Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat als je er gewoon goede gesprekken met haar over kan voeren, en zij er psychisch geen last van heeft verder dat je het erbij moet laten, of idd met iemand van school laten praten, maar als zij niet wil dat haar ouders het weten,(weet niet of je t dan over de stiefvader/moeder hebt ofzo
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat je het voor haar moet vertellen want dan is ze gelijk het vertrouwen in jou kwijt. Misschien toch maar eens met haar erover praten, als dat lukt. Je kan dan kijken wat zij ervan vindt en misschien vindt ze het fijn om het samen tegen haar ouders te vertellen. En anders misschien inderdaad naar iemand op school laten gaan. Die hebben er misschien ervaring mee, of zij weten in ieder geval wat ze moeten doen.
|
![]() |
|
Wat heftig en wreed!
![]() Ik zou het aan niemand vertellen, want het is nogal een ernstige gebeurtenis. Dat ze het zelf absoluut niet aan haar ouders durft te vertellen, betekent waarschijnlijk ook dat ze gewoon niet wil dat haar ouders het weten, of zij het nou zelf vertelt of iemand anders. En ook dat ze je vertrouwt. Als de kans klein is dat het nog een keer gebeurt, is het ook niet per se noodzakelijk om te vertellen, omdat het al lang geleden gebeurd is en die stiefbroer inmiddels wel twee keer nadenkt voordat hij zich weer zo iets in zijn hoofd haalt. Ik denk dat ze ook erg geaarzeld heeft om het aan jou te vertellen, mede door die chantage. Misschien kun je er wel met haar over praten om haar te zeggen wat je hier verteld hebt, dat je er erg mee zit en je zorgen om haar maakt. |
![]() |
|
jullie kennen elkaar pas een maand en ze heeft je dit nu al verteld? met zoveel details? hoe chanteert die stiefbroer haar? het kan natuurlijk waar zijn, wat vreselijk voor haar is. maar ik ken ook genoeg verhalen van meisjes die de vreselijkste dingen verzinnen om maar aandacht te krijgen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat ik niet helemaal snap aan het verhaal is wat hierboven staat door de ts....
Haar ouders zijn toch ook thuis? Okee ik snap best dat ze niet 24/7 op elkaar lip zitten, maar hoe verbergen jullie in hemelsnaam zoiets als een ritje huisartsenpost? Krijgen haar ouders geen argwaan als ze een rekening op de mat krijgen maar niet wisten dat ze erheen is gegaan? |
![]() |
|
![]() |
Hmmm... Dit klinkt misschien heel vreemd, maar wat weet je over die stiefbroer?
Bedoel meer van: Wat doet hij zoal in het dagelijks leven? En hoe chanteert hij haar? En om nog maar eens door te gaan... hoe slaat hij haar inelkaar en wordt ze vervolgens door haar ouders gebracht? Het klinkt mij allemaal een beetje onrealistisch. Persoonlijk, als het waar is, zou ik er niet mee kunnen leven, maar wat houd jou tegen hem bijvoorbeeld niet eens op een behoorlijke wijze door een bureau of wat dan ook te slaan? |
![]() |
||
Citaat:
wat overigens egt niet lukt ![]() drugs verleden vriendjes met wapens , het soort bad boy type hij chanteert haar door middel van zinnen zoals: -zeg het tegen iemand en je ligt met een blok beton onder de zee. -zeg het tegen iemand en ik en me vrienden zoeken je wel ff op. (veel vrienden met strafblad) dat houd mij ook tegen. hij heeft inmiddels weer een vriendin en me vriendin en ik mogen haar echt . maar tog het voeld niet goed , we zijn beide bang dat haar hetzelfde overkomt
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vermoed dat mijn ouders me zelf met mijn hoofd door de muur zouden rammen als ik dat met een van mijn zusjes zou doen. Als ik jou was, zou ik informatie inwinnen bij een volwassenen die er buiten staat maar er wel verstand van heeft wat je hier mee moet. Iemand die je kan adviseren, een vertrouwenspersoon op school, de kindertelefoon voor mijn part, je ouders... Hoe gedraagt hij zich als jullie gewoon thuis zijn? Daarnaast kan ik me voorstellen dat de dreigementen ontzettend eng zijn, in de meeste gevallen is dat een teken dat de dader goed weet dat hij iets fout heeft gedaan en doodsbang is dat t ontdekt word. Wanneer zij het werkelijk ergens meldt, is de kans klein dat er echt iets gebeurt.
|
![]() |
|
Kindertelefoon: gratis: 0800-0432, als hij niet thuis is dus.
Het lijkt me ook dat haar stiefvader/moeder in de opvoeding nogal in gebreke is gebleven. Daar mag de wederhelft ook wel eens wat aan doen. Duidelijk is; dit kan zo niet langer en; hij zal 't waarschijnlijk ook niet alleen bij zijn stiefzus doen. Wat echter niet klopt aan je verhaal zijn de littekens, je kent haar pas maanden, maar ze is 3 jaar geleden verkracht... Zo'n gozer stopt niet zolang hij niet gepakt wordt. |
![]() |
|
Niet om het één of ander hoor, maar ik vind dit nogal een vreemd verhaal.
- Je vriendin is verkracht door haar broer. - Nu doet haar broer dat niet meer. - Ze heeft littekens van de verkrachting, maar haar ouders weten van niets. - Ze wordt ook mishandeld door haar broer, niet alleen mishandeld, maar ook met gevaarlijke verwondingen. - Haar ouders worden "boos" en brengen haar naar de huisartsenpost, waar geen kritische vragen worden gesteld. - Haar broer is een zware crimineel en heeft haar totaal onder controle. - Er is nog niet ingegrepen in de thuissituatie, door jeugdzorg. Ik vind het een sterk verhaal. Mocht het op een vreemde manier toch waar zijn: dat meisje moet gewoon aangifte doen en onderduiken. Als haar broer zo erg is als jij zegt, dan is dat gerechtvaardigd (en niet meer dan verstandig).
|
Verwijderd
|
wat nona zegt,
en daarbij, ik weet niet hoe oud die broer is, maar als hij echt een paar jaar geleden problemen met drugs heeft gehad(ik weet niet of het gebruiken of dealen was maar t komt op mij over als t laatste)dan kom je het politiebureau niet uit zonder dat je ouders ingelicht zijn, doen die nu werkelijk niets? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Is iedereen in je omgeving bang voor deze stiefbroer? Waar komt hij eigenlijk vandaan? Vader? Moeder?
Praat dan met dat persoon en probeer erachter te komen wat dit persoon tot dergelijke dingen brengt. Nog iets: Het is je vriendin. Als er iets met haar gebeurd wat je niet aanstaat en waar zij niets tegen kan doen, moet je zelf ingrijpen. Steeds op de omgeving wachten heeft erg weinig zin als er accuut iets moet gebeuren. Normaal gesproken zou ik zeggen praat het uit, maar als iemand op zo'n manier voor het leven staat (zoals die stiefbroer dus) moet je hem duidelijk maken dat je niet alles zomaar kan doen. En als de omgeving steeds uit de weg gaat wat er is gebeurd (daarbij neem ik aan dat iedereen het weet?) is er misschien meer aan de hand. |
![]() |
||
Citaat:
Maar gewoon met die ouders over hebben... Lijkt me gek dat die er niks aan doen behalve beetje boos worden. Doen ze niks dan gewoon melden bij de politie of kindertelefoon idd, of bij jeugdzorg is verhaal halen hoe dit zomaar door kan gaan...
|
![]() |
mmm...
als t waar is wat die vriendin zegt, dan moet je wel echt wat doen. stilhouden? nee toch, dan gaat het toch alleen maar door? serieus, de TS moet echt actie ondernemen, als het verhaal klopt. Toch een hartstikke gevaarlijke situatie!? Als je vriendin zo wordt mishandeld, dan kun je toch niet stil blijven zitten? Ik heb niet echt verstand van dit soort zaken, en ik heb ook geen ervaring met dit soort dingen, maar ik vind dat je toch echt wat moet doen. Toch? Of krijg je daar alleen maar meer problemen mee? Ik vind het echt een heel raar verhaal.... |
![]() |
|
![]() |
Ik snap de reacties niet van sommige mensen. Chantage, geweld, verkrachting, bedreiging... Dit kan zo'n 10 jaar gevangenisstraf opleveren, en dan is zij van de problemen af. Samen met de politie en bureau Jeugdzorg kan er gekeken worden naar de thuissituatie en de vrienden van die broer.
Bel de kindertelefoon en doe zeker aangiftr. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief? Mujahideen | 200 | 21-09-2004 09:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gerechtigdheid (y) Seksslavernij voor het eerst berecht door tribunaal Sierre Leone Gatara | 14 | 05-07-2004 23:49 | |
Liefde & Relatie |
misbruikt door loverboy b00 | 14 | 28-10-2003 23:16 | |
Psychologie |
2 op de 5 meisjes onder de 16 heeft een negatieve seksuele ervaring Steleto | 43 | 23-06-2003 14:01 | |
Psychologie |
Waardoor is verkrachting zo erg? Rerisen Phoenix | 73 | 27-07-2002 07:59 | |
Psychologie |
misbruikt in vroege jeugd? Steleto | 35 | 30-05-2002 22:09 |