Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je je er werkelijk aan stoort, moet je dit naar haar toe benoemen. En dan niet zeggen "Eej, kut, waarom ga jij nooit meer mee zuipen?" maar probeer het bij jezelf te houden. 'Ik merk dat ik het jammer vindt dat je bijna nooit meer mee uitgaat en vraag me af hoe dat komt. Is er een andere manier waarop ik je wel nog regelmatig kan zien?'
Dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. In het allerbeste geval belooft ze verbetering en krijg je die ook, in het slechtste geval zal ze je finaal in puin meppen en je daarna door de versnipperaar duwen. Maar daar zou ik niet van uit gaan. Ik zou het iig wel bespreekbaar maken, anders barst de bom sowieso een keer. Spreek bijvoorbeeld af dat jij een tijd niks van je laat horen en zodra zij een avond tijd/zin heeft om af te spreken, laat ze jou iets weten. Hou iig op met haar overhalen, daar bereik je helemaal niks mee en jaag je haar waarschijnlijk alleen maar meer op de kast waardoor ze je zometeen helemaal aan de kant schuift. Ik kan me jouw ergernis voorstellen maar vind het ook vrij egoistisch van je. Soms groei je uit elkaar en moet je een andere manier vinden om elkaar te blijven zien. ZO gaat dat, niet iedereen van 22 heeft hele dikke zin om altijd maar uit te gaan. Zelfs niet een keer per maand. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met wat hierboven allemaal gezegd is ben ik het helemaal eens. Als jullie echt zulke goede vriendinnen zijn, dan zijn jullie in elkaar geintresseerd en heb je ook respect voor elkaars mening en wil. Je kunt toch gewoon voorstellen om dan een keertje een zaterdagavond met haar thuis een gezellige avond te houden? Gewoon, met een kopje thee, een goede film of een leuk spel? Dan hoeft het ook helemaal niet laat te worden voor haar en heeft zij niet de drukte van het uitgaan. Ook kunnen jullie dan toch juist goed bijkletsen, wat je onder het uitgaan sowieso minder kan. Als het je er alleen maar om gaat om iemand te hebben waar je mee kunt stappen, zou ik op zoek gaan naar mensen die daar wel voor in zijn. Ik vind het dan wel wat raar dat jullie beste vriendinnen zijn zoals je zegt, want in mijn ogen is een beste vriendin meer dan een uitgaansmaatje.
|
![]() |
|
![]() |
Misschien is het even handig als ik wat een en ander toelicht. Sinds ik terug ben zit ik zo'n beetje elk weekend bij haar op de bank; gewoon vrijdagavondje/zaterdagavondje. Omdat ik haar inderdaad niet wil gaan dwingen en omdat het niet zoveel zin heeft. Ik ben sinds ik terug ben 1 x met haar uit geweest (sinds begin april) en toen heb ik haar inderdaad overgehaald (omdat het normaal altijd wel leuk is enzo). Sindsdien sms ik haar elk weekend wel van: zullen we wat gaan doen? En dan komt het er vaak op neer dat ik gewoon bij haar langs kom om wijntjes te doen. Dus dat gebeurt allemaal wel enzo, maar dus allemaal op mijn initiatief. En dat is gewoon niet leuk. De laatste 2 weekenden heb ik maar eens niet het initiatief genomen om te smsen om iets te doen.. en dan hoor ik helaas ook niks van haar. Ik zie haar dan alleen op maandagavond, omdat het onze vaste bioscoopavond is en zit ze gewoon het hele weekend -zonder verder sociaal contact met iemand- op de bank en kijkt ze tv. En daar erger ik mij aan. Ze doet gewoon niks. Buiten mij heeft ze ook niet zoveel, ze heeft ook nog nooit een vriend gehad. Ze is niet zo'n sociaal/spontaan persoon. Maar ondertussen weet ik dat ze dolgraag een vriend zou willen.. maar dat gaat zo ook bijv niet gebeuren. Terwijl ik juist heel graag dingen wil ondernemen en dat hoeft niet gelijk uitgaan te zijn (heb ik ook niet gezegd, zij is mn beste vriendin, niet alleen een stapmaatje). Ik wil dingen doen, maar zij liever niet. Vorige week stelde ik voor om uit eten te gaan, maar nee, niks meer over gehoord.
Ik weet niet wat ik tegen haar moet zeggen. Ik word er gewoon moe van dat het elke keer vanuit mij moet komen. Ze zegt ook wel eerlijk dat ze niet zo vaak hoeft uit te gaan, maar als het aan haar ligt doet ze helemaal niks meer. Elke keer komt het vanuit mij. Ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat ik met haar niet zoveel verder zal ondernemen. Geen gekke dingen in ieder geval. Gewoon basic een biosje pakken en op de bank bijpraten... Ze is gewoon veranderd en settelt zich nu liever. Terwijl ik juist wil genieten. En dat ik maar meer met andere vriendinnen moet gaan doen. Het is alleen best lastig om dit ineens onder ogen te zien omdat we de afgelopen paar jaar zo'n beetje alles samen hebben gedaan.. :/ Laatst gewijzigd op 28-06-2011 om 00:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat ik de kant van je vriendin heel goed snap. Als je net op jezelf gaat en opeens een werkweek hebt en van alles moet regelen is er niets heerlijkers dan lekker niks doen in het weekend. Het kan best zijn dat ze na een tijdje wel weer wat vaker op stap wil gaan. Maar nu wil ze rusten, en gelijk heeft ze. Jij hebt blijkbaar een grotere behoefte aan drukte dan zij. Ik denk dat dat ook de reden is dat ze niet belde, als jij niet langskomt is het nog steeds rustig en heeft ze ook eens een weekendje voor zichzelf. Heb je geen andere vrienden waar je dingen mee kunt doen? Blijf haar vooral uitnodigen om dingen te doen, maar geef haar ook eens een kans om lekker bij te komen en onderneem ook eens wat dingen met anderen.
|
![]() |
|
Ik kan de TS wel begrijpen...
Niet leuk als je beste vriendin waar je al jaren mee omgaat opeens niet echt meer naar buiten wil. Na je 65e kun je moe zijn, maar kom op vrijdagavond zaterdag en zondag hele dag bijkomen van je werk? dan doe je blijkbaar iets boven je kunnen qua inspanning want dat is niet goed. Een keer een weekend thuisblijven vooruit maar echt nooit meer weg willen is toch niet gezond, zo kom je idd nooit een leuke man tegen ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk )... Nou ja bespreek het in ieder geval met je vriendin, stel anders voor om om de zaterdag wat te doen... ? 2x per maand moet toch kunnen kwa tijd en geld...
|
Verwijderd
|
^Dat het kán, wil niet zeggen dat zij daar zin in heeft. Er zijn meer dan genoeg 20ers die gewoon écht geen behoefte er aan hebben om uit te gaan. Hoogstens een keer in de kroeg zitten is meer dan genoeg en elke week (of eens in de maand) uitgaan is dan gewoon te veel. Daarnaast, als je een hele week gewerkt hebt, bent veel weg van huis en hebt veel aan je hoofd, is het heerlijk om in het weekend niks te doen en te ontspannen. Voor de een is dat flink uitgaan, de ander zit liever thuis op de bank met een puzzel/film/boek ofzo. Dat gebeurt.
We zijn nu wel van alles aan het invullen voor Vriendin, maar ik vind dat TS toch echt zelf actie zal moeten ondernemen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Wow, waarom is iedereen voor die saaie bankmuts man
![]() Ik begrijp echt precies wat jij bedoelt! Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Jullie groeien nu uit elkaar, omdat jullie interesses aan het veranderen zijn. Allebei in andere fases e.d..blabla.. Je ergert je aan haar, omdat je al die leuke dingen nou juist met haaar wilde doen! Maar omdat zij ineens is veranderd (en jij ook dan), ben je een beetje teleurgesteld.. Eigenlijk heel logisch, toch?.. Zij is gewoon niet met jou mee veranderd. Probeer afstand van haar te nemen en onthoud gewoon dat je nog zoveel mensen tegenkomt in je leven die veel meer voor je kunnen betekenen! qua vriendschap onderhouden bv.? Als je dan een keer zin hebt om een keer op de bank te hangen bel je haar. Die ergernis die je nu voelt, zal dan wel weg zijn. In mijn geval is het alleen dat mijn beste vriendin 2 andere hele goede vriendinnen (die ik veel langer ken dan zij trouwens) probeert mee te nemen door mij zwart te maken.. Dus ik ben me nog aan het ergeren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken trustnobody | 10 | 30-09-2012 08:20 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven trustnobody | 1 | 25-09-2012 16:21 | |
Psychologie |
ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken trustnobody | 1 | 25-09-2012 16:19 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Beste vriendin laat me stikken trustnobody | 1 | 25-09-2012 15:33 | |
Liefde & Relatie |
Relatie verloopt stroef Allready | 28 | 15-12-2011 08:54 | |
Psychologie |
pesten... rozijntje | 32 | 11-03-2002 21:28 |