Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2011, 23:44
sanse1992
sanse1992 is offline
hallo,
ik vroeg me af hoe het nou zit met de feestdagen wat voor percentage je zou moeten krijgen op je loon. ik werk zelf in een pizzaria als bezorger die gewoon elke avond van de week open is, verder heb ik een 0-uren contract en zijn de fooien die we krijgen zwart geld (ze worden niet geregistreerd en er word dus geen belasting over betaald).

mijn baas zegt me dat doordat ze altijd geopent zijn er geen extra percentage op de standaart uurlijkse loon valt, klopt dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2011, 07:21
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Het hangt er vanaf wat er is vastgelegd in de cao (collectieve arbeidsovereenkomst) die geldt voor jouw branche. Hierin staan alle arbeidsvoorwaarden, ook over dit soort percentages. Als je niet weet welke cao voor jou van toepassing is, moet je je baas vragen. Kijk ook eens hier
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 19:06
Balance
Balance is offline
Als je onder de horeca CAO valt: de horeca CAO kent wachtperiodieken. Een wachtperiodiek is een periode van een jaar waarin je geen recht hebt op dingen als extra geld bij feestdagen en loonsverhogingen. De eerste 4 jaar dat je in de horeca gaat werken, mag je baas je in de wachtperiodiek plaatsen.
Dus als je er nog niet langer dan 4 jaar werkt en je baas geeft aan niet extra te willen betalen op een feestdag, dan heb je volgens mij pech.

Edit: met loonsverhogingen bedoel ik de CAO verhogingen van 1% enzo. Als je een jaar ouder wordt en je zit nog in het jeugdloon, ga je natuurlijk wel gewoon omhoog.

Laatst gewijzigd op 04-08-2011 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:33
sanse1992
sanse1992 is offline
aha okee bedankt ^^
werk er nog maar 3 jaar dus dat zit er dan niet in.. maar meer gwn ff checke of dat het klopte.. mensen proberen je zo snel te belazeren namelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten