Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2011, 11:26
Verwijderd
He,
Ik heb soms een rare bult op mijn buik. Hij is ong zo groot als een kleine peer, maar het doet geen pijn ofzo.Ik weet niet wanneer hij er zit, maar het is niet iedere dag. Als ik hem zie, is het onder de douche.
Beetje lastig uit te leggen waar hij zit, maar:
Sommige mensen hebben blokjes, en daar bovenaan zitten dan altijd 2 schuine. Het zit ong op de rechterschuine.
het ziet er ong zo uit:
http://imageshack.us/photo/my-images/89/buikh.jpg/
Maar dan zonder litteken, veel platter, meer naar boven, en uitgerekter.
Wie weet wat dit is? Als ik het indruk veert het terug.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 12:09
Pluis
Pluis is offline
Klinkt als een breuk van je buikwand. Als je gaat liggen, gaat ie dan weg? En als je daarna op je hand blaast, komt ie dan weer tevoorschijn? zo ja, dan heb ik waarschijnlijk gelijk. Als je er vanaf wil kan je naar de huisarts en die zal je dan doorverwijzen naar de chirurg om het te laten opereren.
Oud 16-08-2011, 12:10
Verwijderd
misschien een tumor? het lijkt me handig om ermee naar de dokter te gaan in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 12:45
Verwijderd
Citaat:
misschien een tumor? het lijkt me handig om ermee naar de dokter te gaan in ieder geval
Een tumor is letterlijk een zwelling, dus wat dat betreft heb je hoe dan ook gelijk. Maar jij doelt waarschijnlijk op iets kwaadaardigs; niet ieder gezwel is meteen kwaardaardig, het lijkt me dat er logischer verklaringen zijn dan dat, bijvoorbeeld wat Pluis oppert.

Hoe dan ook klinkt dit als iets waar je een dokter naar wil laten kijken. Maak er bijvoorbeeld foto's van, zodat je die aan je huisarts kan laten zien, mocht de bult dan ineens weer weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Klinkt als een breuk van je buikwand. Als je gaat liggen, gaat ie dan weg? En als je daarna op je hand blaast, komt ie dan weer tevoorschijn? zo ja, dan heb ik waarschijnlijk gelijk. Als je er vanaf wil kan je naar de huisarts en die zal je dan doorverwijzen naar de chirurg om het te laten opereren.
Hij is er zoiezo niet altijd, en met dat blazen werkt niet.
Stel dat het wel zou weren, even tussendoor, hoe kan dat?

Ik ga er dan maar even mee langs een dokter, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Hij is er zoiezo niet altijd, en met dat blazen werkt niet.
Stel dat het wel zou weren, even tussendoor, hoe kan dat?

Ik ga er dan maar even mee langs een dokter, bedankt.
Als je op je hand blaast, bouwt de druk zich wat op en op die manier kun je dus testen of je een breuk in je buikwand hebt. Zo kun je bv ook voelen of je een liesbreuk hebt. Door de druk wordt er dus iets (bv een stukje darm) door de buikwand naar buiten geduwd.

Heb je zelf het idee dat het bv vaker net na het eten is? Of is het echt volledig willekeurig en heb je de ene keer net gegeten en de andere keer niet? Of bijvoorbeeld net na het sporten of juist net na rust? Mocht je je zoiets kunnen bedenken, dan zeker aan je huisarts vertellen, dan kan hij mogelijk in een bepaalde richting denken
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 14:46
Pluis
Pluis is offline
verstandige beslissing soulsearcher, zo via het internet kunnen wij toch alleen maar speculeren over wat het is

Regels voor berichten