Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Echter ben ik van mening, dat software voor bijvoorbeeld MSN, waarmee je anderen meerdere malen dezelfde tekst kunt sturen weinig te maken hebben met hoogverraad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Allereerst worden de scripts door bekenden gemaakt die hier gewoon hun centjes voor krijgen, daarnaast gaat het in dit geval om heel lage bedragen voor de koper, die nodig zijn om de site in de lucht te houden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waar heb je het nou precies over? Je wilt hacks/exploits (die nog (relatief) onbekend zijn in Het Wereldje) verkopen voor geld. Dat is toch de insteek? Dan ben je gewoon verkeerd bezig in mijn ogen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De vraag was of dit legaal is, gezien het feit dat er altijd mensen zijn die er dan alsnog misbruik van maken.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat voor code ga je dan aanbieden? Wees eens concreet. Want nu heb je het, voor mijn gevoel, over de welbekende "boost your PC"-applicaties waar er al duisentmiljard van zijn (en allemaal even kut zijn). Of heb je A-Patch-dingetjes voor ogen? Of bedoel je exploits met een PoC van de allerlaatste versie van Apache? Be. More. Specific.
Laatst gewijzigd op 18-08-2011 om 20:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op de site staat duidelijk aangegeven dat het bedoelt is voor educatieve doeleinden en privegebruik, in principe zijn wij dus nergens aansprakelijk voor. De vraag is of dit is toegestaan? |
![]() |
|
Niet helemaal mee eens. Neem nou een hack voor de Wii die de mogelijkheden uitbreidt. Daar kan de fabrikant hoogstens de garantie van laten vervallen. Lijkt me niets illegaals aan. Dat er daarna ook illegale spellen mee gespeeld kunnen worden is een andere zaak, daar hoeft de hack niet voor gebruikt te worden.
Hetzelfde zou moeten gelden voor aanpassingen/uitbreidingen voor (betaalde) software. Ik heb 't gekocht, wie doet me wat als ik die software verander? Het wordt anders als ik de aangepaste software ga verkopen want dan zit er nog een deel origineel bij. Daar verwacht de softwareschrijver zijn deel van. (Daarom verbaast het me ook dat er zo makkelijk samples in muziek gebruikt worden) Komen we op het gebied van software waarmee we andere internetters lastig vallen; blijf daarvan weg. Dat wil je toch zelf ook niet? Zie de tonnen spam, popups, virussen en andere rotzooi die we dagelijks ontvangen en het www vertragen. |
![]() |
|
Hacks aanbieden is volledig legaal. Ze gebruiken is legaal tot aan de eigen voordeur. Bijv. Hackintosh is volledig legaal, als je een legitieme Apple-licentie gebruikt voor het OS. Een hack om de licentie niet te hoeven gebruiken is dan weer legaal om te verkopen, maar illegaal om te gebruiken, namelijk inbreuk op de rechten van Apple. Een hack voor een game (als SoF) is legaal als je met vriendjes speelt, maar online is het verboden, want dan maak je inbreuk op de voorwaarden van dat spel. Als je het binnen de perken houdt, en dan ook enkel 'fun'-hacks, dan is er niets aan de hand.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
That being said; ik begrijp heel goed dat het (in eerste instantie) de verantwoordelijkheid van het voorbeeldbedrijf is er voor te zorgen dat de boel relatief secure is, hoor. Maar dat is nog geen vrijbrief om los te gaan met pas verworven "codeskills". |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
UTorrent probleem Hellraider | 16 | 15-01-2012 18:28 | |
Software & Hardware |
[P2P] Cyberware ligt in het verschiet ... Verwijderd | 23 | 27-07-2002 13:33 |