Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2012, 11:15
Notebooks
Notebooks is offline
Ik vroeg me dus af of het mogelijk was om 2 universitaire studies te combineren in plaats van ze na elkaar te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2012, 12:15
Kesa
Kesa is offline
Volgens mij is dat wel mogelijk. Van twee mensen weet ik dat ze twee studies tegelijk doen, alhoewel ik wel denk dat dat best zwaar is. Op de universiteit naar keuze kunnen ze je er vast meer over informeren over het hoe en wat. Volgens DUO kost het je geen extra collegegeld, mits je geen WO-diploma op zak hebt.

Citaat:
Geen collegegeld
Tijdens een bachelor of master kan je vakken volgen van een andere opleiding of een complete tweede opleiding (aan dezelfde of een andere instelling) zolang je nog geen diploma hebt behaald. Hiervoor kan geen extra collegegeld worden gevraagd naast het wettelijk collegegeld dat al betaald wordt voor de eerste bachelor of master.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 13:49
Notebooks
Notebooks is offline
Dank voor de reactie. Als het geen extra college-geld kost en mogelijk is denk ik wel dat ik het ga proberen. Ik ben liever in 6 jaar klaar dan in 12. Ik ben van plan om Psychologie en Geneeskunde te combineren trouwens.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 17:22
Tink*
Tink* is offline
Het lijkt me lastig om iets met geneeskunde te combineren omdat je dan ook co-schappen moet lopen etc. Dan heb je geen tijd om vakken te volgen. Psychologie is niet echt een zware studie dus dat valt wel met een andere niet zo zware studie (iig qua uren) te combineren. Misschien kan je geneeskunde als hoofdstudie nemen en dan gewoon samen met een studieadviseur een plan uitstippelen om vakken van psychologie erbij te volgen. Wellicht dat je dan de vakken goed af kan stemmen op als je geen co-schappen oid moet lopen. Het scheelt dat geneeskunde 6 jaar is, dan kan je psychologie misschien uitsmeren.
Oud 21-08-2012, 00:27
Gish
Gish is offline
Jup, Geneeskunde is nogal zwaar.
Als je nou Sociologie en Muziekwetenschap zou doen (no offence, resp. ik en een vriendin studeren dat) was het een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 07:31
Verwijderd
Ik ken iemand die psychologie en geneeskunde combineert. Maar hij is niet in zes jaar klaar. Hij heeft eerst in vier jaar van zowel psychologie als geneeskunde zijn bachelor gehaald en daarna een eenjarige master psychologie gedaan, om daarna aan de driejarige master geneeskunde te beginnen. Dit omdat de coschappen eigenlijk niet met een andere studie te combineren zijn. Tijdens de coschappen loop je vijf dagen per week stage en afhankelijk van de afdeling kunnen dit dagen van elf uur zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten