Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2011, 20:10
TokyoPoliceClub
TokyoPoliceClub is offline
Ik ga volgend jaar naar het MBO en ik vraag me af wat voor opleiding ik moet volgen om later naar een dovenschool te kunnen gaan en daar les te geven in het gebarentaal? Ik neem aan dat ze me daar ook gebarentaal leren, klopt dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2011, 20:16
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Als je les wilt geven moet je een HBO opleiding hebben. Daar heb je ook een richting voor gebarentaal.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 10:23
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Kun je niet naar een dovenschool bellen en daar vragen hoe het zit? ik zou het ook niet weten, ik weet alleen dat de meeste leraren daar zelf ook doof zijn dus er is een kans dat je niet aangenomen wordt, al zal dat ook wel weer meevallen omdat er een groot tekort aan is heb ik gehoord.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 15:18
nightrise
nightrise is offline
Op de basischool als te kunnen lesgeven (met gebarentaal) moet je naar een speciale pabo of een pabo doen en daarna een curcus maar dat is HBO. Volgens mij is het er niet in MBO.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 19:28
Violina
Violina is offline
Met deze HBO opleiding kun je die kant op:
http://www.hu.nl/Bachelors/Alle%20ba...barentaal.aspx

"Met een diploma van een MBO-opleiding op niveau 4 ben je zonder meer toelaatbaar"

Een opleiding als onderwijsassistent lijkt me een goede vooropleiding als je toch een niveau 4 opleiding moet hebben:
http://www.carrieretijger.nl/opleidi...rwijsassistent

Op niveau 3 en 4 (OA) kun je ook naar het speciaal onderwijs, dan kan natuurlijk (na extra cursussen) ook een dovenschool zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten