Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2011, 18:19
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Nou ik ben laatst verwijdert door mijn Gedrag en Cijfers en heb op dit moment geen school.
Ik deed 2 HAVO en de leerplicht ambtenaar zou mij 4 september melden welke school ik naartoe kan. Maar ik ben bang dat ik op 1 of een andere rotschool terechtkom waar ik niet op wil. Wat zou jij doen als je in mijn situatie was en ik zou graag 2 havo willen doubleren maar wat als de ambtenaar mij op een 3vmbo school plaatst wat dan ? PLEASE REACTIE !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2011, 19:04
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Is er geen verstandig iemand die iets verstandigs kan zeggen > ?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 19:13
Verwijderd
Ik ben bang dat je weinig keuze zult hebben aangezien je gewoon van school afgestuurd bent. Misschien had je in de vakantie zelf een school kunnen kiezen/zoeken en daar kunnen proberen om er op te komen? Maar aangezien het nieuwe schooljaar al bijna begint ben ik bang dat je ook daar te laat mee bent. Misschien kan je toch nog zelf wat gaan zoeken qua scholen, en dat meenemen naar de leerplicht ambtenaar zodat je wél naar een leuke/goede school kunt gaan.

En dit is een forum, dus je hebt niet binnen een uur al antwoord.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 19:20
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Hey , Ken jij misschien een website waar ik kan zien welke scholen nog plek hebben.
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 19:24
Moncpier
Moncpier is offline
In welke regio ?? Want je gaat denk ik niet naar een school die 100 km verderop staat.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 19:31
Verwijderd
Het ligt er sowieso aan waar ja, maar volgens mij zetten scholen niet op de site of er nog wel of geen plek is. Ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen dus het kan zijn dat het wel zo is natuurlijk.

Weet je niet wat voor scholen er in de buurt zitten? Misschien kan je samen met je ouders kijken naar welke school je het beste kunt gaan, of welke scholen bij je in de buurt zitten. Dan kan je misschien een afspraak maken om daar te gaan praten. Maar ik vraag me af of je het nu nog voor elkaar krijgt om vóór het schooljaar begint erop te komen, je had er echt eerder mee moeten beginnen ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 21:25
Em.
Em. is offline
Ik neem aan dat er voor één iemand over het algemeen wel plek is, tenzij alle twee havo / drie vmbo klassen toevallig 31 leerlingen hebben, maar die kans lijkt me klein. Of wat het maximum ook is, bij ons is het in ieder geval 31, daarna zijn alle tafels en stoelen op.

Maar je kunt inderdaad proberen wat hier voorgesteld is. Hoewel ik eigenlijk vind dat je wel een beetje laat bent ondertussen, met bedenken dat je niet op één of andere 'rotschool' terecht wil komen. Dan had je eerder je gedrag moeten veranderen, in plaats van pas bedenken dat je misschien op die school wilde blijven toen je er al afgegooid was. Maar goed, daar is verder niets aan te doen, behalve ervan te leren dat je dat de volgende keer misschien níet moet doen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 22:01
Tink*
Tink* is offline
Ik denk dat je blij mag zijn dat een school je überhaupt nog wil hebben en dus niet veel te willen hebt.

Weet je zeker dat die ambtenaar je ook naar een lage niveau plaatst dan? Ik neem aan dat dat wel is overlegd.
Oud 13-08-2011, 22:21
Verwijderd
Als je zulk slecht gedrag vertoont, dan heb je niks te willen meer. Werk gewoon mee, dan komt het misschien goed in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 22:36
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Ik neem aan dat er voor één iemand over het algemeen wel plek is, tenzij alle twee havo / drie vmbo klassen toevallig 31 leerlingen hebben, maar die kans lijkt me klein. Of wat het maximum ook is, bij ons is het in ieder geval 31, daarna zijn alle tafels en stoelen op.

Maar je kunt inderdaad proberen wat hier voorgesteld is. Hoewel ik eigenlijk vind dat je wel een beetje laat bent ondertussen, met bedenken dat je niet op één of andere 'rotschool' terecht wil komen. Dan had je eerder je gedrag moeten veranderen, in plaats van pas bedenken dat je misschien op die school wilde blijven toen je er al afgegooid was. Maar goed, daar is verder niets aan te doen, behalve ervan te leren dat je dat de volgende keer misschien níet moet doen.
Hij kan in de gang gaan zitten nee grapje ben het helemaal met je eens

Laatst gewijzigd op 14-08-2011 om 01:17.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 08:05
Silvano08
Silvano08 is offline
Is er niet al zo'n topic, of het ik 't mis?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 11:38
Verwijderd
Als je vanwege je gedrag van school bent gestuurd, is het waarschijnlijk niet makkelijk een nieuwe school te vinden, ik zou dus maar gewoon doen wat de leerplichtambtenaar voorstelt. En kom je op een rotschool? Tja, eigen schuld he, had je je maar moeten gedragen op je vorige school, dan zat je nu niet in de problemen. Verder kun je ook eens vragen waarom ze je naar het vmbo willen hebben ipv opnieuw 2 havo, want ook daar zullen redenen voor zijn (combinatie gedrag en cijfers, waarschijnlijk). Sowieso kun je als je eerst vmbo doet ook daarna nog je havo-diploma halen, dus nu naar 3 vmbo is echt niet meteen het einde.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Is er niet al zo'n topic, of het ik 't mis?
Idd, daarin staan z'n cijfers ook genoemd; 3 onvoldoendes onder de 5 en nog twee tussen de 5 en 5,5... Mja, dat zijn echt geen goede cijfers voor Havo 2. Vijf onvoldoendes is nogal wat! Bij mijn school waren ze sowieso niet happig op mensen overlaten met meerdere onvoldoendes onder de 5. Als je zelf zeker weet dat het komt door je inzet en dat je volgend jaar dus beter je best gaat doen (of gewoon je best gaat doen, want nu heb je dat volgens mij gewoon niet gedaan?), dan kun je idd misschien beter 2 havo over doen. Maar bespreek dat met die leerplichtambtenaar! Maak een afspraak met hem/haar om dat te bespreken, dan toon je ook initiatief en motivatie. Maak duidelijk dat je je lesje geleerd hebt en nu graag op de havo wil blijven.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 08:34
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Beste lezer,

Maandag begint de school en ik heb nog steeds geen school.
Ik was van school gestuurd vanwege mijn cijfers en heb nu dus nog steeds geen scool wat moet ik doen of wat kan ik doen PLEASE HELP! Ik woon in Amsterdam
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 08:58
Verwijderd
Wat heb je al gedaan om een school te vinden?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 09:19
Verwijderd
Ik heb je topics samengevoegd aangezien dit al je zóveelste topic is op Algemene Schoolzaken en ik vond dat dit prima bij elkaar kon gaan.

Heb je inmiddels al met de leerplicht gepraat? Of zelf naar een school gezocht? Want dat was wat je zou doen geloof ik. En het is nog geen 4 september, en dan zou je meer horen van de leerplicht geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 10:47
TooTall
TooTall is offline
Aangezien je niet zomaar van school wordt gehaald en je zelf de reden al toelicht lijkt het me eerst heel verstandig je gedrag aan te passen. Je wilt natuurlijk niet dat dit weer gebeurt. Rotscholen zijn er niet. De leerplichtambtenaar zal er alles aan doen om een zo geschikt mogelijke school voor jou te vinden, alleen ligt dit verhaal ook compleet bij jou.

Succes!
Oud 02-09-2011, 21:36
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Weten jullie zeker dat ik 1 van deze dagen een school van de leerplicht ambtenaar, want de school begint alweer maandag en voor alle duidelijkheid ik ben van school gestuurd door mijn cijfers .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 21:42
Verwijderd
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoeld. Vraag je nu of je een school krijgt van de leerplichtambtenaar? Of dat je naar leerplichtambtenaar moet?

Heb je al eens contact gezocht met een leerplichtambtenaar? Heb je al contact gezocht met een andere school?

Heb je überhaupt al wat gedaan? Want wij vragen het constant, en je negeert die vragen constant .

Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben zij al iets gedaan?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Weten jullie zeker dat ik 1 van deze dagen een school van de leerplicht ambtenaar, want de school begint alweer maandag en voor alle duidelijkheid ik ben van school gestuurd door mijn cijfers .
Natuurlijk weten wij dat niet zeker. Dingen gebeuren niet vanzelf, dus ga er eens achteraan bellen!! Regel een afspraak met die leerplichtambtenaar, vraag om wat hij heeft geregeld en wat jíj zelf kan regelen. Op internet topics aanmaken over dat je geen school hebt, zorgt niet dat je maandag naar school kunt. Bellen dus!!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 13:07
Definite
Definite is offline
Verander je werkhouding dan vriend.
Oud 04-09-2011, 12:51
Joëlll
Joëlll is offline
Kun Jij zelf niet een andere school vinden. Ik neem aan dat het nog steeds mogelijk is. Ik bedoel wachten om je leerplicht ambtenaar heeft ook niet zo veel zin. Dus je moet zelf het initiatief nemen toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten