Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2011, 03:30
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Hoi iedereen,
Sinds 2 weken irriteer ik me echt verschrikkelijk aan mijn beste vriendin. We kennen elkaar al sinds ons 4e.. en zijn de afgelopen paar jaar echt goede vriendinnen geworden en doen veel samen.. Nu heb ik na mijn studie een paar maanden in het buitenland gewoond. Hele gave tijd gehad. Veel gefeest, dingen ondernomen en nieuwe dingen gedaan. En mijn beste vriendin hier in NL is op zichzelf gaan wonen en heeft een vaste baan gekregen. (we hebben totaal verschillende levens gehad de afgelopen paar maanden)

Nu ben ik terug sinds 2 maanden. Ik ben juist alleen nog maar ondernemender geworden, terwijl zij het liefste elk weekend op de bank thuis zit, omdat ze wil bijkomen van dr werkwerk ofzoiets. Vroeger was er altijd al een verschil tussen ons.. ik ben altijd wel wat gekker geweest.. maar het lijkt alleen maar erger geworden. Ik moet haar nu elke keer helemaal ompraten zodat ze wat mee gaat doen op zaterdagavond.. Ze wil neit zoveel meer. Kost te veel geld, tijd. Ze blijft liever thuis. Dit heb ik nu 2 maanden aangekeken maar het irriteert me alleen maar meer en meer en de laatste keer dat ik haar zag vorige week.. was hel. Ik irriteerde mij echt aan alles. Ik hoef echt nieet per se hetzelfde leventje als in het buitenland.. maar kom op hee.. je kan toch wel 1/2 x per maand wat doen op de zaterdagavond?!? We zijn allebei 22.

Wat moet ik hiermee?!! Ze was altijd mn beste vriendin, deden heel veel samen. Maar nu lijk,t het alsof we uit elkaar zijn gegroeid?!? Het is zo zonde als het nu gewoon kapot gaat.. :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2011, 06:56
MiBe
MiBe is offline
Ten eerste erger je je aan iets, iets kan wel irritant zijn maar je kunt je niet irriteren aan iets.

Ontopic: Als ik het zo lees zijn jullie inderdaad redelijk uit elkaar gegroeid. Zij wil nu eenmaal andere dingen doen in haar weekend dan jij. Ik denk dat het het beste is om dat maar te accepteren. Je kunt haar wel ompraten om mee te gaan maar dan zal ze het misschien met tegenzin doen, dat lijkt me ook niet echt beter voor jullie vriendschap. Ze gaat je dan misschien associëren met dingen die ze niet leuk vindt om te doen, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Oud 27-06-2011, 07:18
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Irriteer je je ook dood aan mij omdat ik niet doe wat jij wil?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 07:22
Verwijderd
Misschien wel als je erg bevriend bent met TS
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 07:36
Verwijderd
Ik denk dat jullie ook uit elkaar zijn gegroeid. Maar jullie kunnen toch ook andere dingen samen gaan doen? Je hoeft toch niet 1-2x in de maand samen uit. Misschien heeft ze nu minder geld nu ze op zichzelf woont, of heeft ze gewoon geen zin meer om uit te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 08:40
Dott
Dott is offline
Pff, ik denk dat ik aan de andere kant sta in dit verhaal (niet dat ik die vriendin ben, maar dak haar snap).
Ik wil ook niet elke zaterdagavond de stad in en vermaak me ook prima een aantal zaterdagen thuis, ik hoef niet per se uit.
En dan is niks irritanter dan iemand die je om probeert te praten, gaat zeuren, zaniken en zeiken of je toch niet mee gaat want 'je bent toch geen saaie huismus'?
Het feit dat je schrijft: ze is moet van haar werkweek, ofzoiets zegt eigenlijk al genoeg.
Het boeit je allemaal niet zolang ze maar mee gaat.
Hoe onredelijk is dat??
Ze zal haar redenen hebben om niet te gaan en ik vind dat je dat moet respecteren, en als je dat zo vreselijk ergert dan zijn jullie misschien inderdaad uit elkaar gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 10:30
Verwijderd
Ze irriteert je/ je ergert je aan haar.. Ontopic: klinkt als een gevalletje uit elkaar gegroeid, niet zoveel aan te doen... Stel je verwachtingen van haar bij en/ of neem even wat afstand
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 11:45
MiBe
MiBe is offline
@Bartezz: Zie post #2
Oud 27-06-2011, 12:04
sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Het is duidelijk: jullie interesses liggen ergens anders. Zij werkt waarschijnlijk full time en vind het belangrijk om in haar weekend rust te nemen. Ik weet niet wat jij doet? Studeren, werken, ondernemen, anders? Als jij studeert en zij full time werkt, een wereld van verschil.
Overigens, hoe leuk het ook is om gezellig met je beste vriendin te gaan stappen 1/2x per maand, je kunt het niet van haar eisen. En eerlijk gezegd doe je dat wel. Je vindt haar anders maar saai en je neemt een denigrerende houding aan t.o.v. haar mening over haar weekend. Wil je hier samen met haar uitkomen en haar toch kunnen blijven zien als een goede/beste vriendin, spreek dan je gevoelens uit. Je kunt je wel helemaal kapot ergeren aan haar; als je niets zegt, weet ze van niets en kan ze er ook niets mee doen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 14:21
Verwijderd
Ik vind het ook stom dat je je ergert, eigenlijk - ergert zij zich ook aan jou, zo van "ja die muts wil continu weg in het weekend en ik heb helemaal geen zin om met haar de kroeg in te duiken"? Of je hebt respect voor elkaars leven en je zoekt dingen om te doen waar jullie beiden zin in hebben (lunchen in de stad, filmavond met vrienden, ga op dezelfde sport), of je laat het uit elkaar groeien maar doorzetten. Want ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig en drammerig dat jij haar elke keer probeert om te praten om iets te doen waar ze geen zin in heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 14:47
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik vind het ook stom dat je je ergert, eigenlijk - ergert zij zich ook aan jou, zo van "ja die muts wil continu weg in het weekend en ik heb helemaal geen zin om met haar de kroeg in te duiken"? Of je hebt respect voor elkaars leven en je zoekt dingen om te doen waar jullie beiden zin in hebben (lunchen in de stad, filmavond met vrienden, ga op dezelfde sport), of je laat het uit elkaar groeien maar doorzetten. Want ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig en drammerig dat jij haar elke keer probeert om te praten om iets te doen waar ze geen zin in heeft.
eens!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 15:53
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Misschien wel als je erg bevriend bent met TS
Het meisje waar het in het eerste bericht om gaat lijkt ook niet echt bevriend.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 16:10
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Je bent gewoon uit elkaar gegroeid. Kijk of er andere mensen wel actiever zijn en ga daarmee op stap.
Oud 27-06-2011, 21:58
Verwijderd
Als je je er werkelijk aan stoort, moet je dit naar haar toe benoemen. En dan niet zeggen "Eej, kut, waarom ga jij nooit meer mee zuipen?" maar probeer het bij jezelf te houden. 'Ik merk dat ik het jammer vindt dat je bijna nooit meer mee uitgaat en vraag me af hoe dat komt. Is er een andere manier waarop ik je wel nog regelmatig kan zien?'
Dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. In het allerbeste geval belooft ze verbetering en krijg je die ook, in het slechtste geval zal ze je finaal in puin meppen en je daarna door de versnipperaar duwen. Maar daar zou ik niet van uit gaan. Ik zou het iig wel bespreekbaar maken, anders barst de bom sowieso een keer. Spreek bijvoorbeeld af dat jij een tijd niks van je laat horen en zodra zij een avond tijd/zin heeft om af te spreken, laat ze jou iets weten. Hou iig op met haar overhalen, daar bereik je helemaal niks mee en jaag je haar waarschijnlijk alleen maar meer op de kast waardoor ze je zometeen helemaal aan de kant schuift. Ik kan me jouw ergernis voorstellen maar vind het ook vrij egoistisch van je. Soms groei je uit elkaar en moet je een andere manier vinden om elkaar te blijven zien. ZO gaat dat, niet iedereen van 22 heeft hele dikke zin om altijd maar uit te gaan. Zelfs niet een keer per maand.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 23:15
Verwijderd
Met wat hierboven allemaal gezegd is ben ik het helemaal eens. Als jullie echt zulke goede vriendinnen zijn, dan zijn jullie in elkaar geintresseerd en heb je ook respect voor elkaars mening en wil. Je kunt toch gewoon voorstellen om dan een keertje een zaterdagavond met haar thuis een gezellige avond te houden? Gewoon, met een kopje thee, een goede film of een leuk spel? Dan hoeft het ook helemaal niet laat te worden voor haar en heeft zij niet de drukte van het uitgaan. Ook kunnen jullie dan toch juist goed bijkletsen, wat je onder het uitgaan sowieso minder kan. Als het je er alleen maar om gaat om iemand te hebben waar je mee kunt stappen, zou ik op zoek gaan naar mensen die daar wel voor in zijn. Ik vind het dan wel wat raar dat jullie beste vriendinnen zijn zoals je zegt, want in mijn ogen is een beste vriendin meer dan een uitgaansmaatje.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 00:43
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Misschien is het even handig als ik wat een en ander toelicht. Sinds ik terug ben zit ik zo'n beetje elk weekend bij haar op de bank; gewoon vrijdagavondje/zaterdagavondje. Omdat ik haar inderdaad niet wil gaan dwingen en omdat het niet zoveel zin heeft. Ik ben sinds ik terug ben 1 x met haar uit geweest (sinds begin april) en toen heb ik haar inderdaad overgehaald (omdat het normaal altijd wel leuk is enzo). Sindsdien sms ik haar elk weekend wel van: zullen we wat gaan doen? En dan komt het er vaak op neer dat ik gewoon bij haar langs kom om wijntjes te doen. Dus dat gebeurt allemaal wel enzo, maar dus allemaal op mijn initiatief. En dat is gewoon niet leuk. De laatste 2 weekenden heb ik maar eens niet het initiatief genomen om te smsen om iets te doen.. en dan hoor ik helaas ook niks van haar. Ik zie haar dan alleen op maandagavond, omdat het onze vaste bioscoopavond is en zit ze gewoon het hele weekend -zonder verder sociaal contact met iemand- op de bank en kijkt ze tv. En daar erger ik mij aan. Ze doet gewoon niks. Buiten mij heeft ze ook niet zoveel, ze heeft ook nog nooit een vriend gehad. Ze is niet zo'n sociaal/spontaan persoon. Maar ondertussen weet ik dat ze dolgraag een vriend zou willen.. maar dat gaat zo ook bijv niet gebeuren. Terwijl ik juist heel graag dingen wil ondernemen en dat hoeft niet gelijk uitgaan te zijn (heb ik ook niet gezegd, zij is mn beste vriendin, niet alleen een stapmaatje). Ik wil dingen doen, maar zij liever niet. Vorige week stelde ik voor om uit eten te gaan, maar nee, niks meer over gehoord.

Ik weet niet wat ik tegen haar moet zeggen. Ik word er gewoon moe van dat het elke keer vanuit mij moet komen. Ze zegt ook wel eerlijk dat ze niet zo vaak hoeft uit te gaan, maar als het aan haar ligt doet ze helemaal niks meer. Elke keer komt het vanuit mij.

Ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat ik met haar niet zoveel verder zal ondernemen. Geen gekke dingen in ieder geval. Gewoon basic een biosje pakken en op de bank bijpraten... Ze is gewoon veranderd en settelt zich nu liever. Terwijl ik juist wil genieten. En dat ik maar meer met andere vriendinnen moet gaan doen. Het is alleen best lastig om dit ineens onder ogen te zien omdat we de afgelopen paar jaar zo'n beetje alles samen hebben gedaan.. :/

Laatst gewijzigd op 28-06-2011 om 00:48.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het even handig als ik wat een en ander toelicht. Sinds ik terug ben zit ik zo'n beetje elk weekend bij haar op de bank; gewoon vrijdagavondje/zaterdagavondje. Omdat ik haar inderdaad niet wil gaan dwingen en omdat het niet zoveel zin heeft. Ik ben sinds ik terug ben 1 x met haar uit geweest (sinds begin april) en toen heb ik haar inderdaad overgehaald (omdat het normaal altijd wel leuk is enzo). Sindsdien sms ik haar elk weekend wel van: zullen we wat gaan doen? En dan komt het er vaak op neer dat ik gewoon bij haar langs kom om wijntjes te doen. Dus dat gebeurt allemaal wel enzo, maar dus allemaal op mijn initiatief. En dat is gewoon niet leuk. De laatste 2 weekenden heb ik maar eens niet het initiatief genomen om te smsen om iets te doen.. en dan hoor ik helaas ook niks van haar. Ik zie haar dan alleen op maandagavond, omdat het onze vaste bioscoopavond is en zit ze gewoon het hele weekend -zonder verder sociaal contact met iemand- op de bank en kijkt ze tv. En daar erger ik mij aan. Ze doet gewoon niks. Buiten mij heeft ze ook niet zoveel, ze heeft ook nog nooit een vriend gehad. Ze is niet zo'n sociaal/spontaan persoon. Maar ondertussen weet ik dat ze dolgraag een vriend zou willen.. maar dat gaat zo ook bijv niet gebeuren. Terwijl ik juist heel graag dingen wil ondernemen en dat hoeft niet gelijk uitgaan te zijn (heb ik ook niet gezegd, zij is mn beste vriendin, niet alleen een stapmaatje). Ik wil dingen doen, maar zij liever niet. Vorige week stelde ik voor om uit eten te gaan, maar nee, niks meer over gehoord.

Ik weet niet wat ik tegen haar moet zeggen. Ik word er gewoon moe van dat het elke keer vanuit mij moet komen. Ze zegt ook wel eerlijk dat ze niet zo vaak hoeft uit te gaan, maar als het aan haar ligt doet ze helemaal niks meer. Elke keer komt het vanuit mij.

Ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat ik met haar niet zoveel verder zal ondernemen. Geen gekke dingen in ieder geval. Gewoon basic een biosje pakken en op de bank bijpraten... Ze is gewoon veranderd en settelt zich nu liever. Terwijl ik juist wil genieten. En dat ik maar meer met andere vriendinnen moet gaan doen. Het is alleen best lastig om dit ineens onder ogen te zien omdat we de afgelopen paar jaar zo'n beetje alles samen hebben gedaan.. :/
Ah, dat maakt het nog wel anders. Ik zou het er iig met haar wel over hebben dat je het gevoel hebt dat alle initiatief van jou komt, want dat is inderdaad niet de bedoeling in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 10:31
Volk
Volk is offline
Ik denk dat ik de kant van je vriendin heel goed snap. Als je net op jezelf gaat en opeens een werkweek hebt en van alles moet regelen is er niets heerlijkers dan lekker niks doen in het weekend. Het kan best zijn dat ze na een tijdje wel weer wat vaker op stap wil gaan. Maar nu wil ze rusten, en gelijk heeft ze. Jij hebt blijkbaar een grotere behoefte aan drukte dan zij. Ik denk dat dat ook de reden is dat ze niet belde, als jij niet langskomt is het nog steeds rustig en heeft ze ook eens een weekendje voor zichzelf. Heb je geen andere vrienden waar je dingen mee kunt doen? Blijf haar vooral uitnodigen om dingen te doen, maar geef haar ook eens een kans om lekker bij te komen en onderneem ook eens wat dingen met anderen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 13:19
bierkoning
bierkoning is offline
Ik kan de TS wel begrijpen...
Niet leuk als je beste vriendin waar je al jaren mee omgaat opeens niet echt meer naar buiten wil.
Na je 65e kun je moe zijn, maar kom op vrijdagavond zaterdag en zondag hele dag bijkomen van je werk? dan doe je blijkbaar iets boven je kunnen qua inspanning want dat is niet goed.
Een keer een weekend thuisblijven vooruit maar echt nooit meer weg willen is toch niet gezond, zo kom je idd nooit een leuke man tegen ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk )...

Nou ja bespreek het in ieder geval met je vriendin, stel anders voor om om de zaterdag wat te doen... ? 2x per maand moet toch kunnen kwa tijd en geld...
Oud 28-06-2011, 14:09
Verwijderd
^Dat het kán, wil niet zeggen dat zij daar zin in heeft. Er zijn meer dan genoeg 20ers die gewoon écht geen behoefte er aan hebben om uit te gaan. Hoogstens een keer in de kroeg zitten is meer dan genoeg en elke week (of eens in de maand) uitgaan is dan gewoon te veel. Daarnaast, als je een hele week gewerkt hebt, bent veel weg van huis en hebt veel aan je hoofd, is het heerlijk om in het weekend niks te doen en te ontspannen. Voor de een is dat flink uitgaan, de ander zit liever thuis op de bank met een puzzel/film/boek ofzo. Dat gebeurt.

We zijn nu wel van alles aan het invullen voor Vriendin, maar ik vind dat TS toch echt zelf actie zal moeten ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 16:14
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
We zijn nu wel van alles aan het invullen voor Vriendin, maar ik vind dat TS toch echt zelf actie zal moeten ondernemen.
Idd! gewoon praten met elkaar, als ze de behoefte gewoon niet (meer) heeft dan gewoon laten gaan en is ze prima gezelschap voor de bankavondjes, maar de kroegavonden zijn vast in te vullen met een andere vriendin wellicht?
Oud 07-07-2011, 16:16
Voelspriet90
Voelspriet90 is offline
Wow, waarom is iedereen voor die saaie bankmuts man haha

Ik begrijp echt precies wat jij bedoelt! Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Jullie groeien nu uit elkaar, omdat jullie interesses aan het veranderen zijn. Allebei in andere fases e.d..blabla.. Je ergert je aan haar, omdat je al die leuke dingen nou juist met haaar wilde doen! Maar omdat zij ineens is veranderd (en jij ook dan), ben je een beetje teleurgesteld.. Eigenlijk heel logisch, toch?.. Zij is gewoon niet met jou mee veranderd. Probeer afstand van haar te nemen en onthoud gewoon dat je nog zoveel mensen tegenkomt in je leven die veel meer voor je kunnen betekenen! qua vriendschap onderhouden bv.? Als je dan een keer zin hebt om een keer op de bank te hangen bel je haar. Die ergernis die je nu voelt, zal dan wel weg zijn. In mijn geval is het alleen dat mijn beste vriendin 2 andere hele goede vriendinnen (die ik veel langer ken dan zij trouwens) probeert mee te nemen door mij zwart te maken.. Dus ik ben me nog aan het ergeren Succes meis!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 16:35
Verwijderd
Wat een onzin allemaal. Niet iedereen heeft er (eeuwig) zin in om zich ieder weekend lam te zuipen. Als dat het enige leuke is dat je kunt verzinnen om samen te doen is er sowieso iets mis.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 16:38
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Wat een onzin allemaal. Niet iedereen heeft er (eeuwig) zin in om zich ieder weekend lam te zuipen. Als dat het enige leuke is dat je kunt verzinnen om samen te doen is er sowieso iets mis.
idd! een bbq met gezellige mensen kan ook heel erg leuk zijn! Of een avondje bowlen (A)... of met een groepje paintballen! das het beste!
Reageren

Regels voor berichten