Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2011, 17:38
Femke-
Femke- is offline
Hoi,
Ik zit met het probleem dat mijn moeder rookt en die rooklucht zit dus in mijn kleding. Op school word ik er nogal vaak mee gepest en krijg ongeveer elke dag opmerkingen als "wanneer stop je nou met roken?", en nog vaker "Je stinkt", naar mijn hoofd. Ik doe er echt alles aan om die lucht te verbergen, maar aangezien mijn moeder weigert buiten te roken en we een klein huis hebben (42 m²) wil het echt niet lukken.. Zelf beweert ze dat mijn kleding niet naar rook kan stinken omdat het in een kast hangt, ze wil niet geloven dat het daar gewoon dwars doorheen gaat. In ieder geval, weet iemand misschien een oplossing ervoor? Ik heb al vanalles geprobeerd met deo en parfum maar niks werkt...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 17:56
Balance
Balance is offline
Weet je moeder ook van de problemen die jij er van hebt? Dus dat jij er om gepest wordt? Als dat nog niet zo is, zou ik dat zeker met haar bespreken.

Verder kan ik je helaas niet helpen, ik weet niet echt iets wat tegen rook helpt.
Oud 27-08-2011, 18:04
Femke-
Femke- is offline
Ja, ik heb het al met haar besproken. Ze vindt het belachelijk dat de kinderen uit mijn klas zo doen. "Vroeger rookten de leraren in de klas en niemand zei er iets van."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 19:11
Aybike
Aybike is offline
Dat leraren in de klas rookten is waar ! Mijn vader rookt maar ik krijg nooit van die opmerkingen. En ons huis is niet zo klein en als hij rookt blijf ik bij hem uit de buurt. En ik douche elke dag . En het is normaal dat ze niet ruikt dat je kleren stinken voor haar is die geur normaal.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 07:46
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ja, ik heb het al met haar besproken. Ze vindt het belachelijk dat de kinderen uit mijn klas zo doen. "Vroeger rookten de leraren in de klas en niemand zei er iets van."
Gut wat een argument, vroeger zaagde men gerust een plaat asbest in stukken en niemand waarschuwde hen dat dat nogal kankerverwekkend was ,,,

Koop een paar plastic kledingzakken zoals ze bij de stomerij gebruiken (Action?). Zodra de was klaar en goed droog is hang je je kleding daar in.
's-ochtends douchen (voor je haar) en je ruikt weer als rozenwater.
Als je moeder gaat klagen over veel waterverbruik wijs je op haar gedrag als luchtvervuiler en dat dat zelfs jouw sociale leven beïnvloedt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 13:53
Pluis
Pluis is offline
Wat hookee zegt. Je moeder zorgt ervoor dat jíj later kanker kan krijgen door haar gerook.

Dat van die plastic zakken is idd een goede oplossing, maar dan moet je er wel op letten dat het zakken zijn die écht dicht zijn als ze dicht gaan, dus zonder ventilatiegaatjes anders helpt het nog niks.
Oud 28-08-2011, 16:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Febreze is je vriend
Oud 28-08-2011, 17:40
Definite
Definite is offline
Dit is echt ongelofelijk vervelend voor je, ik vind het belachelijk dat je moeder haar schandalige gewoonte niet buiten plaats wil laten vinden ten behoeve van jouw welbevinden. In je kast kun je een of andere parfum ding leggen of een fris zeepje voor de geur, ook zou je de kleren die je de volgende dag naar school aan wilt ook ergens bij een raam neerleggen, zodat ze lekker kunnen luchten of zo
Oud 28-08-2011, 18:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Houd je kamerdeur goed dicht en zorg voor een kledingkast die goed afsluit. Toch kan je het niet helemaal voorkomen. Mijn moeder rookt ook en als ik daar nu een weekend ben (woon op mezelf inmiddels) stinken ook de kleren in m'n tas die ik niet aangehad heb naar rook. Je kan de kleren die je de volgende dag aan wil 's nachts buiten of voor het open raam hangen om te luchten, dat scheelt al een heleboel. Je haar kan je beter 's ochtends wassen dan 's avonds want dan stinkt het overdag op school minder/niet.
Oud 29-08-2011, 01:54
Verwijderd
Je moeder zou niet moeten roken binnen zo lang jij daar woont... Punt. Daarnaast zouden kinderen je niet moeten pesten. Punt. Dus als ze je ermee pesten, compleet negeren. En negeren houdt in dat je ook geen boze blik naar ze geeft, of überhaupt je houding verandert op dat moment. Zelfvertrouwen uitstralen (ook al voel je je niet zo! Ik zou ook onzeker worden van dat soort opmerkingen, maar feit blijft dat het sneller voorbij gaat als je niet laat zien dat je onzeker bent en jij bent niet degene die iets aan dat gerook kan veranderen). Dus rug recht, vooruit kijken, lief glimlachje op je gezicht en doorlopen . Succes! Laat je niet gek maken hoor! En misschien kun je je moeder overtuigen door te zeggen dat je van haar houdt en dat je haar daarom niet kwijt wilt en dat ze dus moet stoppen met roken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 09:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, het is wel aan je moeder waar zij wil roken hè, daar heb je als kind niets over te beslissen (al kun je haar natuurlijk vragen om het niet te doen). Ik zou in elk geval zo'n geurzakje in je kledingkast leggen, die ruiken vaak erg sterk, maar dan toch in elk geval naar bloemetjes, en niet naar rook.
Oud 02-09-2011, 20:50
whoo yhoo
whoo yhoo is offline
Ik ben zelf een flinke roker en heb eigelijk nergenslast van. gewoon zorgen dat je altijd een raampje open hebt staan. sochtens lekker douchen lekker luchtje op en kleding verfrisser op me kleding. nog nooit iemand horen klagen dat ik stink. maar dat kan ook komen omdat ik kleding nooit langer dan 1 dag draag.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zelf een flinke roker en heb eigelijk nergenslast van. gewoon zorgen dat je altijd een raampje open hebt staan. sochtens lekker douchen lekker luchtje op en kleding verfrisser op me kleding. nog nooit iemand horen klagen dat ik stink. maar dat kan ook komen omdat ik kleding nooit langer dan 1 dag draag.
Dan zeggen ze het niet, maar ze denken het vast wel. Ik dacht altijd dat het wel mee zou vallen, maar nu ik gestopt ben ruik ik het pas. Waarom draag je eigenlijk kleren niet langer dan 1 dag? t-shirts, ok, maar de rest?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:43
foefighter
foefighter is offline
febreze anti tabak kopen
Oud 04-09-2011, 17:58
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Febreze is je vriend
idd, dat werkt ! of een soortgelijk huismerk ding als je het wat goedkoper wil hebben
Oud 05-09-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Je moeder zou niet moeten roken binnen zo lang jij daar woont... Punt.
Zou niet, zou niet, maar ze doen het wel. En die moeder gaat echt niet stoppen omdat je het lief vraagt en zegt dat je bezorgd bent. Als dat zou werken, dan rookte er natuurlijk niemand meer.

Ik ben met de febreze. Mijn vader rookt ook en weigert ook buiten te gaan roken (of nou ja, beter gezegd weigert hij om niet meer binnen te roken). Vroeger merkte ik er niks van en gelukkig zei ook niemand wat, maar tegenwoordig ruikt mijn vriend het bijvoorbeeld heel goed als ik bij mijn ouders ben geweest. En idd haar 's ochtends wassen, kleren in het raam hangen voor je weggaat, en fietsen met de wind in je haar
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Zou niet, zou niet, maar ze doen het wel. En die moeder gaat echt niet stoppen omdat je het lief vraagt en zegt dat je bezorgd bent. Als dat zou werken, dan rookte er natuurlijk niemand meer.
Ik snap heus wel dat ze daar niet direct van stopt, maar meestal zijn moeders wel gevoelig voor bezorgde kinderen. Het kan een extra motivatie zijn, maar met alleen die motivatie zal ze niet stoppen inderdaad. Een bezorgde reactie maakt denk ik wel meer los dan een boze reactie.

En verder reageerde ik op het pesten, want het probleem ligt natuurlijk niet alleen bij het roken en de vraag is of het pesten meteen ophoudt als haar kleren niet meer naar rook stinken...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 22:55
Verwijderd
en als je er lavendel tussen stopt? Ja het is maar even snel een hersenspinsel ?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten