Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2011, 15:43
honestsmile
honestsmile is offline
Hoi,

Ik heb geen idee of het hier hoort, maarja.

Ik vind het leuk om eens wat basisdingen over de financiën van een klein bedrijfje(zeg supermarkt o.i.d) te leren. En dat gewoon omdat ik het interessant vind. Nou heb ik wel economie gehad op de middelbare school, maar dat is vooral toch theoretisch en gaat niet echt in op 1 bedrijfje.

Zijn er geen boeken over? Een soort economie voor dummies?.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2011, 16:59
T_ID
T_ID is offline
Wellicht iets op gebied van boekhouden? Je hebt daar bijvoorbeeld een verschil tussen wat er via de kas en via de bank gaat. Vanzelfsprekend moet je die dingen uit elkaar houden. Veel bedrijven moeten ook hun bonnen bijhouden, dan kunnen ze de betaalde BTW over hun inkopen van de belasting aftrekken.

Maar wellicht kun je dan beter een boekhouder/administrateur zoeken om je daarover door te zagen. Die weten meestal het naadje van de kous. Maar ja, de kans dat die dat gratis doen is natuurlijk redelijk klein.
Oud 15-07-2011, 18:59
Verwijderd
Boek lenen over bedrijfseconomie.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 19:12
Verwijderd
bij voorbaat een blok omzetbelasting volgen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 21:42
Verwijderd
Ik kan niet bedenken waar hij anders moet, dus ik laat hem hier staan .

Kun je niet beginnen met een aantal boeken van M&O middelbare school? Daar staat deels andere troep in, maar er staat ook een groot deel in over echte basisdingen van de financien van bedrijven. Bijvoorbeeld balansen, bepaalde methodes over hoe je de prijs van goederen kan berekenen en dat soort onzin. De methode die ik heb gehad heet 'In Balans'. Je kunt er wel eens op zoeken bij bol.com ofzo, dan zie je wel wat ik bedoel .
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 22:36
honestsmile
honestsmile is offline
Oke, bedankt voor de tips Ik zal daar eens naar kijken En ik wist ook niet waar dit bericht anders moest staan.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 11:06
Stff
Stff is offline
Dit is bedrijfseconomie en mijn kast staat vol met boeken hierover

Makkelijk begin boek hiervoor is van; de Boer, Brouwers en Koetzier; 'basisboek bedrijfseconomie'; 2004; Wolters Noordhoff
Oud 27-07-2011, 23:40
Donny Donowitz
Donny Donowitz is offline
Supermarkt is niet bepaald een klein bedrijfje..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten