Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2011, 09:40
AceSpade
AceSpade is offline
Hey mensjes,

Zoals ik nu al 100.000.000x heb moeten uitleggen overal. Ik heb géén idee wat ik wil! Ik ben 23, ik heb 2 vervolg opleidingen achter de rug. Waarbij 1 ervan een 1-jarige opleiding was inclusief stage als Elektricien waarmee ik gestopt was.

Vervolgens heb ik ICT gevolgd voor 2 jaar MBO, niveau 2. Dit was ook totaaaaaal niets voor mij! Des ondanks dat niets mij interesseerde bij deze opleiding heb ik deze nog gemakkelijk gehaald.

Nu is mijn zelfbeeld een stuk duidelijker! Ik ben zeer spontaan, zeer vrolijk en help graag mensen! Ik ben zelf een ENFPer (Voor de gevorderde op psychologisch gebied). Dat houd in dat ik me heel snel in mensen kan leven, overtuigen en helpen of op het juiste pad te brengen. Ik ben altijd in een juiste stemming en kan dit zeer snel veranderen. Ik wil graag mijn ideeën en inspiraties willen uiten en kan hier en daar wel eens koppig zijn. Ik was zelf aan psychiatrie aan het denken maar daarbij weet ik weer niet zo goed wat dit inhoud.

Heeft iemand enig idee welke richting ik in zou kunnen gaan of kan iemand me als het ware begeleiden?

http://www.personalitypage.com/ENFP.html (Uitleg over mijn persoonlijkheid haha)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2011, 10:11
Chariot
Chariot is offline
Misschien iets als Sociaal Cultureel Werker, Pedagogisch Werker of Sociaal Dienstverlener?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 10:20
AceSpade
AceSpade is offline
Heb jij enig meer info over deze beroepskeuzes?

En Chariot jij bent echt geweldig! Altijd online en behulpzaam en weet gewoon alles hierover
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 12:25
Chariot
Chariot is offline
www.roc.nl staan alle opleidingen beschreven.

Ik weet niet alles, maar wel wat. Komt omdat zelf ook niet wist wat ik moest kiezen en zo'n beetje alle opleidingen wel heb bekeken. :')
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 13:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Misschien iets als Sociaal Cultureel Werker, Pedagogisch Werker of Sociaal Dienstverlener?
Als er een zekere manier is om een burn out te krijgen, is dat gaan doen als emotioneel persoon in een sector als maatschappelijk werk, of met psychische probleemgevallen, verslaafden enz. Daarvoor moet je werk en privé heel sterk kunnen scheiden en invoelende vermogens uit kunnen schakelen, want anders zuigen mensen je helemaal leeg.

Überhaupt waren dat de mensen de opleiding soms al niet haalden. Mijn zus deed dat op HBO niveau, en nodigde mij uit binnen te lopen bij trainingen met acteurs.

Daarna wist ik ook waarom. De meeste kalibers 'ik kom hier want ik wil mensen helpen', trokken dat niet. Sommige braken zelfs en barstten in huilen uit als die acteur een beetje druk ging zetten of zielig ging doen. Sommigen keken gewoon perplex, stonden op en liepen het klaslokaal uit.
Reageren

Regels voor berichten