Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2011, 20:53
Verwijderd
Vijf jaar geleden ben ik voor het eerst ongesteld geworden. Eigenlijk was het al meteen vanaf het begin vrij regelmatig ongesteld, tot verbazing van mijn moeder. Sinds een half jaar begint mijn menstruatie te schommelen, de ene keer zitten er 30/31 dagen tussen, terwijl het er een andere keer maar 26 zijn. Omdat dit maar een paar dagen verschil is, maakte ik me niet zoveel zorgen.

Deze keer ben ik echter al twee weken te laat en er zijn nog steeds geen tekenen dat de menstruatie eraan komt. Normaal heb ik altijd ongeveer 3 tot 5 dagen vantevoren last van gevoelige borsten en nu merk ik helemaal niets. Af en toe heb ik wel krampjes in mijn buik, maar afwisselend links en rechts en lang niet zo erg als het is als ik bijna ongesteld ben.

Wat moet ik hier nu van denken? Moet ik me zorgen maken? Wat zou een oorzaak kunnen zijn? Zwangerschap kan worden uitgesloten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 21:08
Verwijderd
Volgens mij kan je het beste naar je huisarts gaan om advies te vragen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 07:12
Verwijderd
Heb je veel stress?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 08:30
Verwijderd
Stress kan van invloed zijn, maar bv ook een flinke griep kan er voor zorgen dat je een keertje overslaat. In principe hoeft het geen probleem te zijn, maar als je het vaker hebt, kun je idd misschien beter even naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 11:15
Pluis
Pluis is offline
Een keertje overslaan is op jouw leeftijd niet erg. Pas als het op lange termijn gekke dingen doet, wordt het tijd om eens met de huisarts te gaan praten.
Oud 21-04-2011, 11:36
Volk
Volk is offline
Eet je goed, ben je onlangs ziek geweest of ben je nu ziek?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 11:46
Verwijderd
Ik ben niet ziek geweest en volgens mij heb ik ook niet zoveel stress. Mijn eetpatroon is de laatste tijd wel veranderd, maar ik eet juist meer ipv minder. Het lijkt wel alsof ik de hele dag door honger heb, ik eet wel veel boterhammen en fruit. Ook kom ik niet echt aan.

Ik maak me nu ook nog niet zo'n zorgen, ik was alleen benieuwd dat een oorzaak zou kunnen zijn. Als het vaker gebeurt, ga ik wel eens naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 14:31
Catch
Catch is offline
Als je ook meer trek hebt zouden het best eens hormonen kunnen zijn. Ik ben ook al jaren ongesteld maar bij mij treden er om de zoveel tijd ook wel eens rariteiten op. Als je er niet gerust op bent kun je altijd langs de huisarts natuurlijk. Maar zoiets is nogal vaag dus ik denk niet dat iemand in dit topic een oorzaak van kan aanwijzen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 16:00
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ziekte, stress, verandering van eetpatroon, verandering van klimaat, hormonale schommeling, van alles kan een reden zijn.
Zelf was ik in het begin ook regelmatig ongesteld, ook tot verbazing van mijn moeder die dacht dat het net als bij haar een tijdje zou duren tot het een beetje "gereguleerd" is. Maar na een jaar of 1 a2 gemenstrueerd te hebben werd het als nog rommelig.
Soms werd ik na twee, drie of zes weken ongesteld. De ene keer zwaarder dan de andere keer.....
Als je er echt last van hebt zou ik het gewoon met de huisarts bespreken. Dit heb ik ook gedaan, en ben aan de pil gegaan. Achteraf weet ik niet of ik dat nu weer zou doen, je lichaam heeft ook tijd en rust nodig ben ik van mening.
Ben nu wel heel benieuwd wat er gebeurd als ik nu stop met de pil, al heb ik er nog niet zo zin in, zeker met de zomer op komst.
Oud 30-05-2011, 19:51
AnneElise
AnneElise is offline
Het kan inderdaad van alles zijn, ik zou je er niet druk om maken: dat helpt ook niet.
Ik had een keer een artikel gelezen waarin werd gezegd dat je zelfs met je brein je menstruatie kon beïnvloeden: dus zoals jij nu doet: heel hard erover denken en stressen kan ervoor zorgen dat het later komt.
Ik ben nu ook al 5 jaar ongesteld: ik ben het nog steeds niet regelmatig maar ben dat 1 jaar geweest. Ik ben het vaak zo'n maand lang en dan 2 tot 5 maanden niet (heftig mh?) maar mijn huisarts zegt dat het niet erg is, tenzij ik het vervelend vind: dat vind ik wel, maar overleef het wel aangezien ik geen pijn heb/er niets van voel dus ik ga niet aan de pil maar dat ligt helemaal aan jou!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 14:07
Willemien2
Willemien2 is offline
In je tienerjaren kan er nog veel verschuiven. Je hormonen zijn nog onrustig, zou ik bijna zeggen. Helaas zijn dit dinge die bij alle vrouwen verschillend zijn... Gewoon volhouden dus...

Succes

Regels voor berichten