Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2011, 10:04
brands
brands is offline
Beste mede-forumleden,

Ik heb getwijfeld op welk subforum ik het zou moeten zetten. Heb getwijfeld tussen geld en recht en algemene schoolzaken. Aangezien het wel wat met meer met schoolzaken heeft te maken dacht ik dat het hier wel goed zou kunnen. Mocht het niet zo zijn, dan gaarne verplaatsen naar een andere goede plek.

Situatie:
Vorige week en wel op 28 juni en 1 juli heeft onze klas 2 tentamens gemaakt van dezelfde docent. De docent heeft een week de tijd om de betreffende tentamens na te kijken, omdat er vanaf 11 juli de herkansingen plaats vinden van vorige week.

De docent is op de hoogte dat hij de tentamens binnen een week moet nakijken in verband met de herkansing. Vorig jaar heb ik van dezelfde docent les gehad en kwam hij ook heel laat met de cijfers.

De eerste herkansing van 1 vakken is aanstaande maandag al en de andere is volgende week vrijdag. Nu heb ik zelf maar 1 van de 2 vakken gemaakt, maar meeste overige studenten hebben 2 gemaakt.

Tevens is het zo dat ik en een aantal medestudenten hem al verschillende mailtjes hebben gestuurd met het verzoek om de cijfers bekend te maken. Maar niemand heeft ook maar 1 reactie gehad op de mailtjes.

Dus mijn vraag aan jullie is het volgende: Wat zijn onze rechten als de docent te laat is met het publiceren van de cijfers, waardoor wij een eventuele herkansing niet kunnen maken?

Alvast bedankt voor het lezen. Graag zie ik alleen serieuze reacties, onzin reacties heb ik niks aan.

Gr. Brands
Oud 08-07-2011, 13:13
piraat013
piraat013 is offline
Bij ons op school is de regel binnen 10 werkdagen af zo niet punt erbij ,misschien kan dat bij jullie ook?Als ik jou was zou ik met heel de klas naar de directie stappen ,en je verhaaltje doen met wat aantal mensen kom je overtuigender over en sta je samen sterk wellicht ,dat de directie maatregelen gaat treffen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 15:03
T_ID
T_ID is offline
Het lijkt me dat een herkansing dan later plaats moet vinden, en bij de beslissing van vak gehaald of niet, dat in jouw voordeel uit moet vallen als er een deadline voor staat.

Ik weet van de Hogeschool Utrecht in ieder geval dat mensen in een zelfde soort situatie met succes een procedure bij de examencommissie begonnen, en die kregen later alsnog een herkansing, of een gezakt vak (cijfer niet ingevuld door niet nakijken telde als een 1) werd alsnog toegewezen.

Zeker als hij niet reageert op e-mail, stap direct naar de coördinator van dat vak, zijn leidinggevende, dat soort dingen. Wellicht is het een idee van tevoren een lijstje te maken met data wanneer het tentamen was, wanneer het nagekeken had moeten zijn, wanneer hij gemaild is erover, enz.
Oud 08-07-2011, 17:15
brands
brands is offline
@piraat: Normaal geld deze regen bij ons ook, maar omdat de herkansing er heel kort achter valt heeft de docent maar 1 week om het na te kijken.

@T_ID: bedankt voor je reactie

Zo het probleem is intussen opgelost .

We zijn met een aantal leerlingen naar school gegaan om te vragen hoe het zat met de cijfers . Via onze studieloopbaanbegeleider (=SLB) is er een persoon tussen gekomen die een hogere functie heeft. Onze SLB-er heeft contact gehad met de administratie en de administratie heeft denk ik contact gehad met de betreffende docent.

Na thuiskomst had ik mail van de cijfers. De gene die ik heb gemaakt heb ik gehaald . Maar de cijfers waren bedroevend moet ik zeggen.

Wat mij betreft mag hier een slotje op
Reageren

Regels voor berichten