Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zal ik dan maar als eerste komen? Ik vind brede heupen bij mannen niet aantrekkelijk, want dat vind ik vrouwelijk. Mannen horen in verhouding smallere heupen te hebben en bredere schouders, vrouwen andersom. Maarrrr het ligt er natuurlijk wel helemaal aan wat je met brede heupen bedoelt. Als een jongen gewoon (iets) te dik is, dan vind ik het onaantrekkelijk. Maar als de jongen in kwestie gewoon gespierd is (en de armen zijn in verhouding met de benen), dan is het natuurlijk geen probleem. Het ziet er ook niet uit als jongens bijvoorbeeld alleen hun armen trainen en dan van die spillepootjes eronder. Net als bij vrouwen moet het gewoon een beetje in verhouding zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wolverine die van nature een gespierd beest is: ![]() Hugh Jackman die een belachelijk trainingsschema moet volgen om er zo uit te zien: ![]() Oneerlijk, maar helaas. Vergelijk het maar met het dragen van veel makeup: je ziet er misschien beter uit mét, maar het is een stuk beter als je er van nature zo uitziet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jouw verloofde loopt toch ook niet zonder training een berg omhoog. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
iemand die aan bergbeklimmen doet omdat dat gewoon ontzettend gaaf is, en die daar dan toevallig ook lekker sexy gespierd van wordt = hot iemand die niét aan bergbeklimmen doet maar gaat fitnessen en met bepaalde toestellen bepaalde spiergroepen gaat trainen om eruit te zien alsóf hij aan bergbeklimmen doet = not ![]() |
![]() |
|
Wat Reverend zegt, je kunt prima trainen in een sportschool zonder echt breed te worden. Het is in ieder geval een prima manier om even je hoofd leeg te maken en om je te ontdoen van bijvoorbeeld stress.
Als je daarentegen gaat omdat vrouwen het mooi vinden, dan ben je in mijn ogen wel verkeerd bezig |
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha, het wordt een beetje uit verband gerukt, volgens mij. Persoonlijk vind ik, zoals ik al zei, te duidelijk zichtbare spieren sowieso niet mooi. Een beetje gespierd kan wel mooi zijn, maar het is voor mij absoluut geen vereiste of zo.
Maar als een man tegen mij zou vertellen dat 'ie vijf dagen in de week in de sportschool staat is dat meteen een ontzettende afknapper. En dan niet zozeer om zijn lichaam (omdat dat nog best mooi kan zijn, want ik snap dat niet iedereen in de sportschool eruit ziet als een opgeblazen idioot), maar omdát 'ie zoveel tijd in de sportschool doorbrengt. Dan ben ik meteen niet meer geïnteresseerd, als ik dat al was. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ehh, ik weet ook niet hoe ik dat moet uitleggen, hoor. Als iemand bijvoorbeeld ergens mee bezig is en de spieren worden opeens mooi zichtbaar als hij zich mooi inspannen, dat is wel mooi. Maar als iemand gewoon stilstaat en die spieren zijn zo duidelijk.. ja, dat is echt niet mooi.
En het liefst helemaal geen sportschool. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja. Tenzij hij vijf keer per week hout gaat hakken omdat hij graag spieren wil. ![]() Edit: Bij mij, in ieder geval. Can't speak for anyone else. |
![]() |
||
Citaat:
iets doen wat je leuk vind om te doen en er daardoor goed uitziet vind ik een aantrekkelijkere gedachte dan dat iemand iets heeft staan doen om er mooier van te worden. En ik denk dat er maar heel weinig mensen fitnessen omdat ze het zo leuk vinden en dat er veel meer mannen voetballen omdat ze echt van voetbal houden (of van het 3e helften daarna, maar dat terzijde) (grappig, gister hetzelfde gesprek gehad ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast tennis ik ook twee a drie keer per week en, toegegeven, het gevoel wat ik krijg wanneer ik een wereldbal sla dat krijg ik niet van fitness, maar daar tegenover staat dat tennis niet mn hoofd leegmaakt zoals fitness dat doet... En daarnaast zou je ook kunnen stellen dat, voor de groep waarvoor het überhaupt opgaat, iets veelvuldig doen wat je niet echt leuk vindt om je lichaam in vorm te houden/ krijgen, naast ijdelheid, getuigt van doorzettingsvermogen en discipline,,, over het algemeen ook hogelijk gewaardeerde eigenschappen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
IJdelheid is dan misschien niet de meest aantrekkelijke eigenschap, maar discipline, goed voor je lichaam willen zorgen, of überhaupt sportief zijn toch wel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ja, dat is al weer een veralgemenisering, en er zijn natuurlijk ook mensen die in alle andere opzichten van hun leven wél heel avontuurlijk en kleurrijk zijn, maar er is tot op zekere hoogte heus wel een correlatie te vinden. Ik schrijf heus geen mensen af op basis van dat ze fitnessen, maar een afknapper is het in eerste instantie wel. |
![]() |
||
Citaat:
Je hoofd leegmaken bij fitness is ook niet moeilijk, het is nogal geestdodend _O- maar zonder gekheid. Ik heb een tijdje gesquasht wat ik echt heel fijn vond, even lekker allerhande frustraties eruit meppen en dan zo lekker loom gevoel naderhand van de inspanning. Bovendien was het altijd heel gezellig (was, tot ik echt écht niet meer meedeed omdat mijn lieftallige echtgenoot véél beter was geworden dan ik. Dan is er echt niks aan, beetje voor de sier in de zaal staan) Maar zolang het leuk was vond ik het een leuke inspanning. Voelde me er goed bij enzo. Maar ik heb niet echt ene geschikte andere squashpartner en zit ik weer in een sport-gat
|
Verwijderd
|
hmmm of je nu hardloopt, fitnessen of bergbeklimmen doet, ergens speelt bij sporten toch altijd mee dat het goed is voor je lichaam? Natuurlijk spreekt de ene sport meer aan dan de andere, maar ik zie geen fundamenteel verschil tussen het (bij)resultaat van je spieren ontwikkelen tijdens het bergbeklimmen of tijdens het fitnessen. Negen van de tien mensen in de fitness zijn namelijk helemaal niet bezig met het oppompen van hun spieren, maar met opbouwen van conditie en/ of vetverbranden. In mijn geval staat het fitnessen in dienst van het tennis bijvoorbeeld. Het is het clichebeeld van de kreunende, mouwloze man voor de spiegels waar jullie je teveel op verlaten...
Ok, fair enough lichamelijke arbeid en sporten is weer een ander verhaal, maar bij iedereen die sport speelt ergens in het achterhoofd mee dat het OOK goed is voor je lichaam (of dit nu op het gebied van spierontwikkeling, vetverbranding of conditie opbouwen is). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|