Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2011, 20:50
StilleDromer
StilleDromer is offline
Mijn vriend en ik zijn nu al 2,5 jaar samen en hij woont al 2 jaar onofficieel bij mij. Het gaat al een half jaar slecht tussen ons. We maken voortdurend ruzie en hebben veel communicatieproblemen en weinig affectie. Maar buiten dat voel ik dat we op een heel andere golflengte zitten. Hij neemt me ook niet serieus, als ik hem waarschuw dat ik het beu (ruzies) ben. En hij laat me vaak niet uitspreken en luistert niet naar wat ik zeg, hierdoor moet ik alles 10x herhalen. En dan begrijpt hij het ook niet zoals ik het bedoel en moet ik het nog eens 10x uitleggen. Hierdoor word ik snel slecht gezind en vlieg ik snel uit tegen hem. Ook zoeken we beiden constant ruzie en over de kleinste dingen. We hebben hier al serieus over gepraat maar na enkele dagen herhaalt het patroon zich.

Maar dat is niet alles… Op de hoge school kom ik heel goed overeen met een jongen. Ik dacht altijd dat hij een “typische jongen” was. Maar ooit hebben we eens een serieus gesprek gehad waardoor ik me meer ben beginnen openstellen naar hem. En nu heb ik het gevoel dat niemand me zo goed begrijpt als hij. Uiteindelijk is er niets dat hij niet weet van me. Ook mijn slechte kantjes en alles waarvoor ik me schaam durf ik hem te zeggen. Hij aanvaard me zoals ik ben en begrijpt me juist zeer goed. Hij geeft me ook vaak complimentjes en compenseert daarmee de moeilijkheden die ik met mijn vriend heb. Hij komt ook soms enkel voor mij naar school (geen verplichte lessen) omdat ik een 'babbel' nodig heb. Ik merk dan soms dat ik die gesprekken met hem nodig heb om me beter te voelen. Hij zoekt ook vaak affectie, maar hij zegt ook dat als mijn vriend en ik elkaar graag zien we voor elkaar moeten vechten. Hij begrijpt me gewoon heel goed en is ook oprecht. Als hij iets zegt is het niet iets wat ik per se wil horen, maar wat ik moet horen en hij doet dit op de juiste manier. Nu ben ik bang dat ik gevoelens krijg voor deze jongen. En ik weet niet of dit komt omdat het slecht gaat met mijn vriend of omdat ik me echt goed voel bij mijn “beste vriend”.

Ik hou veel van mijn vriend, maar ik heb niet meer die kriebels in mijn buik. Maar ik ben bang dat ik gewoon niet alleen wil zijn en niet meer in de put wil zijn zoals ik vroeger was in mijn moeilijke jeugd. Ook heb ik het gevoel dat mijn vriend en ik iets helemaal verschillend verwachten in een relatie en op een hele andere golflengte zitten. Als dit zo is wil ik mijn vriend niet aan het lijntje houden. Maar ik ben bang dat als ik mijn vriend verlaat, ik hier later spijt van ga hebben. Maar misschien horen we niet samen en gaan we door te wachten nog meer gekwetst raken. Ook weet ik niet wat ik moet doen met mijn “beste vriend”, ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik wil ook niet mijn vriend bedriegen, dat kan ik hem niet aan doen en ben ik ook zelf tegen.

Ik besef ook dat ik nog jong ben en daardoor 'weinig' levenservaring heb. Maar ik heb een niet zo gemakkelijke jeugd gehad waardoor ik snel moest opgroeien en mijn broer en zus heb moeten opvoeden. Ik ben ook niet iemand die zomaar een relatie aangaat. Ik probeer gewoon met mijn beide voetjes op de grond te leven en er het beste van te maken. Het komt er op neer dat ik niet weet welke stap te zetten. Ik weet ook niet helemaal hoe ik me voel en ben bang dat ik dat pas zal weten als ik een stap zet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2011, 21:11
Daantjer
Daantjer is offline
Als je het gevoel hebt dat je niet meer in een relatie kan zijn met je huidige vriend moet je het uitmaken.
Verder lijkt het of die andere jongen wél geïnteresseerd is in jou. Misschien moet je ook kijken hoe het met hem loopt. Misschien is hij de ware jacob voor jou.
Oud 24-10-2011, 13:20
hookee
hookee is offline
Vlinders in je buik verdwijnen bij iedereen, ook bij je nieuwe "vlam", en dan blijft er "houden van" over. Het lijkt erop dat je nog wel van je huidige vriend houdt.

Ruzies komen in de beste relaties voor, het is alleen zaak er volwassen mee te leren omgaan. Blijf altijd bij jezelf, probeer niet schreeuwen en denk na of degene waarmee je ruziet ook niet eens gelijk kan hebben. Laat ouwe koeien in hun stal, beperk je tot de situatie waar het op dat moment om gaat. Spreek deze regels af met je vriend en corrigeer elkaar (rustig) als deze regels tijdens het bekvechten worden overtreden.
Een vriend om mee te praten is leuk, het is echter oneerlijk, je ziet elkaar meestal maar even en dan... zie je elkaar ook graag. Je huidige vriend zie je dag in dag uit, geen wonder dat je op hèm je frustraties losgooit en niet op die ander.

Leer omgaan met jullie ruzies, praat er met elkaar over, eventueel samen met een relatietherapeut.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2011, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt erop dat je nog wel van je huidige vriend houdt.
Vind je? Ze zegt wel dat ze dat doet, maar intussen vertelt ze vooral dat ze ruzie maken, niet met elkaar kunnen praten, niet aardig zijn tegen elkaar en niet op dezelfde golflengte zitten en dat het niet helpt om er met elkaar over te praten.
Na het lezen van de eerste alinea verwachtte ik eigenlijk dat ze daarna positieve dingen over haar vriend ging vertellen om duidelijk te maken wat het dilemma nou eigenlijk is, maar ik heb niets positiefs gezien. Op basis van alleen de eerste alinea zou ik al zeggen dat ze geen reden meer hebben om nog bij elkaar te blijven - dat die andere jongen zo interessant lijkt, lijkt mij eerder een gevolg daarvan dan andersom.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2011, 17:27
bierkoning
bierkoning is offline
Maak een keuze in je leven!
Ga en vecht ervoor met je huidige vriend, of maak het uit als het een bodemloze put is.

en idd die andere dude lijkt het wel te zien zitten met je, mits hij niet gay is
Oud 24-10-2011, 19:58
hookee
hookee is offline
Hallo Annesophie10. misschien een idee om je eigen topic te openen?
Waarom denk je dat hij "je vriendje" is? Misschien was hij gewoon aardig tegen je maar heeft hij veel huiswerk, mag van z'n ouders een week z'n kamer niet uit of, of, of..
Als hij echt j vriendje is heb je vast z'n telefoonnummer, of die van 'm thuis? Bel 'm eens.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 11:04
bierkoning
bierkoning is offline
Idd eigen topic openen en FB dit dan samenvoegen (A)!

Verder wat Hookee zegt!

en met betrekking tot dit topic
TS wat denk je er nu zelf van ?
Oud 08-11-2011, 20:00
lindsey1991
lindsey1991 is offline
ga het niet te snel op die andere jongen gooien voordat je zeker weet dat je niet meer met je vriend wil zijn, hierdoor probeer je t minder met je huidige vriend en geef je je vriend reden tot twijfelen en ruzies. probeer erachter te komen waarom jullie ruzie maken .. probeer dingen te doen die jullie in het begin deden.. juliie zijn ook niet meer verliefd dus nu komt het op houden van aan. als je zeker weet dat het niet gaat werken na deze moeite maak het dan uit.. maar stort je niet meteen op iemand anders dit loop 9 van de 10 keer niet goed af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten