Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2011, 15:36
Rainbowcake
Rainbowcake is offline
Nog meer mensen die het gebruiken? ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2011, 19:39
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Vast wel ja; goede sales, leuke community aspecten en als ik dan toch DRM/een client moet gebruiken dan steam.
Oud 12-08-2011, 21:13
Rainbowcake
Rainbowcake is offline
Wel jammer dat je internet nodig hebt om bij je spellen te kunnen, ook als het bijv. GTA ed. spellen zijn.
Oud 12-08-2011, 22:40
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Achja, ik ben geen fan van DRM maar de offline mode werkt voor mij prima en het kickt je er niet uit zodra je verbinding wegvalt zoals de CnC4 DRM.
Oud 13-08-2011, 10:05
Verwijderd
Langzaam is steam degelijk geworden. Toen het net werd gereleased was het een verschrikkelijk kloteprogramma.

Trouwens gebruik ik het alleen voor een paar spellen die er toevallig gebruik van moeten maken. Ik vind namelijk niets 'sale' aan de meeste sales (ik koop nooit wat via steam) en die friendslist en al die andere onzin eromheen is ook niet aan mij besteed. Al met al dus een programma wat op mijn computer staat 'omdat het moet'.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 14:27
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vind een groot aantal sales best de moeite waard.
Oud 15-08-2011, 16:39
Changshan
Changshan is offline
Zijn toch alleen downloadsales? Daar wil ik sowieso al niet aan beginnen.
Oud 15-08-2011, 22:59
Gersom
Gersom is offline
Je kan Steam toch gewoon in offline mode launchen? Het is battlenet waar je bij alles 24/7 online moet zijn.
De afgelopen summerdeals zijn erg goede deals vaak, al is de standaard prijs voor de titels idd erg hoog. Downloadsales vind ik zelf stukken relaxer. Heb Warcraft 3, 3 keer moeten kopen omdat ik telkens die rot CD keys kwijt raakte. Liever een steam account waar ik een aparte pass op zet en mooi alles bij elkaar.

Beetje jammer dat Origin nu ook de hoek om gaat kijken en het zichzelf je strot in duwt, mits je BF3 wil spelen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 17:56
NameYourself
NameYourself is offline
Steam gaat idd offline, altijd handig dus.
Leuke community en snelle instalaties, spel downloaden en je bent klaar
Ook handige funcite waarme je mensen waarmee je kort geleden online hebt gespeeld met een paar klikken tot je vriendenlijst kunt toevoegen.
Oud 17-08-2011, 19:52
freyk
freyk is offline
Ik begin steam steeds leuker te vinden, sinds je ook met ideal kan betalen.

Offtopic: Ik vond net nog een oud filmpje wat met dit onderwerp en de ts te maken heeft.
Oud 18-08-2011, 11:41
Verwijderd
Oh, en steam is ook nog eens -belachelijk overprized- qua vrijwel elk spel (ook tijdens de sales) Waarom zou je in godsnaam 20 euro meer neerleggen voor dezelfde games?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 17:53
Elmp
Elmp is offline
Citaat:
Heb Warcraft 3, 3 keer moeten kopen omdat ik telkens die rot CD keys kwijt raakte. Liever een steam account waar ik een aparte pass op zet en mooi alles bij elkaar.
Dat is dom, je kan gewoon de cd keys terugkrijgen met een programma via internet.
(google cdkey grabber wc3)

ot: ik heb Steam alleen maar omdat IceFrog nu bij Valve werkt en er dus Dota 2 op uitbrengt.
Oud 30-08-2011, 16:58
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Oh, en steam is ook nog eens -belachelijk overprized- qua vrijwel elk spel (ook tijdens de sales) Waarom zou je in godsnaam 20 euro meer neerleggen voor dezelfde games?
Dat is dus echt onzin kerel. Ik ben het er helemaal mee eens dat steam normaal vrij duur is, maar veel sales zijn absoluut goede aanbiedingen.
Oud 31-08-2011, 10:55
Verwijderd
Dan weet ik niet wat jij als vergelijkingsmateriaal hebt want g2play heeft elke keer als ik check standaard een lagere prijs dan de sales op steam. Wellicht heeft steam zo nu en dan een leuk pakketje wat lekker goedkoop is, maar het gaat mij om de nieuwe, toffe spellen. En die zijn de eerste 2 jaar op steam altijd overpriced.

En dat is inderdaad om nog maar te zwijgen over de standaardprijzen van steam, die soms makkelijk 50% verschillen met die van g2play. Nee, ik kan echt geen reden vinden om games via steam zelf te kopen

Laatst gewijzigd op 31-08-2011 om 11:30.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 13:05
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
G2Play handelt in (legale dat wel) keys die niet altijd voor de EU tier 1 markt bestemd zijn.
En als je alles in euro's koopt moet je niet gaan mekken, gewoon een buddy in de US+UK zoeken die je shit kan giften en dan is alles prima betaalbaar. (want anders zou ik ook wel gewoon ergens anders kopen natuurlijk; ik ben niet gek)

Overigens zetten de publishers de prijzen en niet Valve; daar komt ook erg vaak het $1 = €1 gedoe door.
Als je naar STEAMWORKS games in de UK kijkt mogen ze die ironish genoeg soms niet eens in de UK store zelf worden verkocht van de publisher omdat brick&mortar winkels dan gaan klagen en die hebben belachelijk veel "macht" in de UK.

Dus ja steam kan goedkoper, maar veel dingen liggen niet aan steam zelf en de sales zijn bijna altijd de moeite waard.
Ik heb liever geen DRM maar als ik dan moet kiezen voor een DRM die online verbinding nodig heeft kies ik steam.
Het liefst zou iedereen het no-drm model volgen (zoals GOG) maar EA met Origin-only en ubisoft met always-on Uplay is stukken erger omdat de client geen zak waard is. (en dan heb ik het over Origin zelf en niet battlelog)

Laatst gewijzigd op 31-08-2011 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
G2Play handelt in (legale dat wel) keys die niet altijd voor de EU tier 1 markt bestemd zijn.
Wat is EU tier 1 markt?
Citaat:
En als je alles in euro's koopt moet je niet gaan mekken, gewoon een buddy in de US+UK zoeken die je shit kan giften en dan is alles prima betaalbaar. (want anders zou ik ook wel gewoon ergens anders kopen natuurlijk; ik ben niet gek)
Ik volg je niet zo. Waarom zou je een buddy in de UK/US shop lastig vallen als je het via g2play ook zelf kan kopen voor een 'normale' prijs. Het zal ongetwijfeld wat schelen maar waarom die omweg maken? De keys die je van g2p krijgt kan je als steam ze supporten ook unlocken op steam zelf. Het kan ook zijn dat ik je verkeerd begrijp want ik zie je punt niet.
Citaat:
Overigens zetten de publishers de prijzen en niet Valve; daar komt ook erg vaak het $1 = €1 gedoe door.
Dat zal allemaal best maar ik wil gewoon normale prijzen betalen voor mijn games.
Citaat:
Dus ja steam kan goedkoper, maar veel dingen liggen niet aan steam zelf en de sales zijn bijna altijd de moeite waard.
Hoezo zijn die de moeite waard? Laatst was er een game in de aanbieding (ik weet niet meer welke, ik geloof bad company?) op steam en voor de lol keek ik naar de prijs op g2play en die lag er nog onder ook. Voor diverse kleine indie games kan ik me voorstellen dat de steamsales leuk zijn maar voor de grote titels is steam eigenlijk uitsluitend een duurdere oplossing. Zeker als je beseft dat je de meeste games die je koopt op g2play zelfs kan downloaden met steam.

Steam an sich is verder een programma wat degelijk werkt, dat betwist ik verder niet.
Citaat:
Ik heb liever geen DRM maar als ik dan moet kiezen voor een DRM die online verbinding nodig heeft kies ik steam.
Het liefst zou iedereen het no-drm model volgen (zoals GOG) maar EA met Origin-only en ubisoft met always-on Uplay is stukken erger omdat de client geen zak waard is. (en dan heb ik het over Origin zelf en niet battlelog)
Tr00. Het liefst download ik mijn spellen voor een normale prijs van de website van de developer zelf zonder onnodige programma's te hoeven installeren, helaas zal dat er wel niet zo snel meer in zitten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:01
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
EU tier 1 zijn de "rijke" Europese landen, Tier2 dingen als het oostblok.
Polen en Rusland hebben bijvoorbeeld in retail veel lagere prijzen, en dit zijn meestal de keys die bijvoorbeeld G2P opkoopt en doorverkoopt. Dit zijn dus technisch gezien keys die niet bedoelt zijn voor onze markt.

De steam store zelf heeft het systeem ook hoewel niet veel publishers er tijdens niet-sales gebruik van maken
http://www.steamprices.com/eu/app/27...i-ego-draconis is een van de weinige voorbeelden. (50euro vs 20euro)

Ik praat niet alles goed, en ik geef je ook wel gelijk, maar om nu te zeggen dat de sales niet de moeite zijn is wel een tikje overdreven.
Oud 31-08-2011, 16:25
Verwijderd
Als een 'sale' inhoudt dat het product alsnog duurder is dan dat je het elders met hetzelfde gemak buiten sales om kan krijgen is het in mijn ogen niet de moeite waard nee. Wat is daar overdreven aan? Wat mis ik?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 16:27
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik koop sowieso bijna geen pc games als ze net uitkomen, dat zal ook wel wat schelen.
Maar dingen als de Monkey Island 1 & 2 special edition samen voor 5 euro vind ik toch wel echt een koopje.
Oud 31-08-2011, 16:33
Verwijderd
Zelfs als ze al een tijd uit zijn staan ze nog voor goedkoper op g2play gezien daar de prijs net zo hard (of nouja, harder) meezakt. Die oude games en bundeltjes is dan imo ook inderdaad een van de weinige voordelen die de steamsales met zich meebrengen. Maar dan praat je over prijzen waar het bedrag er haast niet meer toe doet.

Voor A-titels die in de afgelopen 5-8 jaar zijn uitgekomen of uit gáán komen blijft steam echter altijd duurder. Sale of geen sale.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 17:47
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Dat jij oude games en bundels niet interessant vindt is tot daar aan toe, maar dat betekent toch niet dat de sale niet de moeite is. Dat is het hele punt.
Oud 31-08-2011, 18:16
Verwijderd
Waar zeg ik dat ik oude games en bundels niet interessant vindt? Ik vind dat soort zaken juist één van de weinige voordelen van steam. Lees je uberhaupt wat ik schrijf?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 11:33
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Wtf 17 euro voor Deus Ex: HR steamkey op g2play? Kan iemand mij een computer lenen die een spel kan spelen, dan ga ik die zeker doen.
Dat soort dingen zijn wel lekker ja, maar ik vind Steam wel een lekker systeem en eerlijk gezegd als Reverend er niet zo veel over zou praten zou ik denken dat het gewoon een scamsite was.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 07:36
Boogie
Boogie is offline
Ik gebruik steam louter omdat het moet om bepaalde games te spelen. Wat wel handig is is dat je account online wordt opgeslagen, zodat je je eigen account op een andere plek ook kunt gebruiken (bijvoorbeeld call of duty).
Oud 09-09-2011, 17:12
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
En zoals nu een weekenddeal met civ 5 voor 12,50, dat vind ik ook geen onaardige.
Oud 10-09-2011, 13:56
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
En zoals nu een weekenddeal met civ 5 voor 12,50, dat vind ik ook geen onaardige.
Is dat niet al 3 voor 10 bij FRS?
Oud 10-09-2011, 14:59
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
2 tientjes aldaar!
Reageren

Regels voor berichten