Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2011, 21:18
Joshp
Joshp is offline
Hee, ik had een vraag. Ik ben een paar weken geleden begonnen met roken en heb nooit last gehad van duizelig worden, maar de laatste paar sigaretten die ik heb gerookt hebben me ontzettend laten draaien in me hoofd.
Weet iemand misschien hoe dit komt? Ik rook niet op een lege maag of ongefilterd.

Alsjeblieft geen reacties van dat ik moet stoppen met roken of iets dergelijks, ik weet dat het qua gezondheid niet goed voor je is, maar is er misschien een oplossing voor mijn duizeligheid? Zijn er lichtere sigaretten dan Marlboro dat dat misschien helpt?

Bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 21:18
Verwijderd
Marlboro light
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 22:17
Thinus
Thinus is offline
Gewoon genoeg paffen, dan heb je er over een tijdje geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 22:20
Verwijderd
Waarom wil je eigenlijk perse doorroken terwijl je er duizelig van wordt?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 22:40
Joshp
Joshp is offline
Dat wil ik niet. Daarom probeer ik er nu een oplossing voor te vinden zodat ik kan doorroken zonder dat ik er duizelig van wordt.

IR: Ik ga Marlboro Light maar eens uitproberen, anders stop ik maar met roken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 22:41
Verwijderd
Laat maar zitten
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 22:42
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Het enige wat lichter is zijn LIGHT sigaretten... Je kunt ook vanelle export gaan roken maar denk niet dat dat beter is.. Je kunt ook menthol sig.. proberen maar ik heb nooit gerookt dus weet zo gauw niet of dat ook maar iets helpt
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:12
Verwijderd
Stoppen met roken nu het nog kan. Anders doe je niet zo stompzinnig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:21
Verwijderd
Wat die duizeligheid idd meteen oplost is domweg stoppen met roken
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja dat vind ik echt geen slecht idee. Ik zou het opvatten als een teken van mijn lichaam.

Maar goed, aangezien je dat niet wil horen, moet je maar meer gaan roken. Ik heb het alleen als ik een tijd niet heb gerookt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:28
Em.
Em. is offline
Ik vind het wel een beetje typisch dat je aangeeft wel te stoppen met roken als je er duizelig van blijft. Als in, dat is wel één van de laatste nadelen van roken, dat je er duizelig van wordt. En oké, ik kon/kan ook nooit héél veel care opbrengen voor 'je sterft jonger! je bent minder vruchtbaar!' want jonge mensen denken dat ze onsterfelijk zijn, maar het kost klauwen vol geld en het is ook niet bepaald stoer meer. Dus, eigenlijk vraag ik me af waarom je ingodsnaam zou willen roken als je nog niet verslaafd bent. Proberen hoe het is kan ik me voorstellen, en de gein van stiekem gaan roken terwijl het niet mag (!11!!) ook, maar bij voorbaat een soort van plannen om te gaan roken - zoals jij bij mij overkomt - niet, eigenlijk. Maar goed.

Stoppen met roken is wel effectief, tho. Ook al wil je dat niet horen, maar ik denk dat je dat al bij voorbaat gezegd hebt omdat je stiekem wel wéét dat het de meest logische en beste keuze is. In één klap van je misselijkheid af en alle andere nadelen. Naja.

Anyway, misselijk worden komt volgens mij van de nicotine. Ik weet niet waarom je eerst niet misselijk werd, en nu wel, maar als je een tijdje doorrookt wen je aan de nicotine en word je er niet meer misselijk van. Als je net begint met roken of wéér begint weer wel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:54
highplaces
highplaces is offline
Ik wil je graag de meest voor de hand liggende oplossing vertellen (en de verstandigste!), maar die wil je helaas niet horen.
Oud 24-08-2011, 06:12
Pluis
Pluis is offline
je kan van ons niet verwachten dat we je een schouderklopje geven en negeren dat je je eigen probleem hebt veroorzaakt door roken en dat de oplossing overduidelijk stoppen is. Dat is nou eenmaal de aard van het subforum. Als je andermans ervaringen met roken wil horen, moet je op drugs en alcohol zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 08:33
Verwijderd
Overigens heb ik ook wel eens gerookt (paar weekjes ) en werd ik er ook telkens duizelig van. Geen idee waar het door komt, maar ik vond het echt een irritante duizeligheid. (En sowieso rookte ik vooral omdat het kon, niet omdat ik het nu zo lekker vond, dus ik was er op een gegeven moment ook wel weer klaar mee )
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Overigens heb ik ook wel eens gerookt (paar weekjes ) en werd ik er ook telkens duizelig van. Geen idee waar het door komt, maar ik vond het echt een irritante duizeligheid. (En sowieso rookte ik vooral omdat het kon, niet omdat ik het nu zo lekker vond, dus ik was er op een gegeven moment ook wel weer klaar mee )
Toen ik voor de 1e keer rookte toen ik 13 was ofzo heb ik daarna van de duizeligheid op bed gelegen, misschien inhaleer je dan te diep en moet je wat rustiger aandoen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 09:22
Italiano0570
Italiano0570 is offline
De duizeligheid komt inderdaad door het te snel roken...
Ook het gelijk opstaan nadat je zittend hebt gerookt kan de oorzaak zijn.
Dan komt er namelijk, door de zwaartekracht, een klein moment geen bloed bij de hersenen (heeft dus niets met het roken zelf te maken).
Ik rook nu al bijna 8 jaar en heb het ook nog wel eens... Niets om je druk over te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 00:24
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
okee even een klein rekensommetje... 5,50 per 20 sigaretten... laten we zeggen dat je er 5 per dag rookt (lijkt me redelijk?)
dat is 4 dagen per 5,50, dat is 9,63 per week, dat is weer 41,71 per maand, en dat is (niet schrikken) 500,50 per jaar! (en dan rook je nog maar 5 per dag, als je blijft roken worden dat er vast wel meer per dag)

dus als je nu gewoon elke week 9,63 in een potje doet, kun je aan het eind van het jaar een laptop of een 2e hands scooter of een iphone ofzo kopen...

+ wat natuurlijk ook mooi is: je kunt ook daten met de jongens die niet van schoorsteen-meisjes houden, je hoeft de kroeg niet uit om te roken enz enz

ohja en je wordt er ook niet misselijk van...
Oud 25-08-2011, 14:13
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
okee even een klein rekensommetje... 5,50 per 20 sigaretten... laten we zeggen dat je er 5 per dag rookt (lijkt me redelijk?)
dat is 4 dagen per 5,50, dat is 9,63 per week, dat is weer 41,71 per maand, en dat is (niet schrikken) 500,50 per jaar! (en dan rook je nog maar 5 per dag, als je blijft roken worden dat er vast wel meer per dag)

dus als je nu gewoon elke week 9,63 in een potje doet, kun je aan het eind van het jaar een laptop of een 2e hands scooter of een iphone ofzo kopen...

+ wat natuurlijk ook mooi is: je kunt ook daten met de jongens die niet van schoorsteen-meisjes houden, je hoeft de kroeg niet uit om te roken enz enz

Tja sterke punten ! en idd je zal er vast meer dan 5 per dag roken!
Oud 25-08-2011, 14:40
Joshp
Joshp is offline
Citaat:

Ik rook er 7 per week maximaal, meestal alleen op feestjes of als ik beetje chill met vrienden.

Tegen alle mensen: Bedankt voor de reacties, het duizelig worden is opgehouden maar ik zal alle wijze woorden tot me door laten dringen

/thread
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 14:42
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Ik rook er 7 per week maximaal, meestal alleen op feestjes of als ik beetje chill met vrienden.

Tegen alle mensen: Bedankt voor de reacties, het duizelig worden is opgehouden maar ik zal alle wijze woorden tot me door laten dringen

/thread
rekensommetje aangepast... je komt nu op € 700,70 per jaar...

EDIT: ohnee wacht 7 per week...
naja dan gaat het aantal wel omlaag natuurlijk...

maar als je 7 per week rookt... dan heeft dat toch geen zin?
ja het ziet er misschien stoer uit (nou nee eigenlijk niet)
Oud 27-08-2011, 09:19
Verwijderd
7 per week.. Ja de eerste maanden misschien, over een paar jaar zit je op een pakje per dag . En als je een pakje per dag rookt is het niet leuk meer, maar dan kun je niet meer zonder, of met minder. Ik was zelf een diehard roker, maar ben toch wel blij dat ik er nu vanaf ben. Kijk, nu heb je er nauwelijks last van (behalve het duizelig worden, maar als je doorrookt gaat dat weer weg want dat went je lichaam aan de troep), maar over een paar jaar heb je wél last. Het kost veel geld, je stinkt en dat vinden anderen niet prettig, je conditie gaat achteruit, sommige mensen zullen je misschien zelfs gaan ontwijken, je bent verslaafd en als je een paar uur niet kunt roken raak je daar gestresst van....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Ja dat vind ik echt geen slecht idee. Ik zou het opvatten als een teken van mijn lichaam.

Maar goed, aangezien je dat niet wil horen, moet je maar meer gaan roken. Ik heb het alleen als ik een tijd niet heb gerookt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten