Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties!
Ik snap jullie wel hoor. Alleen zijn mijn ouders best wel streng (vind ik zelf dan) en als ik me niet aan de 'regel' zou houden dan zouden die rijlessen niet de enige 'straf' zijn denk ik... En ik vind het denk ik niet zo erg om geen alcohol te drinken, alleen als al mn vrienden het doen... Dan is het echt zo stom om in je eentje aan de cola te zitten ofzo. Daar heb ik echt geen zin in. |
![]() |
|
![]() |
Nou, je kan ook gewoon aan je vrienden laten zien dat je zonder alcohol ook wel ''cool'' bent hoor... Alhoewel ik het wel begrijpen kan dat je ook mee wilt doen.
Maar je moeder hoeft het niet te merken als je je niet helemaal bezopen drinkt hoor... Als je het gewoon bij het normale houd, dan valt er niks aan te merken. En sigaretten zou ik gewoon laten, is toch ook duur en onnodig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar waarom willen ze eigenlijk zo graag dat je niet drinkt? Vertrouwen ze je niet en zijn ze bang dat je geen maat weet te houden met alcohol? Vinden ze je vrienden en hun ouders ook onverantwoordelijk omdat zei wel gewoon alcohol drinken. Als je je eigen rijbewijs niet wilt betalen heb je je gewoon aan de afspraak te houden die je zelf hebt gemaakt en moet je niet whinen dat je zelf je rijbewijs moet betalen. Maar als je liever drinkt moet je ook zo mans zijn om te zeggen dat je dat toch liever doet. Je hebt toch een duidelijke afspraak met je ouders gemaakt? Waarom zouden ze je nog meer sancties opleggen als je toch gaat drinken tegen hun zin in, dat kun je dan tegen hen zeggen en stel ze ook gelijk een beetje gerust dat je je niet elke week naar de tering zal gaan zuipen en dan zullen ze het wel enigszins begrijpen lijkt mij. Ze zullen wel moeten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja. Tot je 18e geen druppel alcohol vind ik ook wat extreem, ik zou dan eerder iets afspreken als tot je 18e niet dronken thuiskomen, maargoed. Zij hebben je deze keuze gegeven, en het blijft jouw keuze. 't Is niet alsof je van je ouders kunt verwáchten dat ze je rijlessen betalen.
Om je een gefundeerde keuze te laten maken: Gemiddeld 35 uur rijlesles à 35,00/uur, plus een examen à 200 euro, plus een theoriecertificaat à 35 euro, maakt samen 1460 euro. Als je dat zelf moet betalen van een bijbaantje van laten we zeggen 12 uur per week à 5 euro per uur, kost je dat ongeveer een half jaar werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begrijp best dat je zo aventoe gewoon wat wilt drinken, en mischien kun je nieuwe afspraken daarover maken met je ouders ? Wie weet verbazen ze je nog
Over roken kan ik wel begrijpen dat ze dat liever niet hebben ( niet dat drinken veel gezonder is) En anders kun je alvast een baatje zoeken voor te sparen voor je rijbewijs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja sorry hoor |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En over haar leeftijd heb ik nog helemaal niets gezegd en die is ook niet direct belangrijk. Misschien is ze geestelijk al wel veel verder en verstandiger, dat kun je uit haar posts hier niet echt uit opmaken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me beter om eerst proberen er over te praten, daarmee toon je een beetje goede wil en laat je zien dat je er het liefst gewoon eerlijk over wilt zijn. Als je achteraf pas begint "ja maar..", kan dat als een grote smoes overkomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je zometeen 16 bent, en misschien een beetje uitgaat, en dat gaat een tijdje goed dan zullen je ouders vast wel wat losser worden, en je in ieder geval laten drinken denk ik?
Verder roken ehh tja... als je dan zometeen uitgaat stink je naar rook. dat is al 279563846583476 jaar zo. dus dat is niet echt te merken... Waar ik woon doen ze niet aan rookvrije kroeg... gewoon binnen roken dus. Maar ook in andere steden waar ik uitga is meer dan de helft gewoon asbak op tafel. Dus mocht je echt willen roken kun je zeggen dat het van de kroeg is... en ja kauwgom nemen voor je thuis komt. Maar roken is wel slecht en behoorlijk prijzig.... dus niet echt nuttig om aan te beginnen...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Donderdag Speed, Maandag examens? Pyro Power | 21 | 19-05-2010 13:55 | |
ARTistiek |
Verhaal: Jackie icon | 3 | 23-08-2001 10:56 |