ik heb je topictitel even verduidelijkt.
Nee, dit zal geen merkbare schade opleveren aan je hersenen. Ik raad je aan om het de komende tijd nog even bij deze 1a 2 biertjes per week te houden. Dit zal je niet merken bij je studeren later.
Het is wel zo dat alcohol bij jongere mensen meer schade toebrengt aan de hersenen dan bij ouderen. Eigenlijk wel totdat de hersenen uitontwikkeld/uitgegroeid zijn, volgens mij ergens rond je 23e ofzo, maar bij jongeren van zo'n 12-17 het meest. Als ik het allemaal goed begrepen heb. Er is ook nog te weinig onderzoek naar dit fenomeen gedaan is. De algemene mening in de media is wel dat veel alcohol bij jonge kinderen desastreus is, daarom ook alle commotie rondom comazuipen.
Maar: dat is de media.
Voor jou in ieder geval, hoef je je geen zorgen te maken als je dus nog een paar jaar rustig aan blijft doen met drinken. Probeer het wel alleen in het weekend te blijven doen en raak, later, hooguit een paar keer per jaar dronken. Volgens mij zul je daar geen schade van krijgen die later bijvoorbeeld voor slechter presteren zorgt.
Er is gewoon een groot verschil tussen schade krijgen, schade ondervinden, en dom worden.

Schade krijg je als je dronken bent (ja.. elke keer, hersencellen sterven af), als je teveel melk drinkt (kanker) of als je teveel BigMacs eet (te eenzijdig voedstel). Schade ondervind je als je een paar keer in de week 's avonds zo dronken bent dat je niet kunt gaan werken, of als je bellend op je hippe blackberry voor een "belangrijk" zakengesprek met je dikke bmw tegen je voorligger rijdt. Dom word je als je teveel tv kijkt of jarenlang dagelijks 10+ bier drinkt. Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.