Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dan weet ik niet wat jij als vergelijkingsmateriaal hebt want g2play heeft elke keer als ik check standaard een lagere prijs dan de sales op steam. Wellicht heeft steam zo nu en dan een leuk pakketje wat lekker goedkoop is, maar het gaat mij om de nieuwe, toffe spellen. En die zijn de eerste 2 jaar op steam altijd overpriced.
En dat is inderdaad om nog maar te zwijgen over de standaardprijzen van steam, die soms makkelijk 50% verschillen met die van g2play. Nee, ik kan echt geen reden vinden om games via steam zelf te kopen ![]() Laatst gewijzigd op 31-08-2011 om 11:30. |
![]() |
|
G2Play handelt in (legale dat wel) keys die niet altijd voor de EU tier 1 markt bestemd zijn.
En als je alles in euro's koopt moet je niet gaan mekken, gewoon een buddy in de US+UK zoeken die je shit kan giften en dan is alles prima betaalbaar. (want anders zou ik ook wel gewoon ergens anders kopen natuurlijk; ik ben niet gek) Overigens zetten de publishers de prijzen en niet Valve; daar komt ook erg vaak het $1 = €1 gedoe door. Als je naar STEAMWORKS games in de UK kijkt mogen ze die ironish genoeg soms niet eens in de UK store zelf worden verkocht van de publisher omdat brick&mortar winkels dan gaan klagen en die hebben belachelijk veel "macht" in de UK. Dus ja steam kan goedkoper, maar veel dingen liggen niet aan steam zelf en de sales zijn bijna altijd de moeite waard. Ik heb liever geen DRM maar als ik dan moet kiezen voor een DRM die online verbinding nodig heeft kies ik steam. Het liefst zou iedereen het no-drm model volgen (zoals GOG) maar EA met Origin-only en ubisoft met always-on Uplay is stukken erger omdat de client geen zak waard is. (en dan heb ik het over Origin zelf en niet battlelog)
Laatst gewijzigd op 31-08-2011 om 13:13. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Steam an sich is verder een programma wat degelijk werkt, dat betwist ik verder niet. Citaat:
|
![]() |
|
EU tier 1 zijn de "rijke" Europese landen, Tier2 dingen als het oostblok.
Polen en Rusland hebben bijvoorbeeld in retail veel lagere prijzen, en dit zijn meestal de keys die bijvoorbeeld G2P opkoopt en doorverkoopt. Dit zijn dus technisch gezien keys die niet bedoelt zijn voor onze markt. De steam store zelf heeft het systeem ook hoewel niet veel publishers er tijdens niet-sales gebruik van maken http://www.steamprices.com/eu/app/27...i-ego-draconis is een van de weinige voorbeelden. (50euro vs 20euro) Ik praat niet alles goed, en ik geef je ook wel gelijk, maar om nu te zeggen dat de sales niet de moeite zijn is wel een tikje overdreven.
|
Ik koop sowieso bijna geen pc games als ze net uitkomen, dat zal ook wel wat schelen.
Maar dingen als de Monkey Island 1 & 2 special edition samen voor 5 euro vind ik toch wel echt een koopje.
|
Verwijderd
|
Zelfs als ze al een tijd uit zijn staan ze nog voor goedkoper op g2play gezien daar de prijs net zo hard (of nouja, harder) meezakt. Die oude games en bundeltjes is dan imo ook inderdaad een van de weinige voordelen die de steamsales met zich meebrengen. Maar dan praat je over prijzen waar het bedrag er haast niet meer toe doet.
Voor A-titels die in de afgelopen 5-8 jaar zijn uitgekomen of uit gáán komen blijft steam echter altijd duurder. Sale of geen sale. |
![]() |
|
Wtf 17 euro voor Deus Ex: HR steamkey op g2play? Kan iemand mij een computer lenen die een spel kan spelen, dan ga ik die zeker doen.
Dat soort dingen zijn wel lekker ja, maar ik vind Steam wel een lekker systeem en eerlijk gezegd als Reverend er niet zo veel over zou praten zou ik denken dat het gewoon een scamsite was. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Vraagje over Steam DAH | 2 | 14-12-2011 22:02 | |
Software & Hardware |
[Software] Steam - XP account probleem? Da Scorp 2000 | 5 | 12-01-2005 10:03 | |
Games |
Steam- Update EciD | 4 | 28-06-2004 11:50 | |
Games |
Steam Dopelord | 12 | 07-10-2003 20:48 | |
Games |
Cs 1.6 ( Steam ) Bagger!! Nik0s | 3 | 16-09-2003 09:27 | |
Games |
Steam Frondish | 6 | 14-09-2003 19:22 |