hee,
ik begrijp je probleem!
ik doe al sinds mijn 6e (ben nu 15) wedstrijd zwemmen.
Toen ik 2 jaar geleden ongesteld werd baalde ik zo erg, ik had de dag daarna brabantse kapioenschappen! ik stond dus redelijk onder druk en wilde het echt niet missen dus ik had er maar gelijk een tampon ingeduwd. Het was niet echt prettig omdat het allemaal zo nieuw was, en ik had ook verloren door de stress

Het is namelijk ook heel logisch dat je dat in het begin eng en vervelend vindt om een tampon te gebruiken, maar met zo'n sport heb je niet veel keus. Koop gewoon de aller kleinse tampon die er is ( iets kleiner dan je pink zijn ze) en dan een beetje 'oefenen'. In het begin sta je misschien echt te frotten van; OMG HET LUKT NIET, HOE DOEN MENSEN DIT? (dat had ik ghehe). maar bij andere gaat het ook in 1 x goed, dus dat moet je zelf even uit proberen. Het is gewoon heel belangrijk dat je de tampon er wel diep genoeg in duwt anders doet het echt pijn. Ik verbaasde me er in het begin nog over hoe 'diep het was' (HAHA oke dat klinkt fout maar ik probeer je te helpen) maar je kunt gewoon door duwen, i'll promiss.

En als je zeker wilt weten of het werkt, gewoon even in bad gaan liggen dan, deed ik ook

haha, ik vond het zo'n gek idee; zwemmen terwijl er bloed uit mijn vagina kwam. maar geloof me, die tampon is 100% betrouwbaar en jij kunt gewoon gaan zwemmen!
So, wat een lang verhaal, ik hoop dat het je iets helpt! (:
XXXXXXXX.