![]() |
|
![]() |
het is een mooie:
iemand (en nee ik ben het echt niet ![]() "nee, een bod is onherroepelijk en als er niemand overheen gaat, bent u verplicht het product af te nemen" kan het bod, of de mogelijke aankoop die daaruit voortvloeit, nog ontbonden worden met een beroep op de wet "koop op afstand"? of evt. anderszins? algemene voorwaarden veilingsite
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
oke, je maakt verlies en daarom is het niet belastbaar. Wel is dat alsnog overige werkzaamheden.
maar hoe het bij de BW zit en hoe men die beroep interperteert(in jou voorbeeld), weet ik niet precies hoor. Het lijkt mij logische verklaring hoe je dat zou moeten doen(of kunnen doen). de Wet Koop op Afstand is wel volgens mij van toepassing en die bedenkttijd is 7 dagen. Laatst gewijzigd op 29-12-2009 om 14:27. Reden: doe maar een guess hoor trouwens, zoveel van zulk onderwerpen heb ik nog niet gehad |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-12-2009 om 15:51. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Op normale veilingsites is er geen spraken van een consumentenkoop. Het zijn beide personen die niet handelen namens een bedrijf. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar dankje ingeval...zal vanavond je tekst lezen hoe het precies zit. dan heb ik weer wat geleerd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat jij af en toe het vuilnis weggooit, maakt je ook geen vuilnisman. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah ik heb gevonden wat ik zocht:
BW6:227c lid1: Degene die een dienst van de informatiemaatschappij als bedoeld in artikel 15d lid 3 van Boek 3 verleent, stelt de wederpartij passende, doeltreffende en toegankelijke middelen ter beschikking waarmee de wederpartij voor de aanvaarding van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken en waarmee hij deze kan herstellen. In andere woorden: De verkoper moet iets in bouwen waarna de koper toch nog kan beslissen het onbedoelde bod in te trekken. Doorgaans zal dit een e-mail zijn of formulier waarbij gevraagd wordt het bod te bevestigen. Lid 4 Een overeenkomst die tot stand is gekomen onder invloed van het niet naleven door de dienstverlener van zijn in lid 1 genoemde verplichting, is vernietigbaar. Indien de dienstverlener zijn in lid 1 genoemde verplichting niet is nagekomen, wordt vermoed dat een overeenkomst onder invloed daarvan tot stand is gekomen. De overeenkomst is dus vernietigbaar. Van deze artikelen kan niet worden afgeweken: lid 5 Van dit artikel kan slechts worden afgeweken tussen partijen die handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf. |
![]() |
||
Citaat:
Maak je geen zorgen, er staan wel meer onwettige bepalingen in die algemene voorwaarden. Volgens mij is het opgesteld door een leek.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() het is meer een vraag vanuit interesse Offtopic: iemand een partij stenen voor 6,50 kopen? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ook ik heb me laten verleiden tot het geven van het hoogste bod via goudkoortsveiling.
Wilde gaan betalen en zag dat dit via ESCROW methode ging. Sloeg hierop aan en ben gaan zoeken op internet over de betrouwbaarheid. Blijkt dat veel zaken nooit geleverd worden. Heb de betaling gecancelled en wil nu van de koop af. Al heel veel gelezen op diverse forums. In het geval van goudkoortsveiling is er in de alg. gebruiksvoorwaarde niet opgenomen dat betalen slechts via Ideal kan. Zou dit een reden kunnen zijn om de koop te ontbinden. Want wat als je niet online bankieren kunt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over betalen met ideal herinner ik me nog wel wat, maar dat moet ik dan even nazoeken. Het is volgens mij (dacht ik) niet toegestaan om een betaling in eens te eisen, dus dat zou betekenen dat je alleen een aanbetaling hoeft te doen. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah gevonden. De koper hoeft hoogstens de helft van het bedrag vooruit te betalen, indien niet anders overeengekomen is. Belangrijk is dus dat er alleen de mogelijkheid bestaat om met iDeal te betalen, indien ook betaald kan worden met een creditcard bijvoorbeeld dan kom je overeen dat je met iDeal vooraf het hele bedrag wil betalen.
|
![]() |
|
|