Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2011, 21:45
Verwijderd
Dit is een topic om te laten zien hoe jij je kindertijd hebt beleefd. Plaatjes, anekdotes, liedjes, wat dan ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2011, 22:13
Verwijderd
Ik was een petit bateau kindje, vond disney leuk en wilde heel graag een hond maar die kreeg ik niet. Roald Dahl was mijn held en ik wilde later de baas van de Bijenkorf worden volgens een oud vriendenboekje
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 22:21
Verwijderd
Villa Achterwerk-kindje. Ouders altijd bij de voornaam genoemd. Studerende ouders (in het begin). Vijf jaar enigskind geweest. Al op jonge leeftijd veel gekampeerd. Bert en Ernie-cassettebandjes. Te Brabants voor Kinderen voor Kinderen. Goed in taal, iets minder goed in rekenen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 22:41
Verwijderd
Ik was vooral een rotkind.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 23:35
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Raar kind, gek op enge dingen en dinosaurussen. Begon in de kleuterklas me af te vragen waarom ik leefde en snapte er niks van, het voelde altijd als een rare plek om te zijn. Gek op de natuur, insecten vangen en deze later flink onderzoeken in potjes. Vond sociale gebeuren te apart en was liever in een status van fantasie. Kon het beter vinden met volwassen mensen dan met kinderen van mijn eigen leefijd. Veel in het ziekenhuis. Op de basisschool altijd aan het tekenen en kijken naar mensen. Proberen hun te begrijpen, waarom mensen doen zoals ze doen.
Een gepest jochie, overbeschermende moeder en afwijkende interresses.

Mooiste dag uit mijn jeugd:
Zou wel een kleuter zijn geweest, zat met mijn familie op een camping en er was een een of ander optreden op de camping dus daar gingen we heen met de familie. We liepen op een grijs grindpad toen ik vanuit mijn ooghoek iets zag bewegen in het gras. Klein dier!!!! Dus ik erachteraan en ik kon geen goed blik werpen op het beestje maar het was iets wat ik nog nooit eerder had gezien dus moest het gevangen worden. Het beestje kwam uiteindelijk in een slootje terecht waar de achtervolging volgde. Snel zocht ik naar iets om het beestje mee te vangen, een gele frisbee lag gelukkig op een stuk gras naast het slootje. Uiteindelijk was het me gelukt om het beestje te vangen. Een freaking salamander! Ik was keihard in mijn element. Water, diertjes, zomerse dag, bomen, gras en alleen. Ik liep terug naar de plek waar ik me had weten los te wurmen van mijn familie maar voordat ik daar naar toe kon kwamen er kinderen van mijn leeftijd naar me toe vol nieuwschierigheid. Ik werd een beetje angstig van het idee (want andere kinderen!) Ze waren blij om de salamander te zien, ik voelde me trots en gelukkig om ook hun blij te maken. Liep door en daar kwam mijn familie aangelopen, het optreden was voorbij, wat een timing.
Mijn tante was boos maar mijn moeder was blij om me zo gelukkig en trots te zien. Ik liet de salamder weer gaan, liep weer naar mijn moeder en zag toen nog een muizenskeletje onderaan een boom. Dat moment was zo extreem geweldig mooi.
Oud 15-08-2011, 09:42
Verwijderd
Vpro kind.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 09:46
Carn
Carn is offline
Ik mocht vroeger geen TV kijken sochtends, maar op een gegeven moment werd ik daar zo vervelend van dat het blijkbaar wel opeens mocht, en toen zapte ik vrolijk tussen de zenders door. Telekids was net wat te kinderlijk voor me dus ik denk dat ik daar al wat te oud voor was. Verder verzamelde ik Transformers. Verder was een diehard gamer, las ik veel Engelstalige gamemagazines en boeken, en was op jonge leeftijd al verantwoordelijk voor het onderhoud van de huiscomputer.
Oud 15-08-2011, 09:49
Verwijderd
Ik ben nog steeds de computer fixer thuis
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 09:54
Verwijderd
Wij mochten ook nooit tv kijken 's ochtends, alleen op zondagochtend Villa Achterwerk. Mijn ouders verstopten daarom de sleutel van de tv-kast. Maar ze hadden niet door dat de sleutel van de stereo-kast precies hetzelfde was. Dus keek ik vaak stiekem om 7.07 uur naar David de Kabouter. Ik kon dan een paar minuutjes kijken voor mijn vader beneden kwam, en dan stond de tv natuurlijk braaf weer uit en zat de sleutel weer op z'n plek
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 13:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik mocht ook zelden TV kijken maar ik vond TVkijken ook helemaal niet leuk. Ik ben heel lang heel goedgelovig geweest. Toen ik 10 was, wilde mijn moeder me vertellen dat de Sint niet bestond. Omdat we surprises gingen doen op school enzo. Ik ben twee dagen boos en verdrietig geweest omdat mijn moeder zo'n vuil leugen had verteld; Sinterklaas bestond immers wél! Toen heeft ze maar gezegd dat het een grapje was en hij wel bestond. Ook speelde mijn moeder jarenlang voor tandenpoetsrobot, en ik vond dat heel grappig en 's avonds vertelde ik dan aan mama wat die robot allemaal had gedaan om mij aan het tandenpoetsen te krijgen.
Ook ruimde ik nooit mijn kamer op. Maar ik lustte ook geen snoep, chips, patat of pudding.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 13:33
Verwijderd

(kernachtig samengevat)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 13:36
Carn
Carn is offline
Ik had een Megadrive. Met 32X
Oud 15-08-2011, 13:43
Balance
Balance is offline
Ik was een speels, leergierig en vrolijk kind. Speelde het liefst buiten, met de hele buurt verstoppertje, busje trap, trefbal, etc. En verder veel knutselen en verkleden/toneelspelen enzo. Ik keek weinig tv, dat mocht bij ons niet doordeweeks. In het weekend keek ik 's ochtends Telekids en Kindernet.
Oud 15-08-2011, 14:45
Martiño
Martiño is offline
Ik was een echt binnenspeelkindje en had duisent blokjes lego en daar speelde ik heel graag en veel mee. Ik was altijd heel boos als ik een bouwwerk had gemaakt en dat voorzichtig onder het bed had geschoven, maar mijn moeder me alsnog opdroeg om het op te ruimen als het daar stof stond te verzamelen.
Op tv keek ik een beetje alles, ik vond Villa Achterwerk wel leuk, maar meestal won de Cartoon Express of Fox Kids omdat daar de toffe series als Power Rangers, X-men en Batman op kwamen, maar ik mocht dan maar 1 of 2 uurtjes kijken. Ik wilde ook altijd erg graag de robots van de Power Rangers en de Transformers hebben, maar mijn moeder vond dat te geweldadig, nu zegt ze overigens dat ze dat achteraf gezien wel erg streng vond en er soms wel een beetje spijt van heeft.
Ik zat ook rond mijn 11e op judo voor een jaar of twee, mijn ouders vonden het blijkbaar goed voor me, maar ik vond het niks. Na twee jaar ben ik er mee gestopt omdat ze doorhadden dat ik er echt een enorme hekel aan had. Verder deed ik niet zoveel aan sport, heb wel nog een tijd gezwommen, tot mijn 14e ofzo. En ik zat op Scouting tot mn 17e, dat was ook wel vrij actief dus ik kwam sowieso wel aan mn portie beweging, en daar heb ik ook allerlei nuttige dingen geleerd zoals tenten opzetten, vlaggenmasten pionieren, koken op primussen (op kamp is ooit een tent verloren gegaan, daarna mochten we niet meer zonder begeleiding koken en geen spiritus meer gebruiken ) en bierflesjes openmaken zonder flessenopener.

Oh, en ik wilde natuurlijk een Super Nintendo en een Nintendo 64, maar helaas, ik moest het nog heel lang met een oude 486 doen.
Oud 15-08-2011, 14:49
Geel
Geel is offline
Waarom heeft je moeder er soms spijt van dat ze vroeger streng was?
Oud 15-08-2011, 14:55
Martiño
Martiño is offline
Nouja, niet dat ze streng was in het algemeen, dat viel ook wel mee, maar dat ik geen Transformers en "geweldadig" speelgoed mocht. Soldaatjes waren volgensmij ook uit den boze (hoewel ik die nooit interessant heb gevonden).
Later realiseerde ze zich pas dat ik geïnteresseerd was in Transformers en Power Rangers omdat er veel robots inzaten en ik techniek en SF leuk vond, niet zo zeer omdat het actieseries waren, en dat ze het dus onterecht had proberen te ontmoedigen (plus dat het wel meeviel met die gewelddadige neigingen ).
Oud 15-08-2011, 15:21
Verwijderd
Ik speelde Commander Keen, Hocus Pocus, Supaplex, Jazz Jackrabbit of zoiets... en nog wat van die Dos-spelletjes.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 15:23
Verwijderd
http://www.gamespot.com/pc/adventure/outcast/index.html

dit spel was echt geniaal <3
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:22
Verwijderd
Ik was een heel schattig witblond waanzinnig vrolijk kindje die iedereen lief vond. Mijn moeders grootste angst was dan ook dat ik een pedofiel zou tegenkomen, want dan zou ik denken: AAH GEZELLIG! Op vakantie waren ze me ook geregeld kwijt en dan vonden ze me terug bij een willekeurige buurman, vaak op schoot. Verder verstopte ik me altijd in een grote pampersdoos en vond ik het heel leuk om mama's kleren (en pumps) aan te doen. Hilarische foto's zijn daarvan. Verder dacht ik dat ik heel goed de handstand kon, dus er zijn ook een miljoen foto's dat ik met m'n hoofd op straat sta, maar ook nog met m'n benen. Dan riep ik heel trots: kijk eens wat ik kan!

Toen ik wat ouder werd vonden mijn broertje en ik vogels machtig interessant. Van onze oppas hadden we het Vogelhandboek (oid) gekregen waarin alle vogels stonden die in Europa voorkwamen. In de winter maakten we van onze tuin dan een waar vogelvreetparadijs en gingen we bijhouden welke vogels er allemaal waren geweest en hoeveel en hoevaak. Daardoor kan ik nog steeds bijna elke vogel benoemen die ik zie

Ik kon goed leren en deed wedstrijdjes met mijn beste vriend Jan-Willem wie het snelst rekenen af had, met het minste fout. School vond ik awesome en de eerste keer dat we huiswerk kregen (documentatie, werkstuk schrijven) had ik 'm na 3 dagen ingeleverd ipv na 3 weken, want huiswerk vond ik echt heel gaaf. Verder had ik veel vriendinnetjes en was het allemaal een dolle boel.

Nog wat ouder keek ik telekids, maar we mochten het niet helemaal kijken, dus ik moest kiezen tussen Pittige tijden en de Megablubber Powerrace. Nog steeds trauma's Oh ja en ik zat op hockey, paardrijden en jazzgym. En tussendoor nog wat andere dingen.

Edit: en toen mijn ouders gingen scheiden werden mijn stiefzussen mijn grote voorbeeld. Toen ik 11 was was ik HEVIG verontwaardigd dat ik niet een Aussi en Nike Air Max naar school mocht (of uberhaupt mocht ) want mijn oudste stiefzus was gabber. Nu ben ik mijn moeder daar nog steeds dankbaar voor
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:26
Verwijderd
Oh ja, ik deed ook wedstrijdjes in wie het rekenen het snelste af had met een vriendinnetje, we kregen toen huiswerk voor rekenen. En mja, dat huiswerk was zo af, dus deden we alvast de sommen die erna kwamen, en daarna, en daarna. Zo liepen we dus gigantisch voor met rekenen (maar we maakten geen fouten!). En toen werd de juf heel erg boos, want vooruit werken was absoluut niet de bedoeling. Huh?
Toen gingen we dat maar voor taal doen, want dat hadden we op en vrijdag en dan was de coole invaller er en die gaf ons juist extra boekjes van andere methodes om voor hem te testen <3
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:48
Balance
Balance is offline
Ik deed ook wedstrijdje rekenen, met m'n beste vriendinnetje. Het ging er om wie als eerste alle rekentafels binnen had.
We kwamen bij de laatste tafel aan en dat was die van 8. Ik mocht als eerste op voor overhoring, dus ik had kans om te winnen. Toen vroeg de meester: hoeveel is 65 gedeeld door 8? En ik wist hem niet, dus ik had mijn tafel niet gehaald. Mijn vriendinnetje mocht na mij en haalde haar tafel wel.
Thuis gekomen vertelde ik aan mijn ouders dat ik niet snapte wat het antwoord dan moest zijn. De volgende dag liep mijn moeder mee naar school en vroeg de meester hoeveel 65 gedeeld door 8 was. Dat was 7 volgens hem. En nadat mijn moeder hem een tijdje lachend aankeek, had hij zijn fout door en had ik alsnog mijn tafel gehaald. Maar volgens mijn vriendinnetje telde dat niet meer, dus ik had alsnog verloren
[/trauma]
Oud 15-08-2011, 18:05
Carn
Carn is offline
ik mocht nooit een spelcomputer, totdat ik bijna meer bij de buren woonde dan thuis. Toen mocht ik er een kopen van mn eigen geld. Dat heb ik toen dan ook gedaan .
Oud 15-08-2011, 18:08
Verwijderd
Citaat:
ik mocht nooit een spelcomputer, totdat ik bijna meer bij de buren woonde dan thuis. Toen mocht ik er een kopen van mn eigen geld. Dat heb ik toen dan ook gedaan .
. Ik had het geluk dat ik een hele toffe broer heb die me al mijn hele leven computer shit cadeau geeft. (super) nintendo, playstation, xbox, pc's, ik heb vrijwel alles van hem gekregen. Lucky sonnofabitch dat ik ben.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 18:54
Rivka
Rivka is offline
Ik was een heel erg leeskindje. Zelfs voor ik kon lezen moest mijn moeder zo vaak mijn boekjes lezen dat ik de tekst bij de plaatjes al letterlijk uit mijn hoofd kende . Toen ik eenmaal kon lezen (toen ik 4 was) deed ik haast niet anders en later in de kleuterklas las ik al boekjes van groep drie en vier.
Ik was een kind wat bij de bakker en mijn ouders honderduit praatte, maar op school was ik juist heel stil en introvert, zei ook nooit iets in de kring en zo. Dat kwam ook omdat ik een heel nare depressieve kleuterjuf, aangezien ze in een scheiding lag en dat helemaal op ons afreageerde, arme kleutertjes . Ik had flink onder d'r te lijden omdat ik maar hinderlijk was met mijn werklust, ze schreeuwde ook altijd ontzettend tegen me om niks. Tot en met groep vijf ben ik ook erg gepest door klasgenoten en werd pas opener toen ik van school veranderde.

Oh en ik vond het toen ik 2 was heeeeeel erg dat ik een broertje kreeg. Opeens een ander kind erbij, brrr, nu zouden ze me allemaal in de steek laten. Mijn vader heeft me de eerste tijd na zijn geboorte nog continu vast moeten houden, anders voelde ik me in de steek gelaten .
Oud 16-08-2011, 10:19
Verwijderd
was een mega verlegen kind, nu een kind met soms een iets te grote bek maar dat zijn mensen zelf schuld. opgegroeid met kinderprogammas als teletubies, vilaachterwerk, kro-kindertijd enzo. we hadden altijd huisdieren meestal katten of honden, 1 keer een goud vis die na een dag dood was. Had een overvloed aan barbiepoppen (die nu allemnaal we zijn)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2011, 13:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nouja, niet dat ze streng was in het algemeen, dat viel ook wel mee, maar dat ik geen Transformers en "geweldadig" speelgoed mocht.
Zo mocht ik geen radiografisch bestuurbaar autootje (om onduidelijke redenen), jarenlang heb ik daarom gezeurd en nu snappen mijn ouders eigenlijk ook niet meer waarom ik dat niet mocht. Ik mocht ook geen playstations en nintendo's en dat soort dingen, maar dat heb ik nooit zo erg gevonden. Was toch vooral bezig met lezen, schrijven en knutselen.
Oud 16-08-2011, 14:02
Uice
Uice is offline
Televisie was vooral Sesamstraat en Bassie en Adriaan, en later Cow & Chicken en Dexter. Actieseries heb ik nooit gekeken, die vond ik lelijk en saai. Het dichtst in de buurt van een actieserie die ik keek was Inspector Gadget.

Naast Disney waren de films die ik keek Hook, Home Alone, Willow en The Witches. In die vier films zat alles dat ik als kind nodig had: piraten, slapstick, draken en enge shit waar ik eigenlijk iets te jong voor was. Een film kijken waar ik eigenlijk te jong voor was was een gigantische adrenalinekick.
Oud 16-08-2011, 16:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zo mocht ik geen radiografisch bestuurbaar autootje (om onduidelijke redenen), jarenlang heb ik daarom gezeurd en nu snappen mijn ouders eigenlijk ook niet meer waarom ik dat niet mocht. Ik mocht ook geen playstations en nintendo's en dat soort dingen, maar dat heb ik nooit zo erg gevonden. Was toch vooral bezig met lezen, schrijven en knutselen.
oh, ik heb wel ooit een radiografisch bestuurbaar autootje gehad!

Maarja, ouders vinden waarschijnlijk dat ze grenzen moeten stellen oid (plus dat kinderen natuurlijk HEEL VEEL speelgoed willen, en dat de meeste ouders gewoon niet genoeg geld hebben voor de hele verlanglijst). Maar ik denk ook dat ouders tegenwoordig via verschillende media en in hun omgeving al dan niet gewenst "advies" ontvangen over wat goed en niet goed is voor kinderen, en dan eigenlijk ook niet meer zo goed weten wat ze er mee aanmoeten en het maar op safe proberen te spelen.
Oud 16-08-2011, 17:01
Verwijderd
Misschien zijn mijn ouders wel een beetje pauper maar zij deden nooit moeilijk over programma's of speelgoed. Volgens mij stonden ze daar niet zo heel erg bij stil
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 17:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mijn ouders waren een beetje anti-computer (dao krieg-se veerkantje uig van!), maar ze waren al lang blij dat ik bij vriendjes ging spelen die nintendo namen ze dan voor lief
Oud 16-08-2011, 17:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Misschien zijn mijn ouders wel een beetje pauper maar zij deden nooit moeilijk over programma's of speelgoed. Volgens mij stonden ze daar niet zo heel erg bij stil
jouw ouders zijn toch niet pauper, verwend nest
Oud 16-08-2011, 17:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als ik zo de jeugden van anderen bekijk, realiseer ik me dat ik maar een druk kind was, want ik deed bijna alles wat hierboven al staat. Ik keek echt álles op TV, van Villa Achterwerk tot Telekids en TCC (The Children's Chanel) en Sky (met Linda de Mol, in het Engels, jawel!), was vanaf m'n 5e gek op dinosaurussen en wou paleontholoog worden, dus 'las' ook wetenschappelijke boeken in het Engels. M´n vader werd soms gek van alle vragen die ik stelde, want ik was echt supernieuwsgierig. Ik vroeg 'm zelfs regelmatig om vermenigvuldigings-sommen op te schrijven, want die vond ik leuk om te maken en dan ging hij het weer controleren.
Thuis speelde ik vaak computerspelletjes, eerst de Commodore 64 en op m'n 8e verjaardag kreeg ik een SNES.
Ik speelde ook veel buiten, vooral met jongens uit de buurt en dan gingen we vechten of bomen klimmen of naar 'de berg', wat niet meer is dan een heuveltje, maar er stonden veel bomen en dan gingen we doen alsof de greppel ernaast levensgevaarlijk was en slingeren van boom tot boom om veilig aan de andere kant te komen.
Toen ik wegverhuisde uit Rotterdam en in een klein dorp terechtkwam werd ik veel meer een loner. Ik voelde me er nooit zo thuis daar en m'n enige echte vriendin was soms nogal bitchy.
Maar ook daar bestond het leven vooral uit computeren, TV kijken en geìnteresseerd zijn in nerdy dingen zoals biologie en beestjes en wiskunde. En ik las echt superveel. Soms een boek per dag.

Vanaf m'n 11e werd ik fulltime britcom fanaat, ging ik naar de brugklas en heb ik niks meer gedaan met mijn nieuwsgierigheid.
Oud 17-08-2011, 21:20
Verwijderd
Ik was vooral een binnenspeelkind, ik had erg veel lego, k'nex en ander speelgoed. Ik mocht van mijn ouders wanneer ik wilde tv kijken, zolang ik maar niet altijd aan de buis was gekluisterd. Ik vond tv niet eens zo heel interessant, ik keek liever films. Ik heb nog steeds een grote stapel videobanden van de teletubbies, tom en jerry, verschillende disney cartoons en heel veel films zoals Aladdin, de kleine zeemeermin, Dumbo, Mulan en The Lion King. Toen ik naar groep drie ging begon ik snel boeken te lezen en ook boeken te lenen van de schoolbibliotheek, en halverwege het schooljaar gaf juf Marjan mij een Harry Potter boek om te lezen. Halverwege groep vier had ik alle reeds uitgekomen boeken uitgelezen. Ik was heel erg in informatieboeken geïnteresseerd, boeken over dieren, ruimteschepen, auto's, computers. Ik kreeg toen ik zeven werd een playstation 2 (die nog steeds werkt ), en daar heb ik nogal veel op gespeeld. We hebben voor zover ik me kan heugen altijd een computer gehad thuis (Er zijn nog oude foto´s van toen ik net was geboren waarop je een computer kan zien die, volgens mijn vader, toen al een tijdje in gebruik was). Ik herinner me nog een lame kleurspelletje waarin je dino's kon inkleuren en vervolgens uitprinten (ik heb er zo flink wat cartridges doorheen gejaagd). Rond groep 7 ben ik veel minder gaan lezen en meer gaan internetten. Ik ging naar de brugklas, maakte nieuwe vrienden en sindsdien is er niet erg veel meer veranderd.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 16:21
capibara
capibara is offline
Citaat:
[afbeelding]

(kernachtig samengevat)
+

+

Oud 20-08-2011, 12:20
Miekje*
Miekje* is offline
Als ik aan mijn kindertijd denk, denk ik vooral aan mijn oude basisschool. Ik rook altijd naar potloodslijpsel als ik ervandaan kwam. Ik denk ook aan gepest worden, want voor zover ik weet heeft niemand mij ooit echt aardig gevonden. Dus het was veel alleen spelen, ook buiten. Ik had een zo'n aluminium stepje waar ik het halve dorp mee rondreed, ik mis hem nog steeds af en toe. Kinderen voor kinderen, veel pluchen knuffels.
Oud 20-08-2011, 13:30
Verwijderd
Die fiets had ik ook Maar ipv slayer had ik daar dan Bob Marley.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 15:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Veel luisteren naar:

Veel kijken naar:

Veel op vakantie naar:

(Anduze, Frankrijk)

Veel drinken op vakantie:

:

Een ernstige periode met:

(nooit gabber geweest gelukkig)

en heel veel:

Oud 20-08-2011, 23:36
Verwijderd
Platvoet <3 Wat vond ik dat vroeger toch een mooie maar zielige film,

verder tv, pokemon was mijn favoriet natuurlijk, uren achter die gameboy, tekenen en knutselen.

Als ik buiten was: ravotten, hutten bouwen van hooi, varen, steppen, skateboarden, skeeleren, zwemmen in de gore sloot achter. éénwieleren heb ik zelfs een tijd gedaan :')
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 14:08
Severus
Severus is offline
Citaat:
Platvoet <3 Wat vond ik dat vroeger toch een mooie maar zielige film,
[afbeelding]
Jaaa, Platvoet! Tranen met tuiten bij gehuild, iedere keer weer. Een paar jaar geleden heb ik de DVD gekocht, ook toen hield ik het weer niet droog.
Oud 21-08-2011, 20:41
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Met plaatjes dit:

Oud 21-08-2011, 23:41
honestsmile
honestsmile is offline
Ik moest vroeger huilen om een film van babe, daarna nooit weer gekeken. En verder natuurlijk boes boes, hutch(vond ik ook zooo zielig) en calimero en dergelijke. Verder was ik eigenlijk altijd buiten aan het spelen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 10:58
Verwijderd
Plaatjes:

Spoiler

Dat was vooral media. Verder herinner ik me heel veel losse dingen, maar ik zie nauwelijks een overkoepelende lijn. Ik heb periodes gehad dat ik heel stil was en periodes dat ik heel druk was. De opvoeding van mijn ouders was ook niet zo heel consequent. Volgens mij was ik een beetje een vanalleswatkind.

Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 19:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik was een heel lief en rustig kind, wilde het altijd iedereen naar de zin maken. Ik hing best erg aan mijn ouders, had snel heimwee. Ook toen al hechtte ik veel waarde aan het bekende. Ik hield heel veel van buitenspelen met de kinderen uit de buurt en met mijn vriendinnen: voetballen, verstoppertje spelen, hutten bouwen, blikspuit, landje veroveren, elastieken en natuurlijk 'parfum' maken <3.
Ik was op school vreselijk snel afgeleid en had mijn weektaak nooit af in groep 8, vooral rekenen was een probleem. Op een gegeven moment moest ik standaard op vrijdagmiddag nablijven om m'n weektaak af te maken. De meester werd er waarschijnlijk zat van en toen kreeg ik een aangepaste weektaak. Mogelijk schatte hij mijn intelligentie mede hierdoor wat laag in. Hij gaf mijn ouders het advies mij naar havo/vwo te sturen, maar hij betwijfelde eigenlijk of ik de havo wel aan zou kunnen. Ik ben nog terug geweest naar de basisschool met mijn eerste middelbareschoolrapport, waar op vwo-niveau allemaal prima cijfers opstonden :').

Ik sliep elke nacht met een knuffelbeer die ik kreeg toen ik heel klein was. Het was dan ook een enórm drama toen ik die beer vergeten was mee te nemen op een logeervakantie bij opa en oma op Ameland. Na veel gedoe (mijn ouders hebben alle opties om die beer op Ameland te krijgen overwogen) kwam het goed toen me beloofd werd dat ik de volgende dag een nieuwe beer uit mocht zoeken in de speelgoedwinkel. Ik was overigens nogal gepikeerd dat ik die beer aan het eind van de week niet mee naar huis mocht nemen. Vorige week was ik weer in de caravan van opa en oma, de beer staat er nog steeds.

Ik hield ook veel van lezen. Mama las me elke avond voor (nog tot ruim op de middelbare school), uit boeken van Tonke Dragt, Per Nilsson, Astrid Lindgren en veel meer. Zo vanaf mijn 11e raakte ik heel erg geïnteresseerd in Koning Arthur en las ik bijvoorbeeld dikke pillen als Nevelen van Avalon (Marion Bradley).

Oja en ik speelde héél veel met mijn barbies. Aanvankelijk kreeg ik van mijn ouders geen barbie, vonden ze maar domme en dure poppen ofzo. Toen kreeg ik met Sinterklaas een barbie en heb ik tegen mijn ouders gezegd "Há, van Sinterklaas mag ik lekker wèl een barbie hebben!"
Reageren

Regels voor berichten