo'n lelijk shirt onderaan te doen... nah. Dat doe ik alleen als ik anders (ook) blote schouders heb. Wel doe ik er vaak nog een zwart hemdje onder. Of een andere kleur, als dat mooier staat, maar zwart is meestal het beste. Dat is sowieso wel handig om mijn mobiel beter in mijn decolleté te kunnen verbergen.
Als mannen kijken, vind ik dat niet héél erg. Zolang het geen staren wordt, en zolang het geen mannen zijn die boven mij staan. Maar als ik te veel decolleté heb, voel ik mezelf wel heel slettig dan. Maar dat heb ik niet zo vaak. En als ik het heb, zorg ik wel dat ik niet buk of mezelf in rare posities wring ofzo.
En zelf kijken. Nee, ik doe mijn best om niet te kijken. En zéker niet naar heterovrouwen. Dan ben ik bang dat ze geďntimideerd voelen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:13
Verwijderd
Citaat:
En zéker niet naar heterovrouwen. Dan ben ik bang dat ze geďntimideerd voelen ofzo.
Oh ik vind dat vaak wel vleiend.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:15
Verwijderd
Ik kijk nou eenmaal graag naar mensen, en ook naar vrouwen. Ik heb zelfs wel eens complimenten gegeven aan meiden/vrouwen die ik tegenkwam tijdens het uitgaan of zo. Sommige vrouwen hebben nu eenmaal een mooi decolleté! Zou het ook compleet niet erg vinden als iemand dat bij mij zou doen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:22
Verwijderd
Ja, waar moet je anders naar kijken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, waar moet je anders naar kijken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:25
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Ik heb wel eens een decollete...ze zijn sowieso wel aanwezig, ook zonder decollete (de ene keer wat meer dan de ander natuurlijk, maar toch). Ik kijk zelf overigens ook.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:30
flyaway
flyaway is offline
Als je iets draagt met veel inkijk, kun je het gewoon verwachten. Dus als mensen dan kijken vind ik niet dat je daar moeilijk over moet doen. Wel vind ik dat het kijken niet te lang moet duren, als je met ze praat moeten ze wel naar je ogen kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel eens een decollete...ze zijn sowieso wel aanwezig, ook zonder decollete (de ene keer wat meer dan de ander natuurlijk, maar toch). Ik kijk zelf overigens ook.
Ohja
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:44
Balance
Balance is offline
Als ik een gesprek voer met iemand vind ik het irritant als diegene (langer dan vluchtig) naar mijn decolleté kijkt. Ik raak er van afgeleid en ga dan ook al gauw mijn truitje omhoog trekken e.d.
Andersom vind ik het ook irritant: als iemand, met wie ik een gesprek voer, een heel laag truitje aan heeft. Ik moet me dan veel te veel concentreren op het 'niet kijken' (zelfs al val ik niet op vrouwen) dat de aandacht van het gesprek afgaat.

Maar als ik ergens loop of zit en ik heb een laag truitje aan, vind ik het heus niet erg als mannen (of vrouwen?) er naar kijken.
Oud 24-06-2011, 18:44
Verwijderd
Jij herkent Lorelei er zelfs aan!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Jij herkent Lorelei er zelfs aan!
Ware kenner ben ik
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:59
Verwijderd
Uiteraard mag je ernaar kijken. Je creëert het toch niet voor niets.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 19:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Staren naar decolleté's heeft wel iets zolderkamerigs.

Spoiler
Oud 24-06-2011, 19:07
Verwijderd
propjes gooien
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 19:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Heb je mij trouwens weleens zien staren? Want als het me zelfs bij jou lukt om het niet te doen heb ik wel awesome ninjaskills.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 19:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Heb je mij trouwens weleens zien staren? Want als het me zelfs bij jou lukt om het niet te doen heb ik wel awesome ninjaskills.
Ik heb je niet op staren betrapt... hoewel ik natuurlijk niet weet wat jij in je vrije tijd met de foto's doet die ik post
Oud 24-06-2011, 20:41
Verwijderd
Kan iemand, voor de duidelijkheid, een plaatje posten van wat een decolleté precies is?
Heb uiteraard wel een idee, maar weet niet zo goed wat de meesten eronder verstaan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 20:42
Verwijderd
Een decolleté (van Frans → décolleté) is een lage uitsnijding aan de halsopening van een japon of jurk, zodat gedeeltelijk zicht wordt gelaten op de boezem van de vrouw.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Een decolleté (van Frans → décolleté) is een lage uitsnijding aan de halsopening van een japon of jurk, zodat gedeeltelijk zicht wordt gelaten op de boezem van de vrouw.
Is dit een plaatje?

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 20:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Kan iemand, voor de duidelijkheid, een plaatje posten van wat een decolleté precies is?
Heb uiteraard wel een idee, maar weet niet zo goed wat de meesten eronder verstaan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 02:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Natuurlijk kijken ze dan. Dat is prima. Hoewel vandaag een meisje me in de tetten greep en dat vond ik een beetje ver gaan. Dat is dan een meisje dat ik soortvan ken omdat ik bij haar op school zit, maar als een vreemde dat zou doen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 09:06
Sherlock
Sherlock is offline
Oud 25-06-2011, 09:50
Wawl
Wawl is offline
Ja, natuurlijk, de dame in kwestie vraagt er dan toch om?!
Oud 25-06-2011, 09:53
Lorelei
Lorelei is offline
Jeetje. Wawl. Dat is lang geleden.
Oud 25-06-2011, 10:02
Rivka
Rivka is offline
Ik heb niet echt grote borsten dus als ik een klein decolleté heb is dat echt geen blikkenmagneet . En als het geen staren is maakt het me niet uit of mensen ernaar kijken. Als je daar problemen mee hebt vind ik dat je sowieso geen jurkjes/shirtjes met decolleté aan moet doen.
Oud 25-06-2011, 11:14
arPos
arPos is offline
Ik vind alles een legitieme rede om te kijken.
Oud 25-06-2011, 11:15
Verwijderd
Ik heb er geen problemen mee, er valt toch niet veel te zien.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 11:16
Verwijderd
Ja, anders ga je er geen creëren
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 11:35
Mc Kauw
Mc Kauw is offline

Kijk er wel naar maar vind het niet geweldig. Soms kan ik wel langer kijken naar flinke borsten maar dan ga ik me dingen afvragen als "sodeju heeft die geen last van d'r rug?" - "Zonder bh, hoever trekt de zwaartekracht aan zulke joekels?" - "Waarom is het toch zoveel 'beter' om zulke memmen te hebben?"

Ik staar eerder naar dunne mensen, vooral als er een rond hoofd op zit.
Oud 25-06-2011, 11:50
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
[..] decolleté? [..] decolléte? [..]
Citaat:
[..] décolleté [..]
Citaat:
[..] decollete [..]
Welke is het nou?

ot: Ik vraag me af wat een 'legitieme' reden is om wel of niet naar iemand te kijken.. Je in het openbaar bevinden vind ik als reden wel legitiem genoeg om bekeken te worden. Je vestigt de aandacht op je tetten als je een decollete aandoet, en als je dat vervelend vindt moet je het vooral niet doen.
Oud 25-06-2011, 12:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Laatst op een BBQ in Duitsland kwam er trouwens een autistische jongen en die had zich nog niet eens voorgesteld, hij kwam op me af met zijn blik op mijn tetten en zei OHWOW en toen stak hij wel zijn hand uit om zich voor te stellen maar hij heeft me de hele avond niet in mijn ogen gekeken. Dat was wel awkward.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 12:08
Verwijderd
em kreeg commentaar erop door een jonger iemand die net een paar dagen op de middelbare school zat.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Welke is het nou?
Decolleté.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 12:14
Geriananas
Geriananas is offline
Ik heb bijna nooit (opzettelijk) een decolleté, omdat ik het vaak vervelend vind als mannen ernaar kijken. Maar als je er zelf voor kiest om een decolleté te hebben dan vind ik dat mannen daar ook naar mogen kijken.

Maar ook als ik hooggesloten kleren draag staren mannen wel eens, dat vind ik dan wel vervelend.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 13:30
arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar ook als ik hooggesloten kleren draag staren mannen wel eens, dat vind ik dan wel vervelend.
Neem het ons niet kwalijk het is biologisch, we zijn nu eenmaal zwak

Staren is natuurlijk wel weer de meer ordinaire vorm van kijken en gelukkig kijken vrouwen ook graag.
Oud 25-06-2011, 13:33
Verwijderd
Staren is awkward en not done, maar incidenteel je ogen laten glijden over een goed stel tetten in een mooi decolleté is niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
em kreeg commentaar erop door een jonger iemand die net een paar dagen op de middelbare school zat.
Huh?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb bijna nooit (opzettelijk) een decolleté, omdat ik het vaak vervelend vind als mannen ernaar kijken. Maar als je er zelf voor kiest om een decolleté te hebben dan vind ik dat mannen daar ook naar mogen kijken.

Zie het als een compliment.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 15:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Natuurlijk mogen jongens kijken. Als je niet wil dat iemand de vorm van je lichaam opmerkt moet je maar een burka aantrekken. Bovendien, ik kijk toch ook als een jongen een mooi lichaam heeft?
Oud 25-06-2011, 17:03
Verwijderd
Ik persoonlijk zit niet echt te wachten op dat soort aandacht, dus ik draag niet vaak laag ingesneden truitjes.
Maar niks mis met kijken, ik doe dat zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 17:04
Verwijderd
Téring ik kan me dat plaatje nog wel herinneren, maar dan zonder dat hoofd. Dus ik zat daar te kijken en denk "Zeau zeg, dat liegt er niet om! Nice heurrr!" en later zag ik dat 't Angela Merkel was. Mijn wereld stortte eventjes in elkaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten