![]() |
|
Wat hookee zegt. Je moeder zorgt ervoor dat jíj later kanker kan krijgen door haar gerook.
Dat van die plastic zakken is idd een goede oplossing, maar dan moet je er wel op letten dat het zakken zijn die écht dicht zijn als ze dicht gaan, dus zonder ventilatiegaatjes anders helpt het nog niks.
|
Dit is echt ongelofelijk vervelend voor je, ik vind het belachelijk dat je moeder haar schandalige gewoonte niet buiten plaats wil laten vinden ten behoeve van jouw welbevinden. In je kast kun je een of andere parfum ding leggen of een fris zeepje voor de geur, ook zou je de kleren die je de volgende dag naar school aan wilt ook ergens bij een raam neerleggen, zodat ze lekker kunnen luchten of zo
![]()
|
Houd je kamerdeur goed dicht en zorg voor een kledingkast die goed afsluit. Toch kan je het niet helemaal voorkomen. Mijn moeder rookt ook en als ik daar nu een weekend ben (woon op mezelf inmiddels) stinken ook de kleren in m'n tas die ik niet aangehad heb naar rook. Je kan de kleren die je de volgende dag aan wil 's nachts buiten of voor het open raam hangen om te luchten, dat scheelt al een heleboel. Je haar kan je beter 's ochtends wassen dan 's avonds want dan stinkt het overdag op school minder/niet.
|
Verwijderd
|
Je moeder zou niet moeten roken binnen zo lang jij daar woont... Punt. Daarnaast zouden kinderen je niet moeten pesten. Punt. Dus als ze je ermee pesten, compleet negeren. En negeren houdt in dat je ook geen boze blik naar ze geeft, of überhaupt je houding verandert op dat moment. Zelfvertrouwen uitstralen (ook al voel je je niet zo! Ik zou ook onzeker worden van dat soort opmerkingen, maar feit blijft dat het sneller voorbij gaat als je niet laat zien dat je onzeker bent en jij bent niet degene die iets aan dat gerook kan veranderen). Dus rug recht, vooruit kijken, lief glimlachje op je gezicht en doorlopen
![]() |
![]() |
|
Tsja, het is wel aan je moeder waar zij wil roken hè, daar heb je als kind niets over te beslissen (al kun je haar natuurlijk vragen om het niet te doen). Ik zou in elk geval zo'n geurzakje in je kledingkast leggen, die ruiken vaak erg sterk, maar dan toch in elk geval naar bloemetjes, en niet naar rook.
|
![]() |
Ik ben zelf een flinke roker en heb eigelijk nergenslast van. gewoon zorgen dat je altijd een raampje open hebt staan. sochtens lekker douchen lekker luchtje op en kleding verfrisser op me kleding. nog nooit iemand horen klagen dat ik stink. maar dat kan ook komen omdat ik kleding nooit langer dan 1 dag draag.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben met de febreze. Mijn vader rookt ook en weigert ook buiten te gaan roken (of nou ja, beter gezegd weigert hij om niet meer binnen te roken). Vroeger merkte ik er niks van en gelukkig zei ook niemand wat, maar tegenwoordig ruikt mijn vriend het bijvoorbeeld heel goed als ik bij mijn ouders ben geweest. En idd haar 's ochtends wassen, kleren in het raam hangen voor je weggaat, en fietsen met de wind in je haar ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder reageerde ik op het pesten, want het probleem ligt natuurlijk niet alleen bij het roken en de vraag is of het pesten meteen ophoudt als haar kleren niet meer naar rook stinken... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Sisha-pen Verwijderd | 52 | 07-01-2015 19:18 | |
Lifestyle |
Ga jij meer/minder stappen als het rookverbod in gaat? KiMZz | 110 | 17-11-2008 21:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De strijd tegen roken (II) hhendrikxx | 450 | 11-06-2007 16:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie hhendrikxx | 498 | 11-03-2006 13:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
Prikogen... Saturdayyy | 4 | 27-11-2001 00:17 |