Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2011, 14:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hahaha, ik ben niet altiiiijd defensief jongeh!
Ja, natuurlijk luister ik wel muziek. Net als dat mensen die geen filmliefhebber à la Uice zijn ook films kijken. En soms kan ik er zelfs van genieten.
Ik luister ehhhh, jeetje, ik weet dus niet hoe al die genres heten. Momenteel switch ik tussen dingen als Iron & Wine, nog steeds Röyksopp, Aventura (guilty pleasure), Florence and the Machine, Magna Carta, Swans (omdat ik daar heen moet van een niet nader te noemen forumer ), Seeed/Peter Fox, de opera Lakmé, Habib Koité, Bonobo, Kate Bush, Angélique Kidjo, I am oak, Anthony Stewart Head, Fat Freddy's Drop & God is an astronaut.
/lijst.

Ik ook!
Oh, ik ben ook niet goed in genres hoor. Het loopt allemaal zo door elkaar heen dat ik er niet eens op let. Maar met namen van bands of zangers krijg ik wel een idee van wat voor muziek het is. Weinig rock voor zover ik zie.
Advertentie
Oud 10-07-2011, 14:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
LP, waarom werk je nou eigenlijk niet meer bij de post dan?
Oud 10-07-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Weinig rock voor zover ik zie.
Oud 10-07-2011, 14:19
Verwijderd
Gister eindelijk weer verdergegaan in mn Russisch. Ben wel lekker rustig bezig, nog altijd bij de uitspraken.
Oud 10-07-2011, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Gister eindelijk weer verdergegaan in mn Russisch. Ben wel lekker rustig bezig, nog altijd bij de uitspraken.
Ohja, ik ga nog voor je schrijven! En ik zal ook wel eens wat vocaroo'en. Wat voor methode gebruik je?
Oud 10-07-2011, 14:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik kon als baby al vloeiend Russisch.
Oud 10-07-2011, 14:21
Verwijderd
Hier is een verslag van de afgelopen vier keer dat ik ging roken op het balkon.

Gisterenavond, 19:00. De bodybuilderbuurman stond op zijn balkon voorovergebogen naar de bosjes voor het huis te staren en Skyradio te luisteren. Toen ik naar binnen ging zag ik dat hij inmiddels weg was, maar de radio stond nog buiten. Aan.

Vannacht, 3:00. De bodybuilderbuurman zat op het balkon, met z'n vriendin. Ze luisterden Skyradio en waren aan het giechelen.

Vanochtend, 11:00. Hij stond weer, met wederom de radio erbij. Hij was aan het roken. Toen kwam z'n vriendin ook buiten.

Zojuist, 3:00. Hij zat op z'n stoel. Geen radio! Hoera! Ik ben nu weg en hij zit er nog steeds.

WAT DOET HIJ DAAR DE HELE DAG. Hij heeft toch een huis? Waarom woont hij er niet in?
Oud 10-07-2011, 14:22
Verwijderd
Hun tv staat ook de hele dag aan, ook als ze allebei op het balkon zitten of (vermoedelijk) aan het slapen zijn. Waarom.
Verwijderd
/gluurbuur
Verwijderd
Citaat:
Ohja, ik ga nog voor je schrijven! En ik zal ook wel eens wat vocaroo'en. Wat voor methode gebruik je?
Vanuit Rusland?
Ik gebruik Prisma's Russisch voor zelfstudie. Ik ga niet te lang stil staan bij de uitspraak. Dat zal allemaal wel vanzelf komen.

Citaat:
Ik kon als baby al vloeiend Russisch.
Wat is Noedelhap int Russisch dan?!
Oud 10-07-2011, 14:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Als ik een balkon had, wist ik het ook wel
Oud 10-07-2011, 14:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
Niet te gleuven!
Oud 10-07-2011, 14:25
Verwijderd
Citaat:

Gisterenavond, 19:00. De bodybuilderbuurman stond op zijn balkon voorovergebogen naar de bosjes voor het huis te staren en Skyradio te luisteren. Toen ik naar binnen ging zag ik dat hij inmiddels weg was, maar de radio stond nog buiten. Aan.

Vannacht, 3:00. De bodybuilderbuurman zat op het balkon, met z'n vriendin. Ze luisterden Skyradio en waren aan het giechelen.

Vanochtend, 11:00. Hij stond weer, met wederom de radio erbij. Hij was aan het roken. Toen kwam z'n vriendin ook buiten.

Zojuist, 3:00. Hij zat op z'n stoel. Geen radio! Hoera! Ik ben nu weg en hij zit er nog steeds.

WAT DOET HIJ DAAR DE HELE DAG. Hij heeft toch een huis? Waarom woont hij er niet in?
Ik verwachtte een vertelling van een groot aantal hoogst opmerkelijke/ridicule/maffe/onverklaarbare zaken. Dit lijkt me heel normaal gedrag. Hij zit graag op zijn balkon en vergeet zijn radio en tv of heeft /care. Dat hebben wel meer mensen.

Edit: misschien denk hij wel iedere keer als jij weggaat: ''hmmm, hoe lang zou het duren voor ze weer naar buiten komt? Komt ze iedere keer naar buiten om te roken? Dat is ook raar, ze mag ook binnenshuis roken. Hmm, maar misschien doet ze dat ook wel. Eens opletten of ze ook wel eens buiten komt zonder te gaan roken. Oh wacht, daar zul je haar weer hebben! Gelukkig zet ze niet ook haar radio aan, dat zou wat zijn. Aah, zie je, daar komt de sigaret. Ze geniet er wel zichtbaar van, alsof het alweer een poosje geleden is. Waarschijnlijk rookt ze dus niet ook nog binnen. ''

Laatst gewijzigd op 10-07-2011 om 14:31.
Oud 10-07-2011, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Лапшакус
Oud 10-07-2011, 14:26
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
Hun tv staat ook de hele dag aan, ook als ze allebei op het balkon zitten of (vermoedelijk) aan het slapen zijn. Waarom.

Theorie: hij is bang om alleen te zijn. Daarom heeft hij altijd de tv aan, zodat hij menselijke stemmen hoort. Dat stelt hem gerust. De radio maakt hem ook rustiger. Bovendien is hij heel onzeker, en hij hoort stemmen in zijn hoofd. Met de radio aan hoort hij die niet meer.
Verder, waarom hij nooit in zijn huis is. Dat is omdat een huis veel hoeken heeft en je weet nooit wat er achter een hoek is. Dat maakt hem bang.

Of hij is niet zo goed met apparaten en denkt dat ze niet meer aangaan als je ze uitzet.
Oud 10-07-2011, 14:27
Verwijderd
Citaat:

Gisteravond zag ik een of andere neger/arabier (kon niet goed zien) buiten op het grasveldje bewegingen der martiale kunsten maken. ;x
Oud 10-07-2011, 14:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vanuit Rusland?
Ik gebruik Prisma's Russisch voor zelfstudie. Ik ga niet te lang stil staan bij de uitspraak. Dat zal allemaal wel vanzelf komen.

Иоедэлжар.

Als baby kon ik al 'da' zeggen
Oud 10-07-2011, 14:28
Verwijderd
Of лапшап Wat een goede kattennaam. Dibs. Dat is direct gericht aan jou, Azeche, want je bent de enige die snapt waarom dit grappige woorden zijn.
Oud 10-07-2011, 14:30
Verwijderd
Citaat:
of лапшап wat een goede kattennaam. Dibs. Dat is direct gericht aan jou, azeche, want je bent de enige die snapt waarom dit grappige woorden zijn.
Edit:

Mijn toetsenbord stond nog omgeschakeld.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Лапшакус
Echt? Rare spelling En hoe spreek je het uit?
Verwijderd
Citaat:
Echt? Rare spelling En hoe spreek je het uit?
Lapsjakoes. Maar, als je je naam wil transcriberen, moet je er Нуделгап van maken, denk ik. Of Нуделхап , net wat je leuk vindt. Para vertaalde het.
Oud 10-07-2011, 14:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
LP, waarom werk je nou eigenlijk niet meer bij de post dan?
Bezuinigingen mijn locatie werd opgeheven en iedereen kon vertrekken.
Oud 10-07-2011, 14:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Lapsjakoes.
En dat betekent Noedelhap? D:
Oud 10-07-2011, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Лапшакус

Als ik het alfabet nu goed beheers, staat er "Lapsjakoes".
Oud 10-07-2011, 14:33
Verwijderd
Citaat:

Gisteravond zag ik een of andere neger/arabier (kon niet goed zien) buiten op het grasveldje bewegingen der martiale kunsten maken. ;x
Dat heb ik laatst ook overwogen Ik wilde oefenen en binnen kan dat niet vanwege te weinig ruimte. Maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want het is wel raar, ja. Sta je daar als een mongool kunstjes te doen voor de flat.

Citaat:
Ik verwachtte een vertelling van een groot aantal hoogst opmerkelijke/ridicule/maffe/onverklaarbare zaken. Dit lijkt me heel normaal gedrag. Hij zit graag op zijn balkon en vergeet zijn radio en tv of heeft /care. Dat hebben wel meer mensen.

Edit: misschien denk hij wel iedere keer als jij weggaat: ''hmmm, hoe lang zou het duren voor ze weer naar buiten komt? Komt ze iedere keer naar buiten om te roken? Dat is ook raar, ze mag ook binnenshuis roken. Hmm, maar misschien doet ze dat ook wel. Eens opletten of ze ook wel eens buiten komt zonder te gaan roken. Oh wacht, daar zul je haar weer hebben! Gelukkig zet ze niet ook haar radio aan, dat zou wat zijn. Aah, zie je, daar komt de sigaret. Hmm, ze geniet er wel zichtbaar van, alsof het alweer een poosje geleden is. Waarschijnlijk rookt ze dus niet ook nog binnen. ''

Dat hij op z'n balkon zit vind ik verder ook niet heel vreemd, ik zit ook graag op mijn balkon. Maar dat is dan misschien een halfuurtje per dag, en een paar keer vijf minuten om te roken. Hij zit er letterlijk bijna de hele dag, waarbij hij meestal niks aan het doen is. Gewoon zitten of staan. Wat is daar de lol van Soms ga ik om 5 uur 's nachts roken en dan zit of staat hij er ook. Maar dus ook vaak 's laat avonds en vroeg in de ochtend. Ik snap niet zo goed wanneer hij slaapt, of zijn ritme moet exact gelijk lopen met dat van mij, maar ik heb niet eens een ritme dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Advertentie
Oud 10-07-2011, 14:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goed, ik ga me maar aankleden, zo naar mijn moedertje. Doei!
Oud 10-07-2011, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Иоедэлжар.

Als baby kon ik al 'da' zeggen
Iojedelchar.
Oud 10-07-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik laatst ook overwogen Ik wilde oefenen en binnen kan dat niet vanwege te weinig ruimte. Maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want het is wel raar, ja. Sta je daar als een mongool kunstjes te doen voor de flat.

Dat hij op z'n balkon zit vind ik verder ook niet heel vreemd, ik zit ook graag op mijn balkon. Maar dat is dan misschien een halfuurtje per dag, en een paar keer vijf minuten om te roken. Hij zit er letterlijk bijna de hele dag, waarbij hij meestal niks aan het doen is. Gewoon zitten of staan. Wat is daar de lol van Soms ga ik om 5 uur 's nachts roken en dan zit of staat hij er ook. Maar dus ook vaak 's laat avonds en vroeg in de ochtend. Ik snap niet zo goed wanneer hij slaapt, of zijn ritme moet exact gelijk lopen met dat van mij, maar ik heb niet eens een ritme dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Joh, zat mensen die bijzonder weinig doen op een dag en daar content mee zijn danwel het gewend zijn. En sommige mensen hebben maar vijf uur slaap nodig, zeker als ze de hele dag alleen maar balkonzitten.

En aaarch, als me iets stoort aan de Nederlandse mentaliteit (niet aan jou persoonlijk hoor) is dat het zo ''raar'' wordt gevonden als je in de publieke ruimte ook maar een beetje opvalt, of het nou door zingen of bewegen of kleding is. En dat daarom heel veel mensen van alles laten. Al die ''selfconciousness'', brrrr. Want waarom precies zou je het raar zijn je sport te oefenen op een veldje? Anderen gaan hardlopen of frisbees overgooien en dat is ook niet raar. In China cs zijn er parken en veldjes vol met tai chi-ende mensen. Hier achter zie ik vaak een dude zijn coctailfles-gooi-skills oefenen, vet gaaf. En als ik moet wachten op iemand oefen ik vaak danspasjes en mensen die daar van opkijken zijn suf.
Oud 10-07-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Hij kwam inderdaad een beetje mongolisch over.

Citaat:
Goed, ik ga me maar aankleden, zo naar mijn moedertje. Doei!
Tsjuus.
Oud 10-07-2011, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Joh, zat mensen die bijzonder weinig doen op een dag en daar content mee zijn danwel het gewend zijn. En sommige mensen hebben maar vijf uur slaap nodig, zeker als ze de hele dag alleen maar balkonzitten.

En aaarch, als me iets stoort aan de Nederlandse methaliteit (niet aan jou persoonlijk hoor) is dat het zo ''raar'' wordt gevonden als je in de publieke ruimte ook maar een beetje opvalt, of het nou door zingen of bewegen of kleding is. Al die ''selfconciousness'', brrrr. Want waarom precies zou je het raar zijn je sport te oefenen op een veldje? Anderen gaan hardlopen of frisbees overgooien en dat is ook niet raar. In China cs zijn er parken en veldjes vol met tai chi-ende mensen. Hier achter zie ik vaak een dude zijn coctailfles-gooi-skills oefenen, vet gaaf. En als ik moet wachten op iemand oefen ik vaak danspasjes en mensen die daar van opkijken zijn suf.
Methaliteit.

Het gaat eigenlijk ook niet om wat anderen vinden.
Oud 10-07-2011, 14:44
Verwijderd
Citaat:

Als ik het alfabet nu goed beheers, staat er "Lapsjakoes".
Correct! Sticker voor jou.

Citaat:
En dat betekent Noedelhap? D:
Лапша betekent noedels en кус is hap (of eigenlijk meer bijt dan hap). Het is een grappig woord, vooral omdat het als een deftige buitenlandse achternaam klinkt. Je zou het schertsend kunnen gebruiken als je een of andere wijsneuzige dokter had die je iets stoms heeft voorgeschreven en je bent erover aan het klagen tegen je vrienden, maar je bent z'n achternaam vergeten dus je noemt hem Лапшакус.

Aп is hap, zoals je dat tegen kinderen zou zeggen. Лапшап is een goede kattennaam omdat лапа 'poot' betekent, meestal van een vogel of katachtige. Poezelig pootje De stam daarvan is лап. En шап is een verbastering van хап, wat van хапать komt, oftewel grijpen, pakken of meppen. Лапшап klinkt als een zelfstandig naamwoord voor een kat die graag op je schouder chillt en dan soms met zijn poot een stuk worst van je boterham probeert te stelen.

Maar het is allemaal niet erg grappig als je 't uitlegt, uiteraard.
Oud 10-07-2011, 14:44
Verwijderd

Ik word hier vrolijk van.
Oud 10-07-2011, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Iojedelchar.
-zhar

Spoiler

Ik zal mijn best doen om ook een iets duidelijker plaatje te maken. En om eens duidelijk te schrijven, want dit is wel treurig.
Oud 10-07-2011, 14:48
Verwijderd
Ik heb een nieuwe tweedehands fiets
En hij is pretty
Oud 10-07-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
En om eens duidelijk te schrijven
Spoiler

;d;
Oud 10-07-2011, 14:54
Verwijderd
Citaat:
-zhar

Spoiler

Ik zal mijn best doen om ook een iets duidelijker plaatje te maken. En om eens duidelijk te schrijven, want dit is wel treurig.
Ohja, das geen x.

Jeutje, wel heel erg onscherp.

Citaat:
Ik heb een nieuwe tweedehands fiets
En hij is pretty
Fietsdiefstalslachtoffer geweest, of?
Oud 10-07-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Spoiler

;d;
Jasno!

Wasda?
Oud 10-07-2011, 14:56
Verwijderd
Citaat:

En aaarch, als me iets stoort aan de Nederlandse mentaliteit (niet aan jou persoonlijk hoor) is dat het zo ''raar'' wordt gevonden als je in de publieke ruimte ook maar een beetje opvalt, of het nou door zingen of bewegen of kleding is. En dat daarom heel veel mensen van alles laten. Al die ''selfconciousness'', brrrr. Want waarom precies zou je het raar zijn je sport te oefenen op een veldje? Anderen gaan hardlopen of frisbees overgooien en dat is ook niet raar. In China cs zijn er parken en veldjes vol met tai chi-ende mensen. Hier achter zie ik vaak een dude zijn coctailfles-gooi-skills oefenen, vet gaaf. En als ik moet wachten op iemand oefen ik vaak danspasjes en mensen die daar van opkijken zijn suf.
Oh, daar ben ik het verder mee eens. Maar ik trek wel de lijn bij als een idioot om half 12 's avonds een soort mislukte koprollen doen, kennelijk.

Wat trouwens maar goed was ook, want de dag erna zag ik bij het roken een medeflatbewoner zijn hond uitlaten op dat bewuste grasveld, en hij heeft de hondenpoep gewoon laten liggen. En ik hoor hem wel vaker naar z'n hond roepen bij m'n raam, dus ik vermoed dat het niet lang had geduurd voor ik linea recta de hondenpoep in was gekoprold.
Oud 10-07-2011, 14:58
Verwijderd
Ik voel me echt net de gluurbuur Maar ja, zulk soort dingen zie je nou eenmaal als je buiten rookt.

Als ik binnenkort m'n telescoop ophaal bij m'n ouders wordt het al helemaal erg. Qua beeld dat ik opwerp, dan, niet dat ik van plan ben om hem te gebruiken om er buren mee in de gaten te houden.
Oud 10-07-2011, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Jasno!

Wasda?
Heb je geen woordenlijst in je prisma-dingske?
Oud 10-07-2011, 14:59
Verwijderd
Hihi, iemand heeft mijn website gevonden door te zoeken op ''het gips.''
Citaat:
Oh, daar ben ik het verder mee eens. Maar ik trek wel de lijn bij als een idioot om half 12 's avonds een soort mislukte koprollen doen, kennelijk.

Wat trouwens maar goed was ook, want de dag erna zag ik bij het roken een medeflatbewoner zijn hond uitlaten op dat bewuste grasveld, en hij heeft de hondenpoep gewoon laten liggen. En ik hoor hem wel vaker naar z'n hond roepen bij m'n raam, dus ik vermoed dat het niet lang had geduurd voor ik linea recta de hondenpoep in was gekoprold.
Hehe. En ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar als je binnen geen plek hebt en toch wil oefenen zou ik het alsnog doen.

En nu is het alweer vier uur en ga ik maar weer eens academisch doen.
Oud 10-07-2011, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me echt net de gluurbuur Maar ja, zulk soort dingen zie je nou eenmaal als je buiten rookt.

Als ik binnenkort m'n telescoop ophaal bij m'n ouders wordt het al helemaal erg. Qua beeld dat ik opwerp, dan, niet dat ik van plan ben om hem te gebruiken om er buren mee in de gaten te houden.
Hahaha, dat zie je zo vaak in van die foute TV-series. Van die gluurders die een telescoop gebruiken om de hete seks van mensen op vier blokken afstand te bekijken. Zo ga je er natuurlijk wel uitzien.
Oud 10-07-2011, 15:03
Verwijderd
Citaat:
-zhar

Spoiler

Doe blokletters, gek Ik kan vloeiend Russisch en zelfs ik kom af en toe niet direct uit de schrijfletters, want de helft van de letters in alle woorden lijkt op de schrijfletter л. Hoewel het in jouw handschrift wel meevalt, maar dan nog zit er enorm veel verschil tussen blok- en schrijfletters, ik denk niet dat ons Josi eruit komt.
Oud 10-07-2011, 15:03
Geel
Geel is offline
Ik kan ook Russisch!
Oud 10-07-2011, 15:04
Geel
Geel is offline
Nou ja, ik kan het lezen. Begrijpen en spreken al iets minder en schrijven nog minder.
Oud 10-07-2011, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Hahaha, dat zie je zo vaak in van die foute TV-series. Van die gluurders die een telescoop gebruiken om de hete seks van mensen op vier blokken afstand te bekijken. Zo ga je er natuurlijk wel uitzien.
Ja, en de enige plaats die nog vrij is in mijn huis is pal voor het raam. Ik denk dat ik hem in de kelder ga bewaren en hem alleen tevoorschijn haal als er iets boeiends te zien is.

Vooral omdat ik er anders constant over ga struikelen trouwens, maar toch.
Oud 10-07-2011, 15:07
Geel
Geel is offline
Citaat:
-zhar

Spoiler

Waar houd je (niet) van? Dat kan ik niet lezen. En daarvoor al helemaal niet.
Oud 10-07-2011, 15:07
Geel
Geel is offline
Soija, waarom leer jij Russisch?
Oud 10-07-2011, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Doe blokletters, gek Ik kan vloeiend Russisch en zelfs ik kom af en toe niet direct uit de schrijfletters, want de helft van de letters in alle woorden lijkt op de schrijfletter л. Hoewel het in jouw handschrift wel meevalt, maar dan nog zit er enorm veel verschil tussen blok- en schrijfletters, ik denk niet dat ons Josi eruit komt.
Maar! We hebben hier al over gefacebookt, en hij schreef:
Citaat:
Wel lastig hoor, geschreven schrift lezen.
5:02ɯd ʇɐ ʎlnՐ 1 · əʞıl
Dus toen had ik geantwoord:
Citaat:
Het is helemaal niet zo moeilijk. Ik ga dingen voor je schrijven en fotograferen en dan doorsturen! En wat gaaf dat je dat doet! ♥
8:06ɯd ʇɐ ʎlnՐ 1 · əʞıl · uosɹəd 1
Vandaar. Maar Josimar, ik heb nog wat voor je geschreven hoor. Nu wat groter. En duidelijker. Vind ik.
Spoiler

Misschien dat ik zometeen nog een lijstje van mijn lievelingswoorden maak in blokletters, ofzo.

O, en Para en Geel, hebben jullie ook zo'n hekel aan de schrijfletter ж?
Oud 10-07-2011, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Waar houd je (niet) van? Dat kan ik niet lezen. En daarvoor al helemaal niet.
Mijn handschrift. Het is wel tamelijk duidelijk, maar niet echt mooi. Ik wil zo schrijven!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten