Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik was een heel erg leeskindje. Zelfs voor ik kon lezen moest mijn moeder zo vaak mijn boekjes lezen dat ik de tekst bij de plaatjes al letterlijk uit mijn hoofd kende
![]() Ik was een kind wat bij de bakker en mijn ouders honderduit praatte, maar op school was ik juist heel stil en introvert, zei ook nooit iets in de kring en zo. Dat kwam ook omdat ik een heel nare depressieve kleuterjuf, aangezien ze in een scheiding lag en dat helemaal op ons afreageerde, arme kleutertjes ![]() Oh en ik vond het toen ik 2 was heeeeeel erg dat ik een broertje kreeg. Opeens een ander kind erbij, brrr, nu zouden ze me allemaal in de steek laten. Mijn vader heeft me de eerste tijd na zijn geboorte nog continu vast moeten houden, anders voelde ik me in de steek gelaten ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
was een mega verlegen kind, nu een kind met soms een iets te grote bek maar dat zijn mensen zelf schuld. opgegroeid met kinderprogammas als teletubies, vilaachterwerk, kro-kindertijd enzo. we hadden altijd huisdieren meestal katten of honden, 1 keer een goud vis die na een dag dood was. Had een overvloed aan barbiepoppen (die nu allemnaal we zijn)
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Televisie was vooral Sesamstraat en Bassie en Adriaan, en later Cow & Chicken en Dexter. Actieseries heb ik nooit gekeken, die vond ik lelijk en saai. Het dichtst in de buurt van een actieserie die ik keek was Inspector Gadget.
Naast Disney waren de films die ik keek Hook, Home Alone, Willow en The Witches. In die vier films zat alles dat ik als kind nodig had: piraten, slapstick, draken en enge shit waar ik eigenlijk iets te jong voor was. Een film kijken waar ik eigenlijk te jong voor was was een gigantische adrenalinekick.
||
Citaat:
Maarja, ouders vinden waarschijnlijk dat ze grenzen moeten stellen oid (plus dat kinderen natuurlijk HEEL VEEL speelgoed willen, en dat de meeste ouders gewoon niet genoeg geld hebben voor de hele verlanglijst). Maar ik denk ook dat ouders tegenwoordig via verschillende media en in hun omgeving al dan niet gewenst "advies" ontvangen over wat goed en niet goed is voor kinderen, en dan eigenlijk ook niet meer zo goed weten wat ze er mee aanmoeten en het maar op safe proberen te spelen.
||
Citaat:
![]()
|
Als ik zo de jeugden van anderen bekijk, realiseer ik me dat ik maar een druk kind was, want ik deed bijna alles wat hierboven al staat. Ik keek echt álles op TV, van Villa Achterwerk tot Telekids en TCC (The Children's Chanel) en Sky (met Linda de Mol, in het Engels, jawel!), was vanaf m'n 5e gek op dinosaurussen en wou paleontholoog worden, dus 'las' ook wetenschappelijke boeken in het Engels. M´n vader werd soms gek van alle vragen die ik stelde, want ik was echt supernieuwsgierig. Ik vroeg 'm zelfs regelmatig om vermenigvuldigings-sommen op te schrijven, want die vond ik leuk om te maken en dan ging hij het weer controleren.
Thuis speelde ik vaak computerspelletjes, eerst de Commodore 64 en op m'n 8e verjaardag kreeg ik een SNES. Ik speelde ook veel buiten, vooral met jongens uit de buurt en dan gingen we vechten of bomen klimmen of naar 'de berg', wat niet meer is dan een heuveltje, maar er stonden veel bomen en dan gingen we doen alsof de greppel ernaast levensgevaarlijk was en slingeren van boom tot boom om veilig aan de andere kant te komen. Toen ik wegverhuisde uit Rotterdam en in een klein dorp terechtkwam werd ik veel meer een loner. Ik voelde me er nooit zo thuis daar en m'n enige echte vriendin was soms nogal bitchy. Maar ook daar bestond het leven vooral uit computeren, TV kijken en geìnteresseerd zijn in nerdy dingen zoals biologie en beestjes en wiskunde. En ik las echt superveel. Soms een boek per dag. Vanaf m'n 11e werd ik fulltime britcom fanaat, ging ik naar de brugklas en heb ik niks meer gedaan met mijn nieuwsgierigheid.
|
Verwijderd
|
Ik was vooral een binnenspeelkind, ik had erg veel lego, k'nex en ander speelgoed. Ik mocht van mijn ouders wanneer ik wilde tv kijken, zolang ik maar niet altijd aan de buis was gekluisterd. Ik vond tv niet eens zo heel interessant, ik keek liever films. Ik heb nog steeds een grote stapel videobanden van de teletubbies, tom en jerry, verschillende disney cartoons en heel veel films zoals Aladdin, de kleine zeemeermin, Dumbo, Mulan en The Lion King. Toen ik naar groep drie ging begon ik snel boeken te lezen en ook boeken te lenen van de schoolbibliotheek, en halverwege het schooljaar gaf juf Marjan mij een Harry Potter boek om te lezen. Halverwege groep vier had ik alle reeds uitgekomen boeken uitgelezen. Ik was heel erg in informatieboeken geïnteresseerd, boeken over dieren, ruimteschepen, auto's, computers. Ik kreeg toen ik zeven werd een playstation 2 (die nog steeds werkt
![]() ![]() |
![]() |
|
Als ik aan mijn kindertijd denk, denk ik vooral aan mijn oude basisschool. Ik rook altijd naar potloodslijpsel als ik ervandaan kwam. Ik denk ook aan gepest worden, want voor zover ik weet heeft niemand mij ooit echt aardig gevonden. Dus het was veel alleen spelen, ook buiten. Ik had een zo'n aluminium stepje waar ik het halve dorp mee rondreed, ik mis hem nog steeds af en toe. Kinderen voor kinderen, veel pluchen knuffels.
|
Verwijderd
|
Platvoet <3 Wat vond ik dat vroeger toch een mooie maar zielige film,
verder tv, pokemon was mijn favoriet natuurlijk, uren achter die gameboy, tekenen en knutselen. Als ik buiten was: ravotten, hutten bouwen van hooi, varen, steppen, skateboarden, skeeleren, zwemmen in de gore sloot achter. éénwieleren heb ik zelfs een tijd gedaan :') |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Plaatjes:
Spoiler
Dat was vooral media. Verder herinner ik me heel veel losse dingen, maar ik zie nauwelijks een overkoepelende lijn. ![]() Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 11:11. |
![]() |
|
Ik was een heel lief en rustig kind, wilde het altijd iedereen naar de zin maken. Ik hing best erg aan mijn ouders, had snel heimwee. Ook toen al hechtte ik veel waarde aan het bekende. Ik hield heel veel van buitenspelen met de kinderen uit de buurt en met mijn vriendinnen: voetballen, verstoppertje spelen, hutten bouwen, blikspuit, landje veroveren, elastieken en natuurlijk 'parfum' maken <3.
Ik was op school vreselijk snel afgeleid en had mijn weektaak nooit af in groep 8, vooral rekenen was een probleem. Op een gegeven moment moest ik standaard op vrijdagmiddag nablijven om m'n weektaak af te maken. De meester werd er waarschijnlijk zat van en toen kreeg ik een aangepaste weektaak. Mogelijk schatte hij mijn intelligentie mede hierdoor wat laag in. Hij gaf mijn ouders het advies mij naar havo/vwo te sturen, maar hij betwijfelde eigenlijk of ik de havo wel aan zou kunnen. Ik ben nog terug geweest naar de basisschool met mijn eerste middelbareschoolrapport, waar op vwo-niveau allemaal prima cijfers opstonden :'). Ik sliep elke nacht met een knuffelbeer die ik kreeg toen ik heel klein was. Het was dan ook een enórm drama toen ik die beer vergeten was mee te nemen op een logeervakantie bij opa en oma op Ameland. Na veel gedoe (mijn ouders hebben alle opties om die beer op Ameland te krijgen overwogen) kwam het goed toen me beloofd werd dat ik de volgende dag een nieuwe beer uit mocht zoeken in de speelgoedwinkel. Ik was overigens nogal gepikeerd dat ik die beer aan het eind van de week niet mee naar huis mocht nemen. Vorige week was ik weer in de caravan van opa en oma, de beer staat er nog steeds. Ik hield ook veel van lezen. Mama las me elke avond voor (nog tot ruim op de middelbare school), uit boeken van Tonke Dragt, Per Nilsson, Astrid Lindgren en veel meer. Zo vanaf mijn 11e raakte ik heel erg geïnteresseerd in Koning Arthur en las ik bijvoorbeeld dikke pillen als Nevelen van Avalon (Marion Bradley). Oja en ik speelde héél veel met mijn barbies. Aanvankelijk kreeg ik van mijn ouders geen barbie, vonden ze maar domme en dure poppen ofzo. Toen kreeg ik met Sinterklaas een barbie en heb ik tegen mijn ouders gezegd "Há, van Sinterklaas mag ik lekker wèl een barbie hebben!" ![]()
|
![]() |
|
|