Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2011, 19:47
maaikjuh66
maaikjuh66 is offline
Hallo,

Ik ben afgelopen week voor het eerst ongesteld geworden.
Maar nou is het zo dat ik op reddingszwemmen zit.
Dat is elke zaterdag,
vandaag ging het gelukkig niet door.
Maar wat moet ik nou..?
Doet een tampon niet erg veel pijn,
en zie je het dan niet alsnog..?

Dankje!

Laatst gewijzigd op 19-06-2011 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 21:09
Balance
Balance is offline
Als je wil zwemmen terwijl je ongesteld bent, moet je inderdaad een tampon gebruiken. Een tampon breng je helemaal je vagina in, het enige dat nog uitsteekt is het touwtje van de tampon. Het inbregen van een tampon kan in het begin wat pijn doen omdat je er nog niet zo ervaren mee bent. Je kan het best oefenen als je flink ongesteld bent, dan krijg je hem makkelijker naar binnen. Ook kan je tampons kopen met inbrenghuls, sommige meisjes vinden dat prettiger (dan hoeft je vinger niet helemaal in je vagina). Maar als een tampon eenmaal zit of als je eenmaal wat meer ervaren bent, hoort het geen pijn meer te doen hoor. Je voelt hem niet eens. En niemand zal het zien, want het touwtje is niet zo lang dat het onder je bikinibroekje of badpak uitsteekt.

En als je een witte broek draagt, is de kans wel aanwezig dat je het maandverbandje ziet. Met name als een broek strak aansluit, kun je maandverband zien zitten. Maar als je ongesteld bent heb je doorgaans ook niet zo'n behoefte aan een strakzittende witte broek
En snel doorlekken, dat ligt er aan. Op de eerste 1, 2 a 3 dagen ben je meestal heel hevig ongesteld en dan moet je zeker wel om de paar uur je maandverband verwisselen omdat je anders door kan gaan lekken. Een paar dagen later verlies je nog maar weinig bloed en zal je niet snel doorlekken. Je moet dan alsnog wel regelmatig verwisselen, omdat het anders onhygiënisch is.
Oud 18-06-2011, 23:54
maaikjuh66
maaikjuh66 is offline
Okee,,
Dankje
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 15:41
chocoladetoetje
chocoladetoetje is offline
ehm, bij mij deed in het begin een tampon heel erg pijn! Niet doen ik hem er in deed, maar vooral toen ik hem er uit haalde. Dan is die zowat het dubbele geworden, omdat die al dat bloed in zich opneemt. En toen deed het bij mij wel pijn! Maar dat is bij iedereen verschillend, bij de ene doet het pijn, en de ander voelt helemaal niets. Ligt ook aan de grote van de opening van het maagdenvlies. Ik zou het gewoon een keertje proberen, en dan zie je of het bij jou pijn doet of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 07:23
Verwijderd
Als je voor de eerste keer tampons gebruikt kun je het beste eerst maandverband indoen en vlak voor je gaat zwemmen kleine tampons indoen, die nemen minder bloed op dan grote tampons waardoor het minder pijnlijk is om ze eruit te halen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 08:09
Verwijderd
MIsschien heb je er totaal geen behoefte aan, maar heb je een goede vriendin of een oudere zus die ook zwemt? Dan heb je het er een keertje over Is misschien wel prettig. Of heel awkward, dan doe je het niet

In elk geval een kwestie van even wennen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je tampons gebruikt en ermee gaat zwemmen moet je ze wel gelijk verwisselen als je het water uitkomt omdat ze zich dan helemaal volzuigen met water en naar beneden zakken. Neem dus voldoende reserve mee
Oud 21-06-2011, 13:53
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als je tampons gebruikt en ermee gaat zwemmen moet je ze wel gelijk verwisselen als je het water uitkomt omdat ze zich dan helemaal volzuigen met water en naar beneden zakken. Neem dus voldoende reserve mee
whut? Als je ze goed gebruikt niet hoor!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 14:01
Verwijderd
Bij mij zakken ze ook niet oid, maar ze zuigen zich wel sneller vol waardoor de kans op doorlekken wel groter wordt. (Ik ben overigens nog nooit dírect vanuit het water naar de wc moeten rennen/vluchten/vliegen oid, je kan gewoon rustig lopen, dus maak je geen zorgen dat hij eruit gaat vallen oid ) Maar gewoon eens proberen, dan vervang je 'm bv de eerste keer na een uurtje; als hij dan nog helemaal niet verzadigd is, laat je de volgende twee uur zitten oid. Het ligt ook erg aan hoe je zwemt, als je gewoon een beetje ronddobbert in het water en rustig een beetje rondjes zwemt, is de kans dat hij volzuigt een stuk kleiner dan wanneer je heel actief gaat zwemmen (zoals bij reddingszwemmen). Maar probeer dat dus zelf een beetje uit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
whut? Als je ze goed gebruikt niet hoor!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 22:11
damn twin
damn twin is offline
hee,
ik begrijp je probleem!
ik doe al sinds mijn 6e (ben nu 15) wedstrijd zwemmen.
Toen ik 2 jaar geleden ongesteld werd baalde ik zo erg, ik had de dag daarna brabantse kapioenschappen! ik stond dus redelijk onder druk en wilde het echt niet missen dus ik had er maar gelijk een tampon ingeduwd. Het was niet echt prettig omdat het allemaal zo nieuw was, en ik had ook verloren door de stress Het is namelijk ook heel logisch dat je dat in het begin eng en vervelend vindt om een tampon te gebruiken, maar met zo'n sport heb je niet veel keus. Koop gewoon de aller kleinse tampon die er is ( iets kleiner dan je pink zijn ze) en dan een beetje 'oefenen'. In het begin sta je misschien echt te frotten van; OMG HET LUKT NIET, HOE DOEN MENSEN DIT? (dat had ik ghehe). maar bij andere gaat het ook in 1 x goed, dus dat moet je zelf even uit proberen. Het is gewoon heel belangrijk dat je de tampon er wel diep genoeg in duwt anders doet het echt pijn. Ik verbaasde me er in het begin nog over hoe 'diep het was' (HAHA oke dat klinkt fout maar ik probeer je te helpen) maar je kunt gewoon door duwen, i'll promiss.
En als je zeker wilt weten of het werkt, gewoon even in bad gaan liggen dan, deed ik ook haha, ik vond het zo'n gek idee; zwemmen terwijl er bloed uit mijn vagina kwam. maar geloof me, die tampon is 100% betrouwbaar en jij kunt gewoon gaan zwemmen!

So, wat een lang verhaal, ik hoop dat het je iets helpt! (:

XXXXXXXX.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 14:00
Willemien2
Willemien2 is offline
Als je nog nooit tampons hebt gebruikt, kan je ze het beste proberen op de dag dat je het ergste (2e of 3e) ongesteld bent. En als je ze goed inbrengt ziet niemand het.

Bovendien zullen er ook wel meer clubgenoten zijn die ook ongesteld worden, niets aan de hand dus.

Regels voor berichten