Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2011, 20:38
tokio
tokio is offline
Ik heb een vriendin van net 16 jaar oud,
ze heeft ooit in een chatbox gezeten, en daar een jongen ontmoet,
ze was toen 13 of 14,
na verloop van tijd gaf hij haar steeds dingetjes, laatst nog een BlackBerry
Ook wil hij haar "beschermen" tegen haar thuissituatie en heeft hij een plekje geregeld in het "studentenhuis" waar hij woont,
ik weet niet of ik ook nog details moet bespreken, maar het gaat er vrij heftig aan toe,
ze kan niet meer over straat, overal staan "vrienden" van deze jongen met auto's die haar naar die jongen toe willen brengen. Ze zegt zelf: NEE! het is geen loverboy en dit en dat.. en hij houd echt van me,

Weten jullie wat ik nog kan doen ik maak me heel erge zorgen..
Hopelijk kunnen jullie me helpen..
as jullie vragen hebben.. post ze dan ook asjeblieft.. want dit is niet meer leuk zo..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2011, 21:12
Verwijderd
Ik gok dat dit toch meer iets is voor Liefde en Relatie. Als dat meisje zelf niet beseft dat ze met een jongen te maken heeft die misschien een loverboy kan zijn, dan is die boodschap vrij moeilijk over te brengen. Het enige wat je kan doen is gewoon duidelijk maken dat dit niet helemaal in de haak is. Vraag eens waar hij het geld vandaan haalt om die spullen te geven e.d., misschien dat ze er dan zelf ook over gaat nadenken?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 23:01
Verwijderd
als het te ver gaat kan je altijd naar haar ouders gaan en zegge van die jongen. of wete ze 'als je het weet' er van af?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 15:59
T_ID
T_ID is offline
Je kunt haar er sowieso van doordringen wat zijn volgende move zal zijn als hij een loverboy is. Waarschijnlijk een enorm zielig verhaal, wellicht over schulden, en dat zij dan met iemand uit moet en dat het daarna goed is.

Daar begint het mee, daarna gaat het heuvelafwaarts. Maar als je haar van tevoren hebt verteld waar die eerste stap toe zal leiden, wie weet wat voor verschil dat maakt?

En schakel haar familie in zou ik zeggen.
Oud 28-06-2011, 08:21
Pluis
Pluis is offline
dit hoort op L&R
Oud 28-06-2011, 10:05
olha1
olha1 is offline
hier kan je denk ik meer informatie krijgen wat betreft wat je moet doen en er is daar ook een hele handige link.
Oud 28-06-2011, 11:47
djben
djben is offline
hiervoor moet je naar de politie gaan je vriendin gaat dan een maandje het huis uit in die maand heeft de politie tijd genoeg om het uit te zoeken de jongens woorden op gepakt en je hebt er geen last meer van maar je vriendin wat vind ie er dan van als jet aan der uitlegt hou me op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 10:11
Diamera
Diamera is offline
^Ja maar hij heeft nog niets strafbaars gedaan, dus de politie kan er nog niet veel mee. Ik ben het eens met T_ID.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 11:33
tokio
tokio is offline
Heb de politie gebeld,
zijn bij haar thuis geweest maar hebben niks aangetroffen..
kweet niet wat dit is en ik weet niet wat ik er mee moet..
of ze hebt alles bij elkaar gelogen.. of ze heeft alles gelogen tegen de politie..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 11:38
Verwijderd
Zit je ook niet mee = !
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 12:04
Verwijderd
Heb je nog met haar gepraat?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 14:44
tokio
tokio is offline
heb het contact per vandaag helemaal een stop gegeven,
toch bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 09:45
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Hoe kun in godsnaam een meisje die in zo'n situatie is terechtgekomen zomaar laten vallen.
Zwak hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 09:58
Volk
Volk is offline
Wat wil je dan dat hij doet?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 13:02
Vrieskist
Vrieskist is offline
Citaat:
Ik heb een vriendin van net 16 jaar oud,
ze heeft ooit in een chatbox gezeten, en daar een jongen ontmoet,
ze was toen 13 of 14,
na verloop van tijd gaf hij haar steeds dingetjes, laatst nog een BlackBerry
Ook wil hij haar "beschermen" tegen haar thuissituatie en heeft hij een plekje geregeld in het "studentenhuis" waar hij woont,
ik weet niet of ik ook nog details moet bespreken, maar het gaat er vrij heftig aan toe,
ze kan niet meer over straat, overal staan "vrienden" van deze jongen met auto's die haar naar die jongen toe willen brengen. Ze zegt zelf: NEE! het is geen loverboy en dit en dat.. en hij houd echt van me,

Weten jullie wat ik nog kan doen ik maak me heel erge zorgen..
Hopelijk kunnen jullie me helpen..
as jullie vragen hebben.. post ze dan ook asjeblieft.. want dit is niet meer leuk zo..
je kunt niks doen. afwachten en hopen dat het goed gaat, maar vaak gaat het niet goed
Oud 07-07-2011, 09:28
hookee
hookee is offline
Citaat:
Heb de politie gebeld,
zijn bij haar thuis geweest maar hebben niks aangetroffen..
kweet niet wat dit is en ik weet niet wat ik er mee moet..
of ze hebt alles bij elkaar gelogen.. of ze heeft alles gelogen tegen de politie..
Wat hadden ze moeten aantreffen dan? Lijkt me dat ze bij HEM thuis een kijkje hadden moeten nemen. (of bedoelde je met "haar thuis" zijn studentenhuis?)
Ach, en ik heb niet zo'n hoge (politie)pet op van de hermandad, het lijkt me veel nuttiger te kijken naar zijn inkomsten en vrienden.
Maar dure cadeautjes en het gedrag van zijn vrienden lijken me een erg typisch gevalletje loverboy. Het enige wat je kan doen is praten met haar ouders, die worden vaak serieuzer genomen bij de politie. Ik begrijp echter dat de relatie ouders/dochter ook niet zo lekker gaat gezien de term "beschermen" tegen haar thuissituatie".
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 16:41
Chantal072
Chantal072 is offline
Het lijkt er inderdaad op dat dit een loverboy is.
Misschien moet je er met iemand over praten Natuurlijk gelooft je vriendin niet dat het een loverboy is, want hij heeft haar zo om weten te praten dat iedereen in haar omgeving slecht is.
Uiteindelijk komt ze er zelf achter, maar laat haar NOOIT vallen! want uiteindelijk heeft ze je nodig.
Probeer haar daarom te helpen door met je mentor of met haar ouders te praten.
Samen sta je sterk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten