Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2012, 12:36
Mimuna
Mimuna is offline
Hey mensen,

Ik heb nu ongeveer al zo'n 2 maand een harde bovenbuik, van mijn navel tot aan mijn ribben. Het zijn volgens mij opgezette darmen, maar ze gaan maar niet weg! Ben er al voor naar de dokter geweest (1 maand geleden), hij zei dat ik constipatie had, maar ik kan wel gewoon naar het toilet gaan ofzo, echt helemaal geen problemen met mn darmen... gewoon die harde buik... Is dit normaal?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 13:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar boven je navel zit juist je maag, je darmen zitten onder je navel. Voor zover ik weet, dan. Dus misschien is het een maagprobleem. Maar als het sinds je huisartsbezoek nog een maand heeft aangehouden dan kun je best teruggaan hoor, en ik zou ook zeker zeggen dat je normaal naar het toilet kan. En aangezien je daarvoor geen harde, opgezette buik had, is het niet normaal nee, want je hebt het van de 16 jaar die je leeft maar 2 maanden gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 13:57
Pluis
Pluis is offline
Nee fizzle, boven je navel loopt ook het overstekende deel van de dikke darm. En als je gewoon naar het toilet kan wil dat helaas nog niet zeggen dat er niet heel veel ontlasting in je dikke darm kan zitten. Je hoeft maar 1 keer een weekje wat minder vaak te hoeven of je loopt als het ware "achter". Veel drinken, veel vezels eten. En natuurlijk kan het geen kwaad om nog eens terug te gaan naar de huisarts.

Regels voor berichten