Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2011, 00:17
draak12
draak12 is offline
Hallo,

Ik vertel eerst even dat ik een man van 16 jaar ben, 1.85 M lang ben en ongeveer 90 KG weeg (ik ben behoorlijk fors gebouwd en goed breed).
Ik ben een paar weken geleden op vakantie gegaan. Het was daar bloed heet en heb erg veel gelopen. Misschien ben ik op vakantie ook wel wat aangekomen, dat mijn benen tegen elkaar schuren.
Signalement een rode vlek aan mijn rechterbeen, bij mijn lies. Bij de rode vlek liggen bultjes. Het zijn absoluut geen puistjes, e zijn dikker en opgezetter. Het lijken wel spataderen, alleen dan rood. Het schilfert ook een beetje, maar dat zal komen door het krabben. Het jeukt gigantisch, als je eenmaal begint met krabben kan je je handen er niet vanaf houden. Bovendien voelt het aan alsof het verbrand is.

Ik heb hier en daar al een beetje rond gezocht en kwam tot de conclusie dat het veel vaker voorkwam. Op een ander forum werd gevraagd na een soortgelijk verhaal (maar dan veel erger met ontstekingen ed.) of je aangekomen bent. Het antwoord was nee. Daar schrok ik van omdat ik in de vakantie aardig heb lopen eten.

Ik hoop dat het gewoon geïrriteerd is door de warmte en dat het snel wegtrekt (ook al ben ik al weer ruim een week in Nederland, waar ik veel minder actief ben), of dat het een schimmel is waar ik een zalfje overheen kan smeren, want die kan ik in principe zelf halen.

Iemand tips?

Ps: sorry voor het lange verhaal
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 06:34
Silvano08
Silvano08 is offline
Volgens mij (als ik me dit goed kan herinneren) heb ik dit ook een tijdje geleden gehad. Ook op dezelfde plek, bij de lies. Toen was het eczeem, en moest ik met een huisarts-recept een zalfje halen bij de apotheek. Dus je gaat naar de: huisarts.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 08:03
Verwijderd
Vroeger had ik ook zoiets en dat kwam door de warmte. Doordat je benen 'langs' elkaar heen schuren gaat het dan ontzettend irriteren waardoor je rode bultjes krijgt, en die jeuken. En als je dan ook nog gaat zwemmen in zout/water met chloor dan gaat het nog even wat meer irriteren. Ik heb geen idee of het hetzelfde is, maar zoiets ging bij mij altijd vanzelf wel weer over.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 10:40
draak12
draak12 is offline
Citaat:
maar zoiets ging bij mij altijd vanzelf wel weer over.
Ik zit zelf ook te denken aan irritatie, omdat ik dit vorig jaar (in een veel lichter stadium) ook had. Het is nu wel wat erger. Het probleem is dat ik zaterdag ben gevraagd voor een week italie. Dus dat gaat weer lekker warm worden en schuren .
Als het na die vakantie niet weg is ga ik naar de huisarts, omdat ik nu al weer een anderhalf week thuis ben.

Het lastige ervan is, is dat iedereen wel zoiets gehad heeft in een andere vorm of uitslag. Want of het eczeem, schimmel of irritatie is, durf ik niet van me zelf te zeggen.

Alvast bedankt voor het meedenken en ik houd jullie op de hoogte.

Ik ben in ieder geval blij dat het erkend wordt
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 11:27
Verwijderd
Je hebt ook van die kleine leggings oid waardoor je benen dan niet zo tegen elkaar schuren he. Misschien moet je daar eens naar kijken voor als je in Italië bent.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 14:03
Pluis
Pluis is offline
Huidafwijkingen in de lies zijn meestal een schimmelinfect, een bacteriële infectie (erythrasma) of eczeem. Het verschil is moeilijk te zien omdat je daar vaak een speciale lamp voor nodig hebt (om de tweede uit te sluiten). ga dus gewoon even naar de dokter en laat het bekijken.
Oud 18-08-2011, 20:12
draak12
draak12 is offline
Citaat:
Je hebt ook van die kleine leggings oid waardoor je benen dan niet zo tegen elkaar schuren he. Misschien moet je daar eens naar kijken voor als je in Italië bent.
Ik heb nog een slydingsbroekje van het voetballen vroeger, die zal ik inderdaad meenemen, bedankt voor de tip!

Als het na die week niet over is, met een slydingsbroekje, ga ik me meteen melden bij de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 23:36
draak12
draak12 is offline
Ben ik weer!
In deze vakantie heb ik alleen in zoet water gezwommen en rustig aan gedaan.
De roodheid is grotendeels weg en de bultjes beginnen ook weg te trekken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten